Gå til innhold

Nye klær til skolen

Gjest 5 trinn no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• morsan

3

• laban

2

• Ferskenblomst

2

Ikke helt antrekk, men noe nytt trengs vanligvis på denne tiden av året uansett. Mye av det litt tykkere tøyet (gensere og dongeribukser) er gjerne fravokst i løpet av det siste halve året og i år har vi faktisk ikke hatt så verst sommer her så ungene har gått mye i shorts, kjole og skjørt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt antrekk, men noe nytt trengs vanligvis på denne tiden av året uansett. Mye av det litt tykkere tøyet (gensere og dongeribukser) er gjerne fravokst i løpet av det siste halve året og i år har vi faktisk ikke hatt så verst sommer her så ungene har gått mye i shorts, kjole og skjørt. :o)

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min tid var det vanlig med komplette nye antrekk til jul/ skolestart/ 17 mai, men dette var ikke vanlig praksis på jrs skole. Hadde det vært vanlig hadde sikkert vi dresset opp jr også tenker jeg. Å stille med nytt (og i mine øyne dels unødvendig) innhold i penalet var derimot et absolutt must - iallefall på småtrinnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Nei, vi kjøper ikke nye antrekk spesielt beregnet på første skoledag (utenom til 1. klasse).

I løpet av høsten blir det likevel en del nytt, når det blir kaldere og jeg oppdager at ungene har vokst ut av varme klær fra i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke som noen fast rutine.

Ikke til den aller første skoledagen heller, selv om de da har vært mer pyntet enn på senere trinn. Jeg tror den eldste hadde ny kjole, hun har bursdag akkurat ved skolestart. Den yngste hadde ny shorts, men en skjorte vi hadde fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamia3

Nei.

Ja! dvs.....ikke nye sko i år da.......for det trenger han ikke....bukse kjøper vist bestemor.....så da blir det ny genser jeg må kjøpe....itillegg til sekk,matboks drikkeflaske,penal og oppfylling av penal....Penal har vi aldri kjøpt før,siden gammelskolen hans holdt alt av utstyr ungene trengte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det har det stadig vært spørsmål om her inne.

Vi har aldri lagt noen vekt på nye klær til første skoledag, og tror ikke barna nødvendigvis hadde det i første heller. Men de hadde vel noe helt og ordentlig :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri, ikke første klasse heller, men det var ikke noe problem å finne en lite brukt pen-sommerkjole i skapet...

Datra hadde ny Gymbo-kjole første skoledag i første klasse. Med matchende hårbånd, såklart.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør vi ikke. Men hun på 10 fikk nye sandaler på salg i dag, regner med at hun vil bruke dem på onsdag :-)

Søstera på 7 er dypt forurettet og fornærmet for at hun ikke fikk sandaler akkurat i dag :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesiellt utenom det de faktisk trenger. I år har de fått nye olabukser alle tre, nye crocs som de har bodd i hele ferien og blir innesko på skolen til høsten. De har og shoppet seg hvert sitt antrekk på HM i løpet av sommerferien for penger de fikk av farmoren til å kose seg med i ferien...... Dvs. en valgte å spare pengene, en kjøpte sommerskjørt og topp, en klarte å få bukse, bluse og topp som passer til høstbruk ut av beløpet.

Til første skoledag i første klasse fikk alle noe nytt- for det var en stor spesiell dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ikke noe spesiellt utenom det de faktisk trenger. I år har de fått nye olabukser alle tre, nye crocs som de har bodd i hele ferien og blir innesko på skolen til høsten. De har og shoppet seg hvert sitt antrekk på HM i løpet av sommerferien for penger de fikk av farmoren til å kose seg med i ferien...... Dvs. en valgte å spare pengene, en kjøpte sommerskjørt og topp, en klarte å få bukse, bluse og topp som passer til høstbruk ut av beløpet.

Til første skoledag i første klasse fikk alle noe nytt- for det var en stor spesiell dag.

'' I år har de fått nye olabukser alle tre''

Nye olabukser i år, gitt? Gutta mine sliter gjerne ut fire par i løpet av en sommersesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør vi ikke. Men hun på 10 fikk nye sandaler på salg i dag, regner med at hun vil bruke dem på onsdag :-)

Søstera på 7 er dypt forurettet og fornærmet for at hun ikke fikk sandaler akkurat i dag :-(

Datra måtte få nye joggesko her om dagen, og de hadde selvsagt ikke størrelsen hennes på salg i noen av de butikkene vi freste innom. :(

Hun har vokst to nr i sko i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...