Gå til innhold

Er det sant? Vær så snill og svar!


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Celie skriver på et annet forum: "Var på helsestasjonen forrige uke. Helsesøster var helt enig med meg i at mødre som røyker heller skulle gi morsmelkerstatning enn å amme. Men som hun sa, dette kan vi ikke si fordi det vil føre til at mange som skulle ha ammet ikke gjør det."

Jeg røyker. Og ammer. Vær så snill å svare meg ærlig - er barnet mitt mer tjent med å få morsmelkerstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Anonymous. Den informasjonen som helsesøster ga stemmer ikke. Studier viser at røykeres barn er oftere syke enn hos ikke røykere, men er de blitt ammet så reduseres dette betydelig.Det er kun i helt spesielle tilfeller hvor det anbefales å ikke amme hvor mor merker at barnet er tydelig plaget. De fleste røykere klarer å redusere røyking under graviditet og amming selv om de ikke klarer å slutte helt. Det anbefales derfor at du ammer ditt barn fordi morsmelkens helsefordeler er større enn de ufordeler det er at barnet får i seg noe giftstoffer. Røykere kan ytterlige minske giftstoffene i melken ved å være litt bevisst på røykemønsteret. Nikotin lagres i melken, men er ute etter ca 3 timer. Røyk derfor ikke like før du ammer. Dette er selvfølgelig litt mer problematisk de første månedene når barnet dier hyppig. Gjør så godt du kan i forhold til å minske nikotin inntaket og fortsett å amme barnet ditt. Barnet ditt er altså ikke tjent med at du slutter å amme. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...