Gå til innhold

NHD-Ok å kombinere disse medisinene?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker og redd123
Skrevet

Har bipolar lidelse og har akkurat begynt på 20 mg Cisordinol. Har gått på 15 mg Cipralex i noen mnd. Er dette ok å kombinere sammen med ca 11 mg Imovane?? Er veldig trøtt om dagene hva kan det/hvilke medisiner kan komme av?

Har begynt på Cisordinol fordi denne medisinen har hatt god effekt på meg tidligere og Quitiapin har ikke hatt det... Slutta på 300 mg Quitiapin brått etter råd fra psykiateren, er dette greit?

Er i en krise nå med mye depressive symptomer og endel psykotiske tanker. Trenger second-opinion...

Gjest ida britt
Skrevet

Det går fint å kombinere disse medisinene, men jeg ville byttet ut imovanen med vallergan eller phenergan. Selv bruker jeg sistnevnte i stedenfor imovane. Det er ikke bra å gå på imovane over lengre tid, og dosen du går på er vel høy. Men jeg vet jo ikke hvor lenge du har gått på imovane da-

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Generelt er kombinasjonen helt ok.

2. For deg spesielt, kan jeg ikke si om dette er den beste kombinasjon og de beste doser. Høy dose sovemedisin gir gjerne trøtthet på dagen. Hva med å redusere Imovane til 7,5 mg i første omgang?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...