Gjest ikke noe særlig å ha Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Er hun for ung til det (for å slippe mensen)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg ville aldri satt min fremtidige 12 åring på p-piller. Da skal hun bli så dårlig at det er absolutt siste utvei og anbefalt av legen. Og det er slett ikke sikkert at hun slipper mensen uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hvorfor skal hun ikke ha mens? Er det bare midlertidig (pga ferie el.l)? Det finnes piller som utsetter mensen, som ikke er p-piller (primolut), kunne det vært aktuelt? Synes det høres litt tidlig ut å starte på p-piller og altfor tidlig å ha sex... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Har selv ei på 13 og kunne aldri i verden ha tenkt meg å sette henne på p-piller. hvorfor slippe mensen? Jeg er av den oppfatning at de bør lære seg å leve med den, jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg må si at jeg blandet meg aldri med noe slikt til mine døtre. Forstår ikke helt hvorfor en tolvåring ikke skal ha mensen..... Hun er for ung for sex og mensen er ikke noe problem og bør ikke være det i tiden fremover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummi2 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg ville aldri satt min fremtidige 12 åring på p-piller. Da skal hun bli så dårlig at det er absolutt siste utvei og anbefalt av legen. Og det er slett ikke sikkert at hun slipper mensen uansett. Ikke for å slippe mens,kun hvis hun har smerter som nedsetter livskvalitet.Er ikke sikkert hun mister mens uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Ikke for å slippe mens,kun hvis hun har smerter som nedsetter livskvalitet.Er ikke sikkert hun mister mens uansett. Da ville jeg gått for noe som faktisk ER smertedempende istedet for hormoner.. snakk med lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hvorfor ønsker du at hun skal slippe å ha mens? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Ja, jeg synes hun er alt for ung til å begynne å klusse med hormonene. Med mindre hun er aktiv svømmer så ser jeg egentlig ingen grunn til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummi2 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Da ville jeg gått for noe som faktisk ER smertedempende istedet for hormoner.. snakk med lege. jeg mener om det ikke går med smertedempende ,selvsagt.....for det er ikke alltid det fungerer med det ( snakker av erfaring her) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg tenker generelt at det blir feil å lære en 12-åring noe annet enn at mensen er en helt naturlig del av livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 For å slippe: ja. For å regulere: nja. Jeg var 13 da jeg fikk mensen, og hadde den gjerne fem uker i strekk. Det ble litt problematisk, ettersom den gjerne dukket opp igjen etter to ukers pause også. Så jeg fikk p-piller for å regulere syklusen slik at den ble tre uker av og en uke på. Men 12 år er ungt for hormoner altså... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg ville kun godtatt piller hvis hun hadde kraftige plager ved mens. Sånn ellers er ikke menstruasjon en sykdom, men noe naturlig som vi må gjennom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det måtte vært noen spesielt tungtveiende medisinske grunner for at min datter på 12 skulle ha brukt p-piller... Hva er årsaken til at 12-åringen vil/må slippe å ha mensen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 For å slippe: ja. For å regulere: nja. Jeg var 13 da jeg fikk mensen, og hadde den gjerne fem uker i strekk. Det ble litt problematisk, ettersom den gjerne dukket opp igjen etter to ukers pause også. Så jeg fikk p-piller for å regulere syklusen slik at den ble tre uker av og en uke på. Men 12 år er ungt for hormoner altså... ''Jeg var 13 ... (..) Men 12 år er ungt for hormoner altså...'' Så grensen går akkurat mellom 12 og 13? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mensen kan være vond Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Har selv ei på 13 og kunne aldri i verden ha tenkt meg å sette henne på p-piller. hvorfor slippe mensen? Jeg er av den oppfatning at de bør lære seg å leve med den, jeg da... Hvorfor slippe mensen? Vet ikke hva som er årsaken i trådstarter sin datters tilfelle. Men mange har fryktelige messmerter, da synest jeg p.piller er verdt et forsøk. Husker selv enorme smerter(som rier ) en gang i måneden fra 10 år til jeg fikk barn, Skulle ønske noen hadde foreslått p.piller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Kun for å slippe mensen så mener jeg at hun er for ung. Tilsette kroppen hormoner uten gode grunner på barn, nei, det ville jeg ikke. Hadde hun hatt store smerter, så hadde jeg vurderert det. Smertedempende medikament hjelper ikke alltid. Jeg slet veldig selv i tenårene, og skulle ønske at jeg hadde fått evnt p-piller da. Men da snakker vi om sterke smerter, og det hjalp ikke med paracet og ibux. Det frarøvet meg mange dager, huff. Uansett ville jeg ha prøvd andre metoder først selvsagt, men i samråd med lege når ikke annet førte frem, så kunne p-piller vært alternativ. (på mange av pillene har en jo mensen) Samme om den er svært uregelmessig over lengre tid, at den opptrer i ukesvis, da er det også en vurderingsak. Kun for å slippe er litt for enkelt tenker jeg, senere ja, men det er noe med å lære seg å ta den delen av livet også, og ikke minst at det er ikke bare å tilsette kroppen alt mulig om enn ikke må. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hvorfor slippe mensen? Vet ikke hva som er årsaken i trådstarter sin datters tilfelle. Men mange har fryktelige messmerter, da synest jeg p.piller er verdt et forsøk. Husker selv enorme smerter(som rier ) en gang i måneden fra 10 år til jeg fikk barn, Skulle ønske noen hadde foreslått p.piller. Ja, det har du fullstendig rett i, men hvis det er tilfellet så synes jeg det er legen som skal ta den avgjørelsen... Det skal være ytterst gode grunner til å sette en 12-åring på hormonpreparater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ja, det synes jeg. Unntatt hvis det er helt spesielle grunner, slik at legen har foreslått det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det kommer an på hvor store mens-plager hun har. Noen helsesøstre har tatt til ordet for å gi p-piller til så små jenter uten foreldrenes vitende for å hindre uønskede svangerskap. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.