Gå til innhold

Kunstig eller ekte sukker?

Gjest forskjellig praksis

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det.

Mine unger får kun brus med kunstig sukker. Nyere studier sier at dette ikke er noe problem.

De drikker uansett bare brus i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Det var en litt pussig formulering, den riktige formuleringen var vel mer i gata om at "barn under 3 år ikke bør få brus med kunstig søtning"?''

Slik jeg husker det, så ble det gjort en endring fra tidligere anbefalinger hvor man mente at barn ikke skulle få brus med kunstig søtning før en vesentlig høyere alder enn 3 år. Jeg kan sikkert klare å søke det opp, men siden dette er et tema hvor folk ser ut til å mer følge magefølelse enn andre typer råd, så ser jeg ikke noe stort poeng i det ;-)

''Jeg kan sikkert klare å søke det opp, men siden dette er et tema hvor folk ser ut til å mer følge magefølelse enn andre typer råd, så ser jeg ikke noe stort poeng i det ;-)''

Du sier noe.

En medvirkende årsak til at mange kostholdsråd ikke tas så alvorlig er at de stadig vekk endres og stadig er like bastante.

Spis gulrot mens det ennå er sunt!

:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Er ikke det bra da?:) Hun vet at hun utsetter seg for alt røyken inneholder hver dag, så da passer hun på at hun ikke attpåtil får i seg søtningsstoffer som kanskje ikke er så bra for folk. Det er vel et forsøk på å ta vare på helsa det også. Synes du røykere like godt kan utsette seg for alt mulig annet usunt? Leve på burgere og brus, siden de kanskje dør i fortid likevel?

Ah, tonie, det svaret likte jeg! *smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg vet ikke så mye om hva som er best og verst, men min gutt blir ofte dårlig av kunstig sukker. Han er ikke noe brusfan, men generelt kunstig, så får han magevondt og kaster opp til slutt.

Så dermed får jo han ekte sukker de gangene han skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men brus er ikke dagligdags her uansett, så jeg har ikke brydd meg så mye om det. De drikker brus mye sjeldnere enn hver helg. Pleier som regel å kjøpe Cola Zero eller Pepsi Max, evt. First Price sin cola uten sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dia-mamma

Ifølge ernæringsfysiologen "vår" er aspartam en absolutt versting i kunstig-sukker-klassen, fordi stuier kan tyde på at det både er kreftfremkallende, det gir farlig magefett (særlig på kvinner) og det hemmer utviklingen i hjernen på barn. Hvor store doser som må til vet man ikke, og derfor anbefales det å ikke gi aspartam, særlig til barn i vekst. Aspartam brukes i så godt som alt av brus (såvidt jeg har sett) som er sukkerfritt.

Jeg ville derfor heller gitt sukkerholdig drikke sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...