Gjest Sommer skole Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Synes 9 uker sommerferie er for lenge, hva med å dele den opp litt mere?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hos oss har de hatt 8 ukers ferie. Jeg synes egentlig det er passelig for barna med et såpass stort avbrekk, men når vi foreldre bare har 3-4 uker, blir det litt for mye dødtid for de store barna, de som ikke har sfo. Så 6-7 uker hadde kanskje vært mer passende, eller aller helst at vi voksne hadde hatt 6 uker sammen med barna, og så kunne de ha en uke i hver ende som de gikk og hang... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hos oss har de hatt 8 ukers ferie. Jeg synes egentlig det er passelig for barna med et såpass stort avbrekk, men når vi foreldre bare har 3-4 uker, blir det litt for mye dødtid for de store barna, de som ikke har sfo. Så 6-7 uker hadde kanskje vært mer passende, eller aller helst at vi voksne hadde hatt 6 uker sammen med barna, og så kunne de ha en uke i hver ende som de gikk og hang... ;-) De har hatt 8 uker hos oss. Og jeg synes det er godt for ungene med et skikkelig avbrekk fra skolen. Utfordringen er jo at vi foreldre ikke har like lang ferie! Jeg har bare hatt 3 uker (heldigvis med turnus, så jeg er hjemme på dagtid innimellom), mens mannen har hatt 4 uker (samtidig med meg). Minstemann gikk i barnehage til vi startet ferie. Til neste år blir han liten gutt alene hjemme med storesøstrene... Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. Min stemme går til det partiet som setter dette på partiprogrammet. (Hmmm, det blir sikkert FrP, og de får ikke min stemme...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 De har hatt 8 uker hos oss. Og jeg synes det er godt for ungene med et skikkelig avbrekk fra skolen. Utfordringen er jo at vi foreldre ikke har like lang ferie! Jeg har bare hatt 3 uker (heldigvis med turnus, så jeg er hjemme på dagtid innimellom), mens mannen har hatt 4 uker (samtidig med meg). Minstemann gikk i barnehage til vi startet ferie. Til neste år blir han liten gutt alene hjemme med storesøstrene... Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. Min stemme går til det partiet som setter dette på partiprogrammet. (Hmmm, det blir sikkert FrP, og de får ikke min stemme...) ''Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. '' Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 ''Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. '' Amen! Kanskje KrF burde gå for dette, for noe mer familievennlig finnes det ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Kanskje KrF burde gå for dette, for noe mer familievennlig finnes det ikke Ja - det er vel kanskje mer en Krf sak. Men det er jo selvsagt veldig dyrt for bedriftene. For da må jo bedriften leie inn vikar for meg for de fem ekstra ukene med ferie... Hadde blitt glad for åtte uker, jeg :-) Kunne ha jobbet inn litt ekstra på noen ekstra lange dager, slik at det likevel ble ni- ti ukers ferie på meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ja - det er vel kanskje mer en Krf sak. Men det er jo selvsagt veldig dyrt for bedriftene. For da må jo bedriften leie inn vikar for meg for de fem ekstra ukene med ferie... Hadde blitt glad for åtte uker, jeg :-) Kunne ha jobbet inn litt ekstra på noen ekstra lange dager, slik at det likevel ble ni- ti ukers ferie på meg :-) Bedriftene kan jo ha en vikarpool med universalarbeidere som kan steppe inn i de fleste jobbene Men ok, 8 uker skal jeg kunne leve med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 De har hatt 8 uker hos oss. Og jeg synes det er godt for ungene med et skikkelig avbrekk fra skolen. Utfordringen er jo at vi foreldre ikke har like lang ferie! Jeg har bare hatt 3 uker (heldigvis med turnus, så jeg er hjemme på dagtid innimellom), mens mannen har hatt 4 uker (samtidig med meg). Minstemann gikk i barnehage til vi startet ferie. Til neste år blir han liten gutt alene hjemme med storesøstrene... Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. Min stemme går til det partiet som setter dette på partiprogrammet. (Hmmm, det blir sikkert FrP, og de får ikke min stemme...) Jeg skjønner at vi får en utfordring nå som snuppelura begynner på skolen - og jeg priser meg lykkelig over at mormora (som forguder sitt eneste barnebarn) når pensjonsalder nøyaktig samtidig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Bedriftene kan jo ha en vikarpool med universalarbeidere som kan steppe inn i de fleste jobbene Men ok, 8 uker skal jeg kunne leve med ''Bedriftene kan jo ha en vikarpool med universalarbeidere som kan steppe inn i de fleste jobbene ;)'' Så lurt! Eneste er at disse universalarbeiderne aldri kan ha barn, for da tar jo de også 8 uker sommerferie! :-O 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 De har hatt 8 uker hos oss. Og jeg synes det er godt for ungene med et skikkelig avbrekk fra skolen. Utfordringen er jo at vi foreldre ikke har like lang ferie! Jeg har bare hatt 3 uker (heldigvis med turnus, så jeg er hjemme på dagtid innimellom), mens mannen har hatt 4 uker (samtidig med meg). Minstemann gikk i barnehage til vi startet ferie. Til neste år blir han liten gutt alene hjemme med storesøstrene... Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. Min stemme går til det partiet som setter dette på partiprogrammet. (Hmmm, det blir sikkert FrP, og de får ikke min stemme...) ''Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. '' Det er bare å jobbe inni helsikes mye overtid som du avpaserer, så er 10 ukers ferie i boks ;-) Eventuelt redusere arbeidstiden og ta det ut i flere feriedager fremfor kortere arbeidsdager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Kanskje KrF burde gå for dette, for noe mer familievennlig finnes det ikke KrF går vel helst inn for helårs-"ferie", men bare for mor ,-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 ''Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. '' Det er bare å jobbe inni helsikes mye overtid som du avpaserer, så er 10 ukers ferie i boks ;-) Eventuelt redusere arbeidstiden og ta det ut i flere feriedager fremfor kortere arbeidsdager. '' Det er bare å jobbe inni helsikes mye overtid som du avpaserer, så er 10 ukers ferie i boks ;-) Eventuelt redusere arbeidstiden og ta det ut i flere feriedager fremfor kortere arbeidsdager. '' Det går ikke når en har familie og en mann som jobber så vanvittig mye overtid uten å ta det ut i ferie eller overtid.... :-( Alternativ to er aktuelt. Jeg lurer litt på å redusere stillingen til 90% fra nyttår, og spare opp til mer ferie/avspasering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 AAAAAALtfor lang.. Her var de griseklare for SFO 1 august. Og vi har hatt et marehelvete av en annen verden i mange uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Synes ikke det er bra med for mange avbrudd i løpet av skoleåret. Ferie når man akkurat har kommet inn i rutinene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg skjønner at vi får en utfordring nå som snuppelura begynner på skolen - og jeg priser meg lykkelig over at mormora (som forguder sitt eneste barnebarn) når pensjonsalder nøyaktig samtidig! Utmerket timing! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 ''Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. '' Det er bare å jobbe inni helsikes mye overtid som du avpaserer, så er 10 ukers ferie i boks ;-) Eventuelt redusere arbeidstiden og ta det ut i flere feriedager fremfor kortere arbeidsdager. Haha, De kan sannelig spøke De! ;-) Jeg har overtid nok til 10 uker, men kan ikke være borte så lenge, da stopper prosjektene mine. I år hadde jeg to uker og skal ha en tredje i høst om jeg er i rute med det jeg må være i rute med innen da.... Er jeg ikke det blir det ingen USA-tur på damen.... :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg skjønner at vi får en utfordring nå som snuppelura begynner på skolen - og jeg priser meg lykkelig over at mormora (som forguder sitt eneste barnebarn) når pensjonsalder nøyaktig samtidig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 ''Bedriftene kan jo ha en vikarpool med universalarbeidere som kan steppe inn i de fleste jobbene ;)'' Så lurt! Eneste er at disse universalarbeiderne aldri kan ha barn, for da tar jo de også 8 uker sommerferie! :-O Joda, for poolen er såpass stor at de kan vikariere for hverandre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 ''Støtter prusts forslag om 6 ukers sommerferie for voksne. Ønsker også å legge til at vi bør få mulighet til 1 ukes høstferie, 2 ukers juleferie og 1 ukes påskeferie. Altså, 10 uker ferie hvert år til fri. '' Det er bare å jobbe inni helsikes mye overtid som du avpaserer, så er 10 ukers ferie i boks ;-) Eventuelt redusere arbeidstiden og ta det ut i flere feriedager fremfor kortere arbeidsdager. Joda, men det innebærer enten kutt i lønna, eller at man aldri ser familien sin pga overtid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 KrF går vel helst inn for helårs-"ferie", men bare for mor ,-) Næh, tror nok KrF synes det er greit med helårsferie for far også - bare noen er hjemme Og egentlig synes jeg også det er greit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.