Luska Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 8-åringen er veldig glad i vann og svømming. Hun lærte seg å svømme for ca et år siden, og er trygg og komfortabel i vannet. Holder seg like mye under som over vann når hun bader. Jeg ser imidlertid at svømmeteknikken hennes bør finpusses, hun er "selvlært", har aldri gått på svømmekurs. Nå vil jeg gjerne melde henne på svømmeskole/svømmekurs. Hun har sagt at hun vil det når jeg har spurt. Jeg er litt usikker på hva slags kurs hun bør gå på. Bør hun gå på begynnerkurs eller videregående kurs, tro? Ser at kursene er delt opp i forskjellige merker som kan oppnås: bl a sel, hval, pingvin etc. Har jo lest litt om ferdighetene en skal oppnå på de forskjellige kursene, men er fortsatt litt usikker. Noen som kan tipse meg om type kurs det er lurt for et barn på hennes nivå, å starte på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Har de en åpen dag på svømmingen? Det har de her, da ser trenere på alle barna (de er i bassenget og svømmer), så får vi tilbakemelding på hvilket kurs de passer på. Veldig greit! ) Hvis ikke ville jeg ha spurt, sendt en mail f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1312804945' post='4625961] Har de en åpen dag på svømmingen? Det har de her, da ser trenere på alle barna (de er i bassenget og svømmer), så får vi tilbakemelding på hvilket kurs de passer på. Veldig greit! ) Hvis ikke ville jeg ha spurt, sendt en mail f.eks. Tusen takk for fint tips. Jeg vet ikke om det er åpen dag her, men det skal jeg undersøke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg håper det ikke er likt over hele landet, men her vi bor leser svømmeklubben retningslinjene på svømmeopplæring som fanden leser bibelen.... Det betyr at alle barn må gjennom alle trinnene i opplæringen, og at man må begynne på trinn 1 - i beste fall trinn 2 i stigen - og da snakker vi tilvenning i vann. Vi gav opp etter 3 sesonger, hvor det ikke enda var tatt ett eneste svømmetak i opplæringsregi. Våre var på alder med din, godt vant til vann men med en uslepen teknikk. Først da den eldste fikk svømmeopplæring i 4. trinn ble teknikken så god at vi kan si at hun kan svømme ordentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg håper det ikke er likt over hele landet, men her vi bor leser svømmeklubben retningslinjene på svømmeopplæring som fanden leser bibelen.... Det betyr at alle barn må gjennom alle trinnene i opplæringen, og at man må begynne på trinn 1 - i beste fall trinn 2 i stigen - og da snakker vi tilvenning i vann. Vi gav opp etter 3 sesonger, hvor det ikke enda var tatt ett eneste svømmetak i opplæringsregi. Våre var på alder med din, godt vant til vann men med en uslepen teknikk. Først da den eldste fikk svømmeopplæring i 4. trinn ble teknikken så god at vi kan si at hun kan svømme ordentlig. Slik er det heldigvis ikke er, barna får begynne på det kurset som passer dem etter hva de mestrer. Det er vel en aldersgrense tror jeg, men det er fordi at de ikke har kurs til alle aldresgrupper, dvs de har babysvømming, så er det ett sprik opp til der hvor de fleste kan svømme litt. Det er pga manglende trenere og økonomi (mye er jo lagt opp på frivillighet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg håper det ikke er likt over hele landet, men her vi bor leser svømmeklubben retningslinjene på svømmeopplæring som fanden leser bibelen.... Det betyr at alle barn må gjennom alle trinnene i opplæringen, og at man må begynne på trinn 1 - i beste fall trinn 2 i stigen - og da snakker vi tilvenning i vann. Vi gav opp etter 3 sesonger, hvor det ikke enda var tatt ett eneste svømmetak i opplæringsregi. Våre var på alder med din, godt vant til vann men med en uslepen teknikk. Først da den eldste fikk svømmeopplæring i 4. trinn ble teknikken så god at vi kan si at hun kan svømme ordentlig. ''Jeg håper det ikke er likt over hele landet, men her vi bor leser svømmeklubben retningslinjene på svømmeopplæring som fanden leser bibelen....'' Det er heldigvis ikke likt over hele landet. Vår svømmeklubb har vært svært flinke til å se an det enkelte barn og gjøre tilpasninger i forhold til dette. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Send en e-post og forklar det omtrent som du gjør her. Da vil du sikkert få hjelp til å finne det kurset som passer best. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.