Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skriver nå fordi jeg er i en litt bedre periopde. De siste 3 årene har jeg vært neffor. I offentligheten setter jeg på et ansikt som smiler og er glad fordi jeg ikke vil at andre skal merke det. Det synes jeg blir litt for egoistisk..(å vise det openbart.) Når jeg skriver det høres det rart ut, men det er jo en gang sånn jeg er. I alle fall, jeghar perioder. Noen er bra, og noen er dårlige. I en dårlig periode er jeg veldig nedstemt, får bare sove i to- tre timer om natta, så klarer jeg ikke gjøre noe. Det er så vidt jeg kommer meg på skolen. Noe annet gidder jeg rett og slett ikke. Jeg kan stirre ut i lufta i et par timer, og det føles bare som om et par minutter har gått. Det blir også mye vanskeligere å få gjort lekser i disse periodene. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg er sånn. Det er ingenting spessielt som utløser mine dårlige perioder. Ting kan gå veldig bra i livet mitt, men plutselig føler jeg meg ensom, tiltaksløs, lei og rett og slett neffor. Dette kan vare i alt fra 3/4 dager til et par måneder, før jeg blir "bra" igjenn. Problemet er at jeg aldri blir helt bra. Det kommer alltid tilbake. Men når jeg er i en av disse dårlige periodene ville jeg aldri dratt til legen. Er det dumt å dra når jeg er "bra"? Tror du det er depresjon, selv om det ikke er konstant? Dessuten er jeg redd det skal bli pinlig (hos legen), om det viser seg at jeg egentlig ikke er syk.

Gjest ambrose
Skrevet

Nei, det er langtfra dumt å gå til legen når du er bra. Dessuten vil legen ta deg på alvor. Hva med å skrive ut innlegget ditt og sende det til legen i forkant av en time?

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...