PieLill Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Så nettopp på nyheter i TV2. En mor sammen med sin datter i barneskolealder(?) ble intervjuet om hvor ille det var å oppleve ABB tilbake på Utøya. Deretter ble barn i 7-årsalderen spurt om hva de mente om terroren og ABB. Er dette virkelig noe å vise på riksdekkende medier? Og er dette noe for journalister å spørre barn om.? Også postet på Psykiatri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xnnx Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det handler vel kanskje om penger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 ''Er dette virkelig noe å vise på riksdekkende medier? Og er dette noe for journalister å spørre barn om.?'' Tipper journalistene har gått tom for voksne å spørre, eller kjenner alle de voksnes potensielle svar, så nå går de over på barna... Ser ofte på tv at barn aktivt blir brukt for at voksne skal få igjennom ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zipper Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det er vel helst en opptakt til skolestart neste uke. Tipper vi får en evig strøm av hvordan forskjellige skoler tar opp saken, skolepulter som står tomme og sørgende skolekamerater. Så det er nok bare starten er jeg redd for, selv om jeg er enig i at det er utidig. Hva angår skole- og barnehagestart, så er jeg litt skeptisk til at det allerede nå begynner å komme skriv om hvordan vi bør snakke med ungene om det og hvordan skolen vil ta det opp. Skjønner jo at det ikke kan forbigås, men som de fleste har vi snakka om det i massevis med niåringen, og han har begynt å legge det bak seg nå. Skolen kan selvsagt fange opp de som ikke har fått bearbeidet det, men det er neppe de foreldrene som er flittigst med å lese ymse "slik bearbeider vi følelsene skriv". Ja, ja. Det er i beste mening fra skolenes del. Litt verre med media som gjør det i salgsøyemed. For sånne reportasjer kan vel ikke bortforklares med at det belyser saken på en nødvendig måte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Det er vel helst en opptakt til skolestart neste uke. Tipper vi får en evig strøm av hvordan forskjellige skoler tar opp saken, skolepulter som står tomme og sørgende skolekamerater. Så det er nok bare starten er jeg redd for, selv om jeg er enig i at det er utidig. Hva angår skole- og barnehagestart, så er jeg litt skeptisk til at det allerede nå begynner å komme skriv om hvordan vi bør snakke med ungene om det og hvordan skolen vil ta det opp. Skjønner jo at det ikke kan forbigås, men som de fleste har vi snakka om det i massevis med niåringen, og han har begynt å legge det bak seg nå. Skolen kan selvsagt fange opp de som ikke har fått bearbeidet det, men det er neppe de foreldrene som er flittigst med å lese ymse "slik bearbeider vi følelsene skriv". Ja, ja. Det er i beste mening fra skolenes del. Litt verre med media som gjør det i salgsøyemed. For sånne reportasjer kan vel ikke bortforklares med at det belyser saken på en nødvendig måte? ''Ja, ja. Det er i beste mening fra skolenes del. Litt verre med media som gjør det i salgsøyemed. For sånne reportasjer kan vel ikke bortforklares med at det belyser saken på en nødvendig måte?'' Jeg lurer på om noen skoleledere føler seg presset til å ha minnemarkeringer. Se for deg overskriftene: "Ingen minnemarkering på Haugen Skole. Rektor sier det ikke føles naturlig når ingen av elevene er direkte berørt av tragedien." Jo, media gjør butikk av dette nå. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 ''Ja, ja. Det er i beste mening fra skolenes del. Litt verre med media som gjør det i salgsøyemed. For sånne reportasjer kan vel ikke bortforklares med at det belyser saken på en nødvendig måte?'' Jeg lurer på om noen skoleledere føler seg presset til å ha minnemarkeringer. Se for deg overskriftene: "Ingen minnemarkering på Haugen Skole. Rektor sier det ikke føles naturlig når ingen av elevene er direkte berørt av tragedien." Jo, media gjør butikk av dette nå. mvh Jeg tror det lett kan bli feil uansett hva pokker de gjør. Noen vil alltid synes det er feil. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zipper Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 ''Ja, ja. Det er i beste mening fra skolenes del. Litt verre med media som gjør det i salgsøyemed. For sånne reportasjer kan vel ikke bortforklares med at det belyser saken på en nødvendig måte?'' Jeg lurer på om noen skoleledere føler seg presset til å ha minnemarkeringer. Se for deg overskriftene: "Ingen minnemarkering på Haugen Skole. Rektor sier det ikke føles naturlig når ingen av elevene er direkte berørt av tragedien." Jo, media gjør butikk av dette nå. mvh Jeg syns forsåvidt det er naturlig at skolene markerer det, men er spent på omfanget. Alle skoler som er berørt har sin krisehåndteringsplan som de vil følge. De skolene som ikke er berørt vil nok ha en annen tilnærming. Men uansett slipper vi nok ikke unna bred mediedekning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det er vel helst en opptakt til skolestart neste uke. Tipper vi får en evig strøm av hvordan forskjellige skoler tar opp saken, skolepulter som står tomme og sørgende skolekamerater. Så det er nok bare starten er jeg redd for, selv om jeg er enig i at det er utidig. Hva angår skole- og barnehagestart, så er jeg litt skeptisk til at det allerede nå begynner å komme skriv om hvordan vi bør snakke med ungene om det og hvordan skolen vil ta det opp. Skjønner jo at det ikke kan forbigås, men som de fleste har vi snakka om det i massevis med niåringen, og han har begynt å legge det bak seg nå. Skolen kan selvsagt fange opp de som ikke har fått bearbeidet det, men det er neppe de foreldrene som er flittigst med å lese ymse "slik bearbeider vi følelsene skriv". Ja, ja. Det er i beste mening fra skolenes del. Litt verre med media som gjør det i salgsøyemed. For sånne reportasjer kan vel ikke bortforklares med at det belyser saken på en nødvendig måte? jeg har bekjente som har valgt å IKKE fortelle ungene om hva som har skjedd. Eldste er skolebarn. Lurer på hvorledes de har tenkt det skal fungere når skolen begynner denne uka... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 jeg har bekjente som har valgt å IKKE fortelle ungene om hva som har skjedd. Eldste er skolebarn. Lurer på hvorledes de har tenkt det skal fungere når skolen begynner denne uka... De har sikkert gjort det fordi de mener det er best, selv om jeg vanskelig kan se at det kan være riktigste måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 De har sikkert gjort det fordi de mener det er best, selv om jeg vanskelig kan se at det kan være riktigste måte. Det har nok de aller, aller fleste, inkl. de som var på TV. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 De har sikkert gjort det fordi de mener det er best, selv om jeg vanskelig kan se at det kan være riktigste måte. Ja det er nok med de beste intensjoner og godt gjennomtenkt, jeg bare lurer litt på hvordan man kan skjerme et småskolebarn gjennom alt av minnestunder, samtaler i klassen, skolegården, aviser etc 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det har nok de aller, aller fleste, inkl. de som var på TV. Med vennlig hilsen ''Det har nok de aller, aller fleste, inkl. de som var på TV.'' Ja, vi kjenner jo ikke disse barna og vet ikke hva de tåler, men det er nok endel som blir litt "fanget" av media og ikke helt ser hva som foregår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ja det er nok med de beste intensjoner og godt gjennomtenkt, jeg bare lurer litt på hvordan man kan skjerme et småskolebarn gjennom alt av minnestunder, samtaler i klassen, skolegården, aviser etc ''Ja det er nok med de beste intensjoner og godt gjennomtenkt, jeg bare lurer litt på hvordan man kan skjerme et småskolebarn gjennom alt av minnestunder, samtaler i klassen, skolegården, aviser etc'' Ja, jeg tenker at det er litt dårlig gjort av foreldrene å la barnet stille så totalt uforberedt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 ''Det har nok de aller, aller fleste, inkl. de som var på TV.'' Ja, vi kjenner jo ikke disse barna og vet ikke hva de tåler, men det er nok endel som blir litt "fanget" av media og ikke helt ser hva som foregår. Jeg er heller ikke "for" at man verken skal grave seg ned i det, eller at man skal ignorere det. Barn tåler nok mer enn det mange tror, bare ting blir forklart for dem, og de får lov til å sørge på sin måte (når det er noen de kjenner). Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zipper Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 jeg har bekjente som har valgt å IKKE fortelle ungene om hva som har skjedd. Eldste er skolebarn. Lurer på hvorledes de har tenkt det skal fungere når skolen begynner denne uka... Kan godt hende de angrer litt på den beslutningen nå, men jeg tipper det går helt greit. Unger er fortrolige med at noen ting hører man bare om på skolen, noen ting bare hjemme, og noen ting begge steder. Men disse foreldrene gjør nok lurt i å innstille seg på å svare skikkelig på spørsmål som barnet har når det får høre om hva som har skjedd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Reagerte også på innslaget. Både intervjuet med mor og datter, og fra denne skolen som tenner lys hver morgen. La de små barna slippe å tenke på dette hver eneste dag. De fleste voksne har "gått videre", la barna også få lov til det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg så også innslaget, sammen med dattera mi på 10 år. Jeg reagerte også på det, og syntes dette ble hauset veldig opp av jentas mor. Jeg fortalte jenta mi hvorfor han måtte tilbake til øya, og hva som var henskten med det. Og fortalte at han ble passet veldig godt på av mange politifolk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.