janeymor Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 I morgen skal 10-åringen min på sommerskole for første gang. Han har valgt kurset "svømmeknappen 2 med svømming". Han gruer seg litt nå som det nærmer seg, men valgte selv å melde seg på i år (han har ikke ønsket dette tidligere). Kan noen fortelle litt om erfaringer og hva som skjer på sommerskolen? Vi skal møte opp i morgen halv ni til registerering, og så skal det vare til kl 16.00. Det er jo mange timer, og jeg håper dette blir positivt for han, han gleder seg til svømmingen... Det står at vi skal ha med mat, hvor mye sender dere med til en hel dag? To matpakker? Får de drikke? Er det noe annet vi bør vite? Jeg håper han møter noen kjente i morgen, vi vet ikke om noen som skal dit ennå...Pleier det å være en god blanding av barn fra et større område? Mye å lure på Vi bor i Oslo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Våre barn har gått på sommerskole en uke hver sommer fra første klasse (dvs. sommeren mellom første og annen). Ene gikk på "matteknappen 2 med svømming" tidligere i sommer, og trivdes veldig godt. Vi har sendt med to matpakker og vannflaske hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sakkosekken Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Min sønn på 9 har gått en uke på sommerskole hver sommer de tre siste somrene. To ganger på matteknappen 1 med svømming og nå i sommer norsk med svømming. Svømmingen er selvsagt det morsomste, men dessverre er dette kuttet ned fra 1 time til 45 min pga stor pågang og mange kurs samtidig. Min sønn har ikke lært noe nytt faglig og han syntes nok det var morsomst første året. Han har aldri gått sammen med gode venner, og jeg merker at han synest det er litt tyngre å bli kjent med nye barn nå som han er eldre enn da han var 7. Kanskje fordi flere av de andre melder seg på i grupper. De er ute og leker ca en time midt på dagen også. Opplegget er helt ok og det er et bra tilbud da de færreste foreldre kan ta like lang ferie som ungene har. Send med nok mat til to måltider og nok drikke (litt avh. av temperatur). De får ikke noe på sommerskolen. Lykke til i morgen - det blir nok bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.