Gå til innhold

Alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet ja.. det er skjørt, det kan være vanskelig, det kan være vanskelig bare å leve, det kan være lykke, det kan være total harmoni.

Livet har mange fasetter og faser. Det vet alle.

Tenker over livet mitt - hvor jeg har opplevd alt (synes jeg selv da). Skole - gått "all the way" universitetet.

Besøkt hele Norge - fjellturer, og flott Norsk natur - ingenting slår Norsk natur.

Nytt hus, samboer, barn, bil - typisk en kjernefamilie.

Nå : Leilighet - 60 kvm. Alene, meget begrenset sosialt nettverk.

Ensomhet er ofte problemet. Noen ganger er jeg så alene, at jeg legger meg kl. 1900.

Ikke lett å være både fysisk og psykisk syk.

Sliter - finnes det noen "organisjoner" for meg tro ?

Skrevet

Ja, det er vondt å føle seg alene. Tidvis kan opplevelsen av ensomhet nesten lamme initiativet og handlekraften som skal til for å gjøre noe nettopp med ensomheten.

Jeg vet ikke helt hvilke fysiske problemer du sliter med og om du er hemmet i fysisk utfoldelse, men Turistforeningen har turer for folk flest, da også for "single". Det er hyggelige turer og behagelig sosialt. Ellers så finnes det i alle fall i Oslo mer lokale turforeninger (Oslo og omegn turforening).

Siden du skrev at du har vært mye på tur så kjenner du kanskje til alt dette, men jeg ville nå i alle fall dele noen forslag med deg.

Alle "singel-aktiviteter" som f.eks. dansekurs er også sosiale og hyggelig der man relativt lett kommer i kontakt med andre.

Jeg vet det noen steder har utviklet seg til sosiale grupper for dem som deltar på Aktiv på dagtid. De går gjerne ut å tar en kaffe eller en øl etter trening. Dette gjør de i alle fall på Vika i Oslo.

Arenaer med mindre fysisk utfoldelse er f.eks. klubber og foreninger. Jeg hørte nettopp på radioen en reportasje om bridge-foreninger der det var overraskende mange yndre mennesker med. Denne aktiviteten har jo generelt sett gjerne blitt forbundet med pensjonister.

Jeg håper ikke at det virker provoserende med disse forslagene. Slik er det ikke ment.

Jeg fikk bare en slags tristhet i magen over å lese at du ikke har det bra. Det var bare det :o)

Skrevet

Ja, det er vondt å føle seg alene. Tidvis kan opplevelsen av ensomhet nesten lamme initiativet og handlekraften som skal til for å gjøre noe nettopp med ensomheten.

Jeg vet ikke helt hvilke fysiske problemer du sliter med og om du er hemmet i fysisk utfoldelse, men Turistforeningen har turer for folk flest, da også for "single". Det er hyggelige turer og behagelig sosialt. Ellers så finnes det i alle fall i Oslo mer lokale turforeninger (Oslo og omegn turforening).

Siden du skrev at du har vært mye på tur så kjenner du kanskje til alt dette, men jeg ville nå i alle fall dele noen forslag med deg.

Alle "singel-aktiviteter" som f.eks. dansekurs er også sosiale og hyggelig der man relativt lett kommer i kontakt med andre.

Jeg vet det noen steder har utviklet seg til sosiale grupper for dem som deltar på Aktiv på dagtid. De går gjerne ut å tar en kaffe eller en øl etter trening. Dette gjør de i alle fall på Vika i Oslo.

Arenaer med mindre fysisk utfoldelse er f.eks. klubber og foreninger. Jeg hørte nettopp på radioen en reportasje om bridge-foreninger der det var overraskende mange yndre mennesker med. Denne aktiviteten har jo generelt sett gjerne blitt forbundet med pensjonister.

Jeg håper ikke at det virker provoserende med disse forslagene. Slik er det ikke ment.

Jeg fikk bare en slags tristhet i magen over å lese at du ikke har det bra. Det var bare det :o)

Du har rett "bibben". Jeg har følgt deg i alle år. Du er en flott Hun/Han skribent...

Jeg bedundrer for din /ditt skriv-skap.

Husk - vi bor i NORGE. Vi er et DEMOKRTI.

Husk at andre i NORGE sliter...

Skrevet

Til "bibbien"

Jeg har stor respekt for deg..Du er min beste "venn" på DOL.

I alle år har jeg lest dine innlegg...Du er en Han/Hun som er en topp skriver..

Elsker deg for det....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...