Gå til innhold

Snart orker jeg ikke mer (samlivsbrudd?)

Gjest Så lei av

Anbefalte innlegg

Gjest Så lei av

Jeg er så lei.

Jeg er så lei av at han skal gå og surmule i dagesvis hvis jeg motsier ham, for eksempel hvis vi er uenige i hvilken ost vi skal kjøpe.

Jeg er så lei av at han får det yngste barnet vårt på 1,5 år til å tro at hun heter "hold kjeft". Hun er en skikkelig skrikerunge, og jeg blir også selv frustrert noen ganger, men det blir ikke bedre at å si "hold kjeft" for hver minste lyd.

Jeg er så lei av å bli betraktet som en økonomisk byrde. Jeg er student, og nettoinntekten hans er derfor tre ganger høyere enn min. Ergo er han også den som betaler mest. Det er jo ikke mulig å få forsørgertillegg, mv. når man bor sammen med barenfaren. Til gjengjeld er det jeg som gjør minst 80% av alt husarbeide og det som skal gjøres med barna. VI eier et hus i fellesskap, men han nekter å opprette et gjensidig testamente, for jeg skal ikke få gleden av å arve ham eller hans del av huset hvis han dør. Vi har livsforsikring på hverandre, men kun fordi banken krevde det da vi tok opp lån.

Jeg er så lei av at TVen skal stå på 20 timer i døgnet.

Jeg er så lei av at å leve sammen med en som i sin tid løy om ting han visste var viktig for meg, og nå står vi der med to barn, og det er for sent for meg å forlate ham på grunn av det.

Jeg er så lei av at han nekter å snakke om problemene våre.

Jeg er så lei av at han klager over alt jeg ikke gjør. Hvorfor ser han ikke alle de tingene jeg gjør i stedet for? Det er ikke mulig både å ha barna i deltidsbarnehage, studere fulltid, sylte sine egne grønnsaker og kle ungene i hjemmesydde klær når man er alene med omsorgen for ungene store deler av tiden.

Jeg er så lei av at han snakker dritt om familien min, og at de samtidig synes så godt om ham, for de ser ham neste aldri, og jeg ønsker ikke å snakke dritt om ham til andre.

Jeg er så lei av at kjærtegn begrenser seg til en gang om måneden.