Gjest prust Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 '' I år har de fått nye olabukser alle tre'' Nye olabukser i år, gitt? Gutta mine sliter gjerne ut fire par i løpet av en sommersesong! Ja, jeg tror 12-åringen min har fire tynnslitte _dongeribukser_ som er innkjøpt siste året.... Et par av dem er allerede lappet en gang eller to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ja, jeg tror 12-åringen min har fire tynnslitte _dongeribukser_ som er innkjøpt siste året.... Et par av dem er allerede lappet en gang eller to. ''Et par av dem er allerede lappet en gang eller to.'' Det var flittig. Slikt gidder ikke jeg, kjøper stort sett rimelige H&M-_olabukser_ eller evt. andre merker på salg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 ''Et par av dem er allerede lappet en gang eller to.'' Det var flittig. Slikt gidder ikke jeg, kjøper stort sett rimelige H&M-_olabukser_ eller evt. andre merker på salg. *kremt* Det er ikke jeg som lapper. Det er min mor og min svigermor.... *flau* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 *kremt* Det er ikke jeg som lapper. Det er min mor og min svigermor.... *flau* Hehe. Ja, husker min mor var en flittig lapper, til min store ergrelse. Lapper var _ikke_ kult da jeg var 12 år. Tror ikke gutta mine hadde hatt stort mot lapper, men som sagt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Nei. *fnis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ungene skal vaskes til 1. skoledag, så får de ha på seg klær om de vil ;-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Datra hadde ny Gymbo-kjole første skoledag i første klasse. Med matchende hårbånd, såklart. Ah, nå skjønte jeg plutselig hvorfor jeg fikk mail.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ah, nå skjønte jeg plutselig hvorfor jeg fikk mail.... Hihihi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Nei, ikke spesielt til skolestart. Han har nye klær som er kjøpt i løpet av sommeren, for pang vokste han igjen *sukk* Så han har jo så og si nye klær, men ikke nye skoleklær for å si det slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ja, vi kjøper skolestartklær hvert år, samtidig som vi tar innkjøpsrunden for diverse "skolerekvisita" (bokbind, det de trenger av nye blyanter og farger osv). En del av sommeren-er- over-og-nå-kommer-hverdagen-seremonien:) Men sant å si er det ikke alltid ungene bruker skolestartklærne akkurat første skoledag etter ferien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Nei, hvorfor i all verden skulle vi gjøre det? Akkurat like lite som jeg kjøper en ny kjole om jeg skal på fest. Har jeg noe som er egnet bruker jeg det, trenger jeg noe nytt kjøper jeg. Begge barn hadde kjoler på 1. skoledag i 1. klasse, og det var kjoler de var glade i og gledet seg til å bruke. Ellers blir det gjerne noe som er anskaffet i løpet av sommerferien, men som ikke blir "spart" til 1. skoledag. Været har jo gjerne også noe å si. Skjønner heller ikke hvorfor man på død og liv skal kjøpe noe nytt til 17. mai bare fordi det er 17. mai... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ren og pen Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Vi gjorde det til 1. klasse, men ikke etter det ) Første skoledag fra 2. klasse og oppover er det kun å være nydusja og ha på seg rene klær ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Bare hvis det er behov. Pleier stort sett å vente til litt utpå høsten når det blir kaldere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Det varierer... men vanligvis har de nok av klær som kan brukes. Tenåringen har "spart" noen av de nye klea ho har fått i sommer til bruk første skoledag. Guttungen tar på seg det han finner ( og som han kan sparke fotball i), og veslejenta er inne i en "stort, mykt og behagelig"-modus og bryr seg ikke om nye klær. Men begge har liggende nye klær som ikke er brukt og evt kan brukes første skoledag, eller andre eller senere i høst.Ny sommerkjole blir det uansett ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ja, jeg tror 12-åringen min har fire tynnslitte _dongeribukser_ som er innkjøpt siste året.... Et par av dem er allerede lappet en gang eller to. ''Et par av dem er allerede lappet en gang eller to. '' Skal ikke lappes. Det SKAL være hull, sier min søte på 13. Som i år kjøpte seg to par olashorts som holdt på å dette fra hverandre fordi det var mer hull enn stoff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 ''Et par av dem er allerede lappet en gang eller to. '' Skal ikke lappes. Det SKAL være hull, sier min søte på 13. Som i år kjøpte seg to par olashorts som holdt på å dette fra hverandre fordi det var mer hull enn stoff. Ikke så farlig om det er hull på knærne - men når det er hull i skrittet, ser det ikk ebra ut, og der er vi samstemte både jeg og barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Vi kjøper ikke inn klær spesielt til første skoledag til våre som skal opp i 4. og 7., men begge har fått endel nye klær i løpet av sommeren (vi har handlet endel på ferie i USA). Litt nytt høstutstyr som sko og jakker handler vi nok etterhvert. 7. klassingen skal på leirskole og må ha litt utstyr til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 ''Et par av dem er allerede lappet en gang eller to.'' Det var flittig. Slikt gidder ikke jeg, kjøper stort sett rimelige H&M-_olabukser_ eller evt. andre merker på salg. Her lappes det også alltid olabukser til guttene. Er ikke spesielt flink med denslags jeg heller, men har en svigermor som tar seg av saken. Og selv om vi også kjøper billig på H&M så klarer jeg bare ikke å hive buksene etter noen uker fordi det er hull på knærne. Jeg synest det er i overkant sløseri, og liker ikke helt denne bruk og kast-mentaliteten. Men jeg hadde vel blitt nødt jeg også, om det ikke var for mine fingernemme svigermor! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Her lappes det også alltid olabukser til guttene. Er ikke spesielt flink med denslags jeg heller, men har en svigermor som tar seg av saken. Og selv om vi også kjøper billig på H&M så klarer jeg bare ikke å hive buksene etter noen uker fordi det er hull på knærne. Jeg synest det er i overkant sløseri, og liker ikke helt denne bruk og kast-mentaliteten. Men jeg hadde vel blitt nødt jeg også, om det ikke var for mine fingernemme svigermor! Mine bruker olabuksene også med hull - bare ikke første skoledag . Sånn sett varer de en stund lenger enn til første hullet viser seg. I en travel hverdag har jeg bare ikke kapasitet til sånt som å lappe billige olabukser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ikke så farlig om det er hull på knærne - men når det er hull i skrittet, ser det ikk ebra ut, og der er vi samstemte både jeg og barna. Det er jeg enig i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.