Gå til innhold

klesvaskspm - flekkfjerning

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Etter tre uker på tur med mye soling og innsmøring med solkrem, har noen av de fine, nye, hvite t-skjortene våre fått gule flekker i linningene etter solkremen. Oppdaget etter at de er blitt vasket en gang (syntes ikke når de var møkkete)

Hvorledes få bort i vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruke litt klorin dersom t-skjortene er helt hvite?

Nei, de har trykk, men jeg kan jo bare ta det på akkurat i halslinningen der det er verst kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har trykk, men jeg kan jo bare ta det på akkurat i halslinningen der det er verst kanskje?

Jepp. Bland ut Klorin i lunka vann og dypp.

Jeg redda et par hvite pensko på denne måten i sommer. Hadde gått med dem i våt plen i et bryllup, og de så ikke ut. Vaska dem med lunka klorinvann og en svamp, og de blei som nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gnidd inn zalo eller flekkfjerningsmiddel på flekkene før klærne ble vasket i maskin. Jeg har Blende flekkfjerningsmiddel på sprayflaske som jeg bruker i slike situasjoner. Ville ha prøvd dette før jeg evt. tydde til klorin siden det er risikofritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...