Gå til innhold

Andre som kysser ditt barn...

Gjest frustrert og engstelig mor

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert og engstelig mor

Hva ville du følt om det? Jeg er egentlig ikke særlig fan av å kysse barna på munnen,

det var en periode datteren min da hun var ca. 2 år plutselig ville kysse meg på munnen, hun hadde nok lært d på barnehagen, d føltes unaturlig for meg pga jeg ikke var vant til slikt og ser mer på kyssing som noe mellom kjærester, foretrekker kyss på kinnet, men uansett så forstår jeg jo dette er helt naturlig i en del familier.

Men da hun ble tre år ville hun ikke susse på munnen lenger, så det var jo greit...

Vil jo ikke lage noe ståk ut av en bagatell, kan jo hende det var helt uskyldig fra hans side, men instinktet mitt og magefølelsen min gjør at jeg føler meg uvel...

Men hva hører jeg nå?

Hun forteller meg at en mann vi kjenner har susset henne på munnen!

Helt uoppfordret forteller hun meg dette.

Da kommer jeg på at vi hadde selskap nylig og jeg la merke til at han hadde munnsår.

Noen dager senere ser jeg at hun er sår/rød på overleppen og tenker om d kan være herpes, men skjønner ikke hvordan hun kan ha fått d. Ikke fra han vel?

Og nå plutselig sier hun at han har susset henne på munnen. Tenk om han har smittet henne med herpes?

Ille nok det. Syns egentlig det er litt ekkelt at andre, spesielt menn, susser på andre sine barn!

Dette må ha skjedd mens han var oppe på rommet hennes sammen med sønnen sin...

Jeg spurte flere ganger om d ikke var sønnen som hadde gjort det, men hun sier nei, det var pappaen...

Skikkelig ekkelt dette, hva skal jeg gjøre? Skal jeg si noe til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo ha vært helt uskyldig - som at gutten har kysset pappa på munnen og så har jenta di villet gjøre det samme. Men siden han hadde munnsår burde han hatt såpass med vett at han ikke kysset på noen! For ja, herpes kan godt smitte så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Det kan jo ha vært helt uskyldig - som at gutten har kysset pappa på munnen og så har jenta di villet gjøre det samme. Men siden han hadde munnsår burde han hatt såpass med vett at han ikke kysset på noen! For ja, herpes kan godt smitte så lett.

Er det jeg syns er så rart, for hun har vært helt i mot å kysse på munnen siden hun ble ca. 3... Og hun er dessuten skeptisk til de fleste menn bortsett fra pappaen sin.

Uansett syns jeg d var uansvarlig av han å kysse henne når han hadde munnsår. Nå vet jeg ikke om d var herpesmunnsår han hadde, men d var d første som slo meg nå når jeg så hun hadde fått sår og. Jeg har ikke spurt henne noe om såret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg syns er så rart, for hun har vært helt i mot å kysse på munnen siden hun ble ca. 3... Og hun er dessuten skeptisk til de fleste menn bortsett fra pappaen sin.

Uansett syns jeg d var uansvarlig av han å kysse henne når han hadde munnsår. Nå vet jeg ikke om d var herpesmunnsår han hadde, men d var d første som slo meg nå når jeg så hun hadde fått sår og. Jeg har ikke spurt henne noe om såret...

Første gang man har herpesmunnsår blir man skikkelig dårlig. Ett av mine barn ble smittet i barnehagen, og var dårlig med blødende gommer og høy feber i en uke. Så hvis det er herpes, så merker du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang man har herpesmunnsår blir man skikkelig dårlig. Ett av mine barn ble smittet i barnehagen, og var dårlig med blødende gommer og høy feber i en uke. Så hvis det er herpes, så merker du det!

''Første gang man har herpesmunnsår blir man skikkelig dårlig.''

Ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Første gang man har herpesmunnsår blir man skikkelig dårlig.''

Nei, det trenger man slettes ikke bli. Jeg ble smittet av en gutt jeg klinte med i ungdomsskolealder, men ble ikke syk. Hadde munnsår fra tid til annen i mange år, noen ganger skikkelig digre, væskende og vonde, men var aldri syk under utbruddene. Nå er det mange år siden sist heldigvis, ser ut til at viruset har "brent ut" rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at jeg får antenner ut av dette med en gang.

Var jeg deg, tror jeg faktisk jeg ville ha tatt en telefon til mannen og fortalt hva din datter har fortalt. Bare helt rolig og saklig. Se så hva han sier og forklarer.

Hvis han innrømmer det, så sier du til ham klart og bestemt at du ikke vil at noen skal kysse ditt barn på munnen, uansett hensikt, og at du dessuten har sett at han har herpessår, og at det ser ut til at din datter nå er blitt smittet av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...