Gå til innhold

Våknet med grusomme tanker

Anbefalte innlegg

Gjest theLove
Skrevet

Jeg har bare sovet en halvtime i natt etter å ha vært oppe alt for sent i utgangspunktet. Da jeg våknet hadde jeg grusomme mareritt-aktige følelser som gjorde at jeg tenkte på selvmord og måtte kjempe hardt for å bli kvitt disse tankene. Nå tør jeg ikke sove, og jeg synes det er ubehagelig å være alene. Blir redd disse tankene skal komme tilbake.

Skjønner ikke hvorfor det ble sånn, menn følelsen var akkurat den samme som 3-4 mareritt jeg hadde som barn, da jeg våknet opp og gikk til mine foreldre hylende i en sjokktilstand. Hva er dette for noe? Håper ikke det er psykose eller noe.

Kan det ha sammenheng med at jeg hoppet over seroquel-dosen (300mg) i går for å heller drikke på fest?

Skulle så gjerne hatt noen å holde rundt nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har nok like mye med drikkinga som den manglende Seroquelen å gjøre.

Husk at tanker kun er nettopp det - tanker.

Gjest theLove
Skrevet

Det har nok like mye med drikkinga som den manglende Seroquelen å gjøre.

Husk at tanker kun er nettopp det - tanker.

Men disse tankene gjorde meg akutt suicidal i formiddag.

Det er vel ikke helt normalt å våkne og være akutt suicidal pga en helt kaotisk tilstand i hodet som "fortalte" meg at livet nå var helt ulevelig bl.a. pga at ferien er over?

Det var som å våkne til en traume, et mareritt-liv hvor eneste utvei var å dø.

Heldigvis kjempet jeg meg ut av tilstanden men er enda litt deppa. Har også i 2 netter kaldsvettet mye, og tror det er stressrelatert og ikke ekte feber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...