Gå til innhold

Min liste er kunstig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja men likevel er det rart, for min saksbehandler heter også Dahl.

Men jeg vet at Dr Nils Håvard Dahl ikke er i slekt med min psykiater, dette fordi da ville hun jo sagt det.

Jeg vet da også hva hennes mann hadde for utdanning og han var ikke psykiater.

Min yndlingsforfatter heter også Dahl, eller Dahle, Gro Dahle;

Sånn blir det mye dal i mitt liv, men altså syns jeg det er best å vandre i en dal fremfor på toppene ja for det er mer liv i dalbunnen. Jeg er ikke spesielt glad for åskammer, dette fordi det er forblåst, men det er jo fin utsikt.

Nå har jeg absolutt ikke utsikt utover livet, tror jeg, men derfor syns jeg det er rart både at alle mennesker nesten i mitt liv heter Dahl og fordi jeg virkelig befinner meg i en dal (hvis du skjønner hva jeg mener) Jeg ser ikke over høydedragene.

Nå ble det nok mye som du ikke forstår, men jeg forstod knapt min egen tankerekke, jo jeg forstår den selv, men det er sånt min mann bare ser på meg hvis jeg sier, og det betyr, "Hvordan kom du på det?" osv...

Jeg skjønte at den oppskriften var gammeldags, men likevel kan det jo være noen lure råd i den for de som trenger slike råd.

''Ja men likevel er det rart, for min saksbehandler heter også Dahl.

Men jeg vet at Dr Nils Håvard Dahl ikke er i slekt med min psykiater, dette fordi da ville hun jo sagt det.

Jeg vet da også hva hennes mann hadde for utdanning og han var ikke psykiater.''

Som sagt er Dahl et vanlig navn - det betyr bare "dal" og det er maaange daler i Norge, så de kan komme fra hvert sitt sted i landet! Det er ingen naturlig ting å fortelle hvis man ikke snakker spesielt om slektskapsforhold. Hvis du seriøst lurer på om de er i slekt, så spør dem, spør dem hvor de kommer fra. Nils Håvard Dahl bor i Levanger. Er noen av dine kontakter eller ektefellene trøndere?

Til resten av innlegget ditt vil jeg si som Sofie i "Knøttene": Jeg vil ikke ha neder, jeg vil bare ha opper!

Skrevet

''Ja men likevel er det rart, for min saksbehandler heter også Dahl.

Jeg vet da også hva hennes mann hadde for utdanning og han var ikke psykiater.''

Som sagt er Dahl et vanlig navn - det betyr bare "dal" og det er maaange daler i Norge, så de kan komme fra hvert sitt sted i landet! Det er ingen naturlig ting å fortelle hvis man ikke snakker spesielt om slektskapsforhold. Hvis du seriøst lurer på om de er i slekt, så spør dem, spør dem hvor de kommer fra. Nils Håvard Dahl bor i Levanger. Er noen av dine kontakter eller ektefellene trøndere?

Til resten av innlegget ditt vil jeg si som Sofie i "Knøttene": Jeg vil ikke ha neder, jeg vil bare ha opper!

Hei!

De er ikke i slekt da min psykiater er fra Tyskland.

Men ellers var den rar den der fra knøttene, hvis du mente noe bestemt med det, må du si det, jeg leste det som en søt ting å si.

:)

Skrevet

Jeg skønte det ville skje ;-)

Hei!

Hva skjønte du ville skje?

Skrevet

Hei!

De er ikke i slekt da min psykiater er fra Tyskland.

Men ellers var den rar den der fra knøttene, hvis du mente noe bestemt med det, må du si det, jeg leste det som en søt ting å si.

:)

Ups, jeg misforsto deg angående dalene og toppene. Jeg trodde jeg skjønte hva du skrev, så jeg leste ikke nøye nok. Unnskyld! Folk pleier å si det motsatte, nemlig, akkurat som Sofie (opp-er er topper/glad og ned-er er daler/trist).

Skrevet

Hei!

ja akkurat ja var det derfor han lo?

Hvorfor kunne han så ikke sagt det så slapp jeg lure på det om natten.

Takk for svar.

Jeg tror han lo fordi du traff ham akkurat slik du planla. :0) Han skjønte hva du ønsket å gjøre for ham, og at du brukte de hjelpemidlene du trengte for å få det til.

Når han blir glad og sier du er søt, da har du lykkes. Og da spiller det ingen rolle om det kom fra en liste eller fra ingensteds.

Flere burde igrunnen lage seg sånne lister...om de har asperger eller ei, så er det alltid sånne koselige ting som blir prioritert bort. Og så krangler folk istedet..

Skrevet

Ups, jeg misforsto deg angående dalene og toppene. Jeg trodde jeg skjønte hva du skrev, så jeg leste ikke nøye nok. Unnskyld! Folk pleier å si det motsatte, nemlig, akkurat som Sofie (opp-er er topper/glad og ned-er er daler/trist).

Hei!

Ja jeg vet det, men jeg tenkte på at det er et mere rikt dyreliv feks i dalbunnene.

Derfor er det fint å være i en dal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...