Gå til innhold

Stgge vær inni meg og rundt meg

Anbefalte innlegg

Gjest bare du kan hjelpe nhd
Skrevet

Har prøvd å ringe behandler og de sa hun skulle ringe meg opp, neida.....

Orker ikke legge mer energi i å få "hjelp", har bedt til høyere krefter men føler meg ikke bra fordet. I natt var jeg dårlig, livredd for at romvesener skulle hente meg. Og når jeg lukket øynene såg jeg film fra utøya, ABB drepte unge folk. I dag migrene og lagt mye. Dårlig fysisk og.

Tok to seroquel i natt. Bør jeg ta om morningen og, hvor mye?

Kommer ikke til å ringe behandler igjen, jeg kryper ikke på mine knær for å få hjelp. Da oppsøker jeg heller folk som står med åpne armer, men de har en an teori. Behandligsapparatet vil bli kvitt meg, de forstår ingenting av dette. Jeg er et papir med uforståelig skrift på!

Og til dere som har behandlere som vil hjelpe, dere er heldige. De vokser ikke på trær :)

Gjest bare du kan hjelpe nhd...neida
Skrevet

Du kan jo ikke drive med "fjernbehandlig". Forstår det :)

På tide at jeg forstår og tar ansvar selv, slutte å skrive her. Seriøs denne gang. Ha det fint og takk til frosken og :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du har tatt dine medisiner som avtalt, og du tross dette har det slik, er det en god ide å øke dosen.

Det vil hjelpe meg å vite nøyaktig døgndose de siste to uker for evt å foreslå ny dosering.

Skrevet

Om du har tatt dine medisiner som avtalt, og du tross dette har det slik, er det en god ide å øke dosen.

Det vil hjelpe meg å vite nøyaktig døgndose de siste to uker for evt å foreslå ny dosering.

Har tatt som jeg skulle, kun om kvelden 50 mg. Fikk det for søvn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har tatt som jeg skulle, kun om kvelden 50 mg. Fikk det for søvn.

Jeg mener å huske at det var Seroquel/quetiapin.

Da synes jeg du skal øke til 100 mg fra i kveld.

Skrevet

Jeg mener å huske at det var Seroquel/quetiapin.

Da synes jeg du skal øke til 100 mg fra i kveld.

Ja, det var det. Takk, da gjør jeg det.

Skrevet

Du kan jo ikke drive med "fjernbehandlig". Forstår det :)

På tide at jeg forstår og tar ansvar selv, slutte å skrive her. Seriøs denne gang. Ha det fint og takk til frosken og :)

Jeg har tenkt på deg i dag og synes det er flott at du prøvde å få tak i behandleren din. Håper hun ringer deg i morgen.

Jeg har de siste ukene fått inntrykk av at du gradvis har blitt sykere, og håper at du kan klare å få formidle dette til din behandler eller evt. din fastlege. Synes det er viktig at du får hjelp ganske snart.

Også synes jeg du skal følge rådet du har fått av nhd inntil du har kommet i kontakt med egen behandler.

Skrevet

Jeg har tenkt på deg i dag og synes det er flott at du prøvde å få tak i behandleren din. Håper hun ringer deg i morgen.

Jeg har de siste ukene fått inntrykk av at du gradvis har blitt sykere, og håper at du kan klare å få formidle dette til din behandler eller evt. din fastlege. Synes det er viktig at du får hjelp ganske snart.

Også synes jeg du skal følge rådet du har fått av nhd inntil du har kommet i kontakt med egen behandler.

Takk. Begynner nesten å grine når dere svarer meg, føler meg sletts ikke bra. Har ligget mye i dag, er så rar overalt...som onde krefter har inntatt meg. Veldig rar i halsen og, husker jeg var det sist jeg var så dårlig. Får elektriske støt og har feberfølelse, håper på å sove i natt. Har ikke lyst å prate med henne hvis hun ringer i morgen, jeg er på vei til Helvete og de koser seg.

Skrevet

Takk. Begynner nesten å grine når dere svarer meg, føler meg sletts ikke bra. Har ligget mye i dag, er så rar overalt...som onde krefter har inntatt meg. Veldig rar i halsen og, husker jeg var det sist jeg var så dårlig. Får elektriske støt og har feberfølelse, håper på å sove i natt. Har ikke lyst å prate med henne hvis hun ringer i morgen, jeg er på vei til Helvete og de koser seg.

Jeg tror behandleren din ønsker å hjelpe deg, men det er ikke sikkert hun forstår hvordan du har det.

Kan evt. noen i familien eller en venn hjelpe deg til å få sagt fra til behandleren dersom du ikke klarer det selv?

Skrevet

Jeg tror behandleren din ønsker å hjelpe deg, men det er ikke sikkert hun forstår hvordan du har det.

Kan evt. noen i familien eller en venn hjelpe deg til å få sagt fra til behandleren dersom du ikke klarer det selv?

Har ikke vært hos henne siden tidlig juni, pratet med min gamle behandler i sommer...vi har litt kontakt. Hun som mente jeg burde få hjelp nå, ganske fort. For vanskelig å forklare alt her...

Skrevet

''Kan evt. noen i familien eller en venn hjelpe deg til å få sagt fra til behandleren dersom du ikke klarer det selv?''

Skulle ønske det.

Skrevet

Har ikke vært hos henne siden tidlig juni, pratet med min gamle behandler i sommer...vi har litt kontakt. Hun som mente jeg burde få hjelp nå, ganske fort. For vanskelig å forklare alt her...

Jeg får inntrykk av at du synes det er vanskelig å snakke med din nye behandler, stemmer det?

Er det i såfall en ide å ta kontakt med fastlegen? Hvis du tar med utskrift av hovedinnlegget ditt i denne tråden, så tror jeg kanskje at både behandler og fastlege vil forstå at du nå trenger hjelp.

Skrevet

Jeg får inntrykk av at du synes det er vanskelig å snakke med din nye behandler, stemmer det?

Er det i såfall en ide å ta kontakt med fastlegen? Hvis du tar med utskrift av hovedinnlegget ditt i denne tråden, så tror jeg kanskje at både behandler og fastlege vil forstå at du nå trenger hjelp.

Ja, det er vanskelig. Koster meg å skrive her og, for det vil straffe seg i natt (hvis ikke medisinen virker da).

Får vise dette, da trenger jeg ikke si noe.

Skrevet

Ja, det er vanskelig. Koster meg å skrive her og, for det vil straffe seg i natt (hvis ikke medisinen virker da).

Får vise dette, da trenger jeg ikke si noe.

Gjør det. Ta med teksten og vis hva du skrev.

Lykke til, jeg håper du snart får hjelp, for det trenger du nå. Håper også at du får en rolig natt :-)

Skrevet

Gjør det. Ta med teksten og vis hva du skrev.

Lykke til, jeg håper du snart får hjelp, for det trenger du nå. Håper også at du får en rolig natt :-)

Takk. Tror jeg tar medisin og legger meg snart, er ganske gåen.

Skrevet

Takk. Tror jeg tar medisin og legger meg snart, er ganske gåen.

Det høres fornuftig ut.

Skrevet

Det høres fornuftig ut.

Lurt å ta 100 mg i natt, sov endel men det ble skremmende "rolig", og det gjorde meg urolig! Tåpelig! Skal ta det i kveld og. Behandler ringte, time torsdag.

De hadde fått tlf fra gamle dps, jeg hadde vært der i forbindelse med utøya. Ja, kjenner folk som var der, men de lever! Er ikke derfor jeg er dårlig! Frustrert!!!

Skrevet

Lurt å ta 100 mg i natt, sov endel men det ble skremmende "rolig", og det gjorde meg urolig! Tåpelig! Skal ta det i kveld og. Behandler ringte, time torsdag.

De hadde fått tlf fra gamle dps, jeg hadde vært der i forbindelse med utøya. Ja, kjenner folk som var der, men de lever! Er ikke derfor jeg er dårlig! Frustrert!!!

Så bra at du har fått en time!

Du kan si til behandleren din på torsdag at det ikke er Utøya som har gjort deg dårlig, at det startet før det.

Godt at du fikk en rolig natt :-)

Skrevet

Du kan si til behandleren din på torsdag at det ikke er Utøya som har gjort deg dårlig, at det startet før det.

Takk. Håper du jobber i psykiatrien, for du kan hjelpe mange :) Virker som du ser folk!

Skrevet

Går ikke så bra selv om jeg tok 100 mg, ble vel paranoid når jeg hørte de hadde ringt. tenker på hva mer de har sakt, trodde jeg kunne stole på henne. Får ligge i ro, da får kroppen ro selv om ikke hodet får det. Masse tanker om alt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...