Gjest GA Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Etter tre uker på tur med mye soling og innsmøring med solkrem, har noen av de fine, nye, hvite t-skjortene våre fått gule flekker i linningene etter solkremen. Oppdaget etter at de er blitt vasket en gang (syntes ikke når de var møkkete) Hvorledes få bort i vask? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Bruke litt klorin dersom t-skjortene er helt hvite? 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Wanish? Finnes visst også spesielt for hvitt tøy tror jeg. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Bruke litt klorin dersom t-skjortene er helt hvite? Nei, de har trykk, men jeg kan jo bare ta det på akkurat i halslinningen der det er verst kanskje? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Nei, de har trykk, men jeg kan jo bare ta det på akkurat i halslinningen der det er verst kanskje? Jepp. Bland ut Klorin i lunka vann og dypp. Jeg redda et par hvite pensko på denne måten i sommer. Hadde gått med dem i våt plen i et bryllup, og de så ikke ut. Vaska dem med lunka klorinvann og en svamp, og de blei som nye. 0 Siter
Axcia Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Gni inn Zalo, det tar fettet. Evt. Vanish. 0 Siter
Gjest zaloflaska Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Finnes ikke noe bedre flekkfjerningsmiddel enn Zalo. Men her ville jeg også forsøkt det mariaflyfly skriver. 0 Siter
frosken Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Jeg ville gnidd inn zalo eller flekkfjerningsmiddel på flekkene før klærne ble vasket i maskin. Jeg har Blende flekkfjerningsmiddel på sprayflaske som jeg bruker i slike situasjoner. Ville ha prøvd dette før jeg evt. tydde til klorin siden det er risikofritt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.