Gå til innhold

Bekymret for depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Rådløs og alene
Skrevet

Jeg er så mye bekymret for å bli deprimert fordi jeg er trist hele tiden og har vært det en stund. Jeg klistrer på meg et smil og gjør vanlige aktiviteter, men det forsvinner ikke.. Hva skal jeg gjøre..?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Søke fastlegen?

Gjest Rådløs og alene
Skrevet

Søke fastlegen?

Fastlegen kan ikke hjelpe her og da sløser jeg bort en ressurs..

Gjest Rådløs og alene
Skrevet

Søke fastlegen?

Kan en depresjon utvikle seg veldig raskt, f.eks 1- 2 uker? Takk for evt svar..

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva er det for en slags unnskyldning? :-)

Skrevet

''Fastlegen kan ikke hjelpe her og da sløser jeg bort en ressurs..''

Hvorfor kan ikke fastlegen hjelpe? Mener du at en psykiater på nettet kan hjelpe deg mer enn din egen fastlege?

Gjest Rådløs og alene
Skrevet

''Fastlegen kan ikke hjelpe her og da sløser jeg bort en ressurs..''

Hvorfor kan ikke fastlegen hjelpe? Mener du at en psykiater på nettet kan hjelpe deg mer enn din egen fastlege?

spørsmålet var ikke rettet direkte til NHD men til de som evt måtte ha noen råd å dele... fastlegen er IKKE god på dette fordi h*n er så stresset :(og det er ikke bare min opplevelse)

Skrevet

spørsmålet var ikke rettet direkte til NHD men til de som evt måtte ha noen råd å dele... fastlegen er IKKE god på dette fordi h*n er så stresset :(og det er ikke bare min opplevelse)

Bli henvist videre...

Skrevet

Hvis ikke fastlegen kan hjelpe, så kan du kanskje snakke med en annen i behandlingsapparatet.

Du underskriver med "Rådløs og alene". Selv om ikke fastlegen - eller andre - fullt ut kan hjelpe deg, så vil de kunne gjøre deg litt mindre rådløs og alene.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Det er helt ettersom hvilken fastlege diu har. Enkelte er faktisk ganske flinke med det psykiske, men andre vil bare ha deg ut så fort som mulig. Dette vet jeg alt om, har hatt MANGE fastleger gjennom årene.

Men en lege er ikke psykolog/psykiater, så det beste er vel å få til faste samtaler med en psykolog/psykiater, eller psykiatrisk sykepleier i kommunen. Hør med lege din.

Skrevet

Legen kan jo hjelpe deg med dette uansett hvordan han/hun er:

1) Ta en test på deg for å se om svarene der viser at du er deprimert. Gi deg medisiner for dette (om du vil ha).

2) Henvise videre til psykolog, psykiater, DPS etc.

Du trenger altså ikke forholde deg så masse til selve fastlegen, men få enten medisiner eller bli vist videre til neste instans av ham/henne

Dessuten: Uten å prøve får du i alle fall ikke hjelp

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan en depresjon utvikle seg veldig raskt, f.eks 1- 2 uker? Takk for evt svar..

Depresjonen kan helt klart utvikle seg så raskt.

Fastlegen kan helt sikkert hjelpe deg. 80-90% av de deprimerte får hjelp kun hos fastlegen. De resterende blir henvist til psykiatrien.

Gjest trådstarter
Skrevet

Depresjonen kan helt klart utvikle seg så raskt.

Fastlegen kan helt sikkert hjelpe deg. 80-90% av de deprimerte får hjelp kun hos fastlegen. De resterende blir henvist til psykiatrien.

har en med bipolar2 rett til å be om fritak fra oppgaver i livet som KAN trigge en depresjon?

Gjest trådstarter
Skrevet

har en med bipolar2 rett til å be om fritak fra oppgaver i livet som KAN trigge en depresjon?

... eller bedre sagt god grunn til å be om fritak fra f.eks. uhunstig arbeidstid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...