ink1365380698 Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 Kan man være bipolar II og kun ha tilbakevenende depresjoner (uten hypomani) for plutselig å få en hypoman periode etter noen år med god hjelp av zoloft for depresjonene. Spør for min venn-- som enten hadde en skikkelig midtlivskrise eller hypoman periode i fjor. Har hengt her inne på DOL i mange år, men ikke lest om bipolaritet da det ikke har angått meg før, derfor vet jeg så lite om det... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 Mange får korrekt diagnosen tilbakevendende depresjon nettopp fordi de ikke har hatt noen hypomani/mani. Når denne kommer, skifter diagnosen til BP1 (mani) eller BP2 (hypomani). Om oppoversvingingen kan har kommet etter bruk av AD, skal diagnosen være BP3b. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 15. august 2011 Forfatter Skrevet 15. august 2011 Mange får korrekt diagnosen tilbakevendende depresjon nettopp fordi de ikke har hatt noen hypomani/mani. Når denne kommer, skifter diagnosen til BP1 (mani) eller BP2 (hypomani). Om oppoversvingingen kan har kommet etter bruk av AD, skal diagnosen være BP3b. Denne oppsvingen kom da han gikk på 50 mg zoloft og fortsatte etter han sluttet med medisinen. 3mnd før og 5 mnd etter. Kan en hypoman periode være så lang``?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 Denne oppsvingen kom da han gikk på 50 mg zoloft og fortsatte etter han sluttet med medisinen. 3mnd før og 5 mnd etter. Kan en hypoman periode være så lang``?? Nå er du på et detaljeringsnivå der jeg synes resten av diagnostikken skal foregå i RL. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 15. august 2011 Forfatter Skrevet 15. august 2011 Nå er du på et detaljeringsnivå der jeg synes resten av diagnostikken skal foregå i RL. OK- Takk for svarene uansett. Det har vært til stor hjelp . Kanskje andre som har opplevd hypomani kan svare meg. Om hvor lenge en slik periode kan vare? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 OK- Takk for svarene uansett. Det har vært til stor hjelp . Kanskje andre som har opplevd hypomani kan svare meg. Om hvor lenge en slik periode kan vare? En hypomani kan vare i mange måneder. Poenget mitt var at på et eller annet tidspunkt må en slutte med "hjemmediagnostikk" og søke en spesialist. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 15. august 2011 Forfatter Skrevet 15. august 2011 En hypomani kan vare i mange måneder. Poenget mitt var at på et eller annet tidspunkt må en slutte med "hjemmediagnostikk" og søke en spesialist. Den er grei. Takker for alle svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.