Gå til innhold

Nye klær til skolen

Gjest 5 trinn no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• morsan

3

• laban

2

• Ferskenblomst

2

Jeg har stort sett alltid kjøpt noe nytt til skolestart, selv om jerg ikke har kjøpt helt nytt antrekk. Sko er som regel slitt ut i løpet av sommeren, t-skjorter og bukser har som regel vært fravokst. Har ikke kjøpt klærne spesielt til første skoledag men det er greit å ta kleskjøpet på tampen av ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe litt nytt til skolestart, men nå har jeg ikke så mange barn å kjøpe til. Det blir ingen stor utgiftspost. Pleide å få nytt selv da jeg var liten, og syntes det var stas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi kjøpte inn nye klær til første skoledag i første klasse - vi tok noe som var helt og pent.

Ofte kjøper vi nye klær i løpet av sommeren likevel, og det som kjøpes sent på sommeren blir da "nye klær til skolestart", men spares ikke til første skoledag, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke som noen fast rutine.

Ikke til den aller første skoledagen heller, selv om de da har vært mer pyntet enn på senere trinn. Jeg tror den eldste hadde ny kjole, hun har bursdag akkurat ved skolestart. Den yngste hadde ny shorts, men en skjorte vi hadde fra før.

''Ikke til den aller første skoledagen heller, selv om de da har vært mer pyntet enn på senere trinn. ''

Det kommer jo an på øyet som ser om noen _ser_ pyntet ut, men husets tenåring brukte iallfall mye mer _tid_ på å ordne (usynlige) detaljer på klær og hår før første skoledag på ungdomsskolen enn første skoledag på barneskolen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ikke til den aller første skoledagen heller, selv om de da har vært mer pyntet enn på senere trinn. ''

Det kommer jo an på øyet som ser om noen _ser_ pyntet ut, men husets tenåring brukte iallfall mye mer _tid_ på å ordne (usynlige) detaljer på klær og hår før første skoledag på ungdomsskolen enn første skoledag på barneskolen...;-)

Tviler ikke ;-) Første dag på ungdomsskolen er nok spesiell for veldig mange, av begge kjønn.

Sist fredag hadde jeg tre gutter som snart skal opp i 8., i bilen sammen meg junior, de skulle på kino. Alle var enige om hvem som hadde kommet i den "beste" og den "teiteste" klassen, listene var nettopp offentliggjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke ;-) Første dag på ungdomsskolen er nok spesiell for veldig mange, av begge kjønn.

Sist fredag hadde jeg tre gutter som snart skal opp i 8., i bilen sammen meg junior, de skulle på kino. Alle var enige om hvem som hadde kommet i den "beste" og den "teiteste" klassen, listene var nettopp offentliggjort...

he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...