Gå til innhold

Alene i svømmehall

Gjest Divia

Anbefalte innlegg

Gutten min ble nettopp 10 år. Han spurte om han kunne bli med noen kompiser i pirbadet. Jeg sa nei pga at ingen voksne er med. Han er ikke helt svømmedyktig. Han klarer å hoppe fra 1 m og komne seg til kanten men klarer ikke å svømme langt. Nå er han.sur pga dette. Han sier at de andre som er med er flink å svømme og det er folk som passer på der. Så no er jeg den slemme moren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi på 10 år har faktisk vært alene _for første gang_ i Badeland i Dyreparken i dag. Der er det ikke dypt i det hele tatt, og hun kan stå overalt. Hun får ikke lov til å bade på dypet hvis ikke noen voksne passer på henne. Hun kan svømme, men er ikke så flink at jeg stoler helt på henne.

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort det samme - sagt nei til 10-åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 10 år har faktisk vært alene _for første gang_ i Badeland i Dyreparken i dag. Der er det ikke dypt i det hele tatt, og hun kan stå overalt. Hun får ikke lov til å bade på dypet hvis ikke noen voksne passer på henne. Hun kan svømme, men er ikke så flink at jeg stoler helt på henne.

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort det samme - sagt nei til 10-åringen.

Han forstår det no og skal dra på kino med kompiser en annen dag i stedet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en offentlig regel som sier at svømmedyktige barn kan være der alene når de er ti år. Du gjør rett i å nekte ham å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort som deg. Det viktige er ikke om barnet synes foreldrene er snille eller slemme, men om du mener det er forsvarlig. Jeg synes barn skal være veldig svømmedyktige før de kan gå alene i svømmehall/badeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan bruke dette som motivasjonsfaktor for ham i forhold til trening på forbedring av svømmeferdighetene. Jeg bor like ved sjøen, og en del foreldre her setter et konkret krav mht omfang av svømmeferdigheter før barna får være alene med venner på stranden. Har kjent en del unger som har trent ganske intenst på å bli i stand til å oppfylle dette kravet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du nok bare være den slemme moren, det er jeg også! 10-åringer alene i svømmehall hører ingen steder hjemme, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på et badeanlegg, og det er et must at barna er svømmedyktige før de slippes alene.

Men kunne du ikke vært med, kanskje bare rusla på kanten (evt i svømmeklær)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du nok bare være den slemme moren, det er jeg også! 10-åringer alene i svømmehall hører ingen steder hjemme, etter min mening.

Der er jeg uenig med deg. Jentene våre er dyktige svømmere som ikke tar unødige risiko når de er i svømmehallen. Jeg har sendt dem alene (sammen med venner) etter at de ble 10 (som er grensa for svømmehallen vår), uten å vært engstelig for dem.

Jeg mener det er viktigere å vurdere svømmedyktigheten og om barna er til å stole på, enn alderen etter at de har fylt 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg uenig med deg. Jentene våre er dyktige svømmere som ikke tar unødige risiko når de er i svømmehallen. Jeg har sendt dem alene (sammen med venner) etter at de ble 10 (som er grensa for svømmehallen vår), uten å vært engstelig for dem.

Jeg mener det er viktigere å vurdere svømmedyktigheten og om barna er til å stole på, enn alderen etter at de har fylt 10.

Du har sikkert rett i det, men jeg klarer likevel ikke å stole 100 % på så små barn i svømmehallen, og at de skal klare å holde fokus hele tiden...

Ikke bare er det ens eget (kanskje godt svømmedyktige) barn som er risikomomentet heller, men alle andre barn som tar lite hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på et badeanlegg, og det er et must at barna er svømmedyktige før de slippes alene.

Men kunne du ikke vært med, kanskje bare rusla på kanten (evt i svømmeklær)?

''Men kunne du ikke vært med, kanskje bare rusla på kanten (evt i svømmeklær)?''

Får man slippe inn i badeanlegget iført vanlig tøy da? I Pirbadet må man ha badetøy i alle fall. Tenk så ekkelt om det gikk voksne menn rundt fullt påkledd blant alle badegjestene - det hadde ikke jeg likt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men kunne du ikke vært med, kanskje bare rusla på kanten (evt i svømmeklær)?''

Får man slippe inn i badeanlegget iført vanlig tøy da? I Pirbadet må man ha badetøy i alle fall. Tenk så ekkelt om det gikk voksne menn rundt fullt påkledd blant alle badegjestene - det hadde ikke jeg likt i alle fall.

''Tenk så ekkelt om det gikk voksne menn rundt fullt påkledd blant alle badegjestene ''

Seriøst - hvis det er pedofile du frykter, så spiller det nok liten rolle om de har vanlige klær eller badetøy på seg... hvis det ikke er lov med vanlige klær så tar de vel bare på seg en badebukse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

I vårt badeanlegg er det tribune. Der er det fritt frem for alle og sitte. Hva skulle være ekkelt med at voksne menn sitter der eller går rundt bassenget påkledd? Om de var pedofile ville jeg syns det var mer ekkelt om de gikk i badebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

I vårt badeanlegg er det tribune. Der er det fritt frem for alle og sitte. Hva skulle være ekkelt med at voksne menn sitter der eller går rundt bassenget påkledd? Om de var pedofile ville jeg syns det var mer ekkelt om de gikk i badebukse.

Å sitte, ikke og ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på pedofile, men på andre som liker å se på bikinikledde damer og ungjenter. Jeg er i grunnen veldig glad det ikke er lov med vanlig tøy inne i bassengområdene i Pirbadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg tenkte ikke på pedofile, men på andre som liker å se på bikinikledde damer og ungjenter. Jeg er i grunnen veldig glad det ikke er lov med vanlig tøy inne i bassengområdene i Pirbadet.

Jeg skjønner ikke at det kan være så farlig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det som er vesentlig her er at han ikke er svømmedyktig, ikke så mye alder.

Den ene av barna mine fikk lov ved 10 år, den andre ikke. Pga ulik svømmeferdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men på andre som liker å se på bikinikledde damer og ungjenter.''

Men jeg klarer bare ikke å se forskjellen på "risikoen" på disse mennene om de har vanlige klær eller badetøy på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...