Gå til innhold

Mer om drittsekken

Anbefalte innlegg

Gjest drittlei eksen
Skrevet

Skrev tidligere om min forhenværende som i to år har gjort alt han kan for å gjøre livet surt for meg. Han kaller meg egoist, ludder, hore så ungene hører det. Rakker ned på min kjæreste, skriker og hyler i tlf når han vil si meg noe uten at jeg får sagt noe tilbake. Han legger bare på når han er ferdig. For noen uker siden snakket han med min datter i tlf og sa hun skulle hilse fra ham og si at jeg var et rasshøl. Slik har han altså holdt det gående i mer enn to år.

Her ble jeg rådet til å anmelde ham og slutte å snakke med ham i tlf. Nå går han snart fra konseptene. Dette er han ikke vant til.

Nå har jeg bestemt meg for å flytte til min nye kjæreste som jeg har vært sammen med ca 1,5 år. Dette fikser han ikke og har bedt ungene holde igjen og nekte og flytte med meg. Han har sagt til ungene at de kan bo hos ham. Til meg sier han at jeg til gjengjeld får ta ungene hver helg og i tillegg ordne alt det praktiske som foreldremøter, shopping, legebesøk osv osv. Dette vet jeg han sier for å få siste ordet slik han er vant til. Hva bør jeg egentlig gjøre? Jeg har sagt at jeg ikke vil ha det sånn men fortsette med samme ordning som før som går ut på at jeg har ungene annenhver uke. Jeg har også sagt at det blir hans oppgave å motivere ungene slik at de vil bo hos på samme måte som de er vant til. Jeg mener det er hans oppgave fordi det er han som snakker stygt om meg og kjæresten i tillegg til å oppfordre ungene til å nekte flytting. Nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Dette orker jeg snart ikke mer. Vet heller ikke hva han kan finne på når han møter så mye motstand. Noen som vet om det er mulig å få hjelp noe sted? Lurer også på om jeg bare skal si at de kan være hos meg hver helg og at jeg kan ordne det praktiske i påvente av at de vil være mer hos meg, men da vinner han igjen ....

Skrevet

Denne adferden er komplett uholdbar for barna.

Du må sørge for å dokumentere hvordan han holder på.

Spar tekstmeldinger. Sett telefonen på opptak. Før logbok.

Rådfør deg på nytt med politi, familievernkontor, krisesenter, jurist og hvem som ellers kan hjelpe.

Jeg forstår det slik at dere nå har delt samværet 50/50? Ingen god løsning for barna med et slikt samarbeidsklima.

mvh

Gjest drittlei eksen
Skrevet

Denne adferden er komplett uholdbar for barna.

Du må sørge for å dokumentere hvordan han holder på.

Spar tekstmeldinger. Sett telefonen på opptak. Før logbok.

Rådfør deg på nytt med politi, familievernkontor, krisesenter, jurist og hvem som ellers kan hjelpe.

Jeg forstår det slik at dere nå har delt samværet 50/50? Ingen god løsning for barna med et slikt samarbeidsklima.

mvh

Absolutt ingen bra løsning, men sånn er det. Den yngste koser seg hos meg, men hver gang hun skal reise fra faren vil hun liksom helst være der. Litt rart, for slik hun fremstiller det for meg, gjølr de ikke annet enn å krangle.

Må neven at min datter er bevegelseshemmet og avhengig av hjelpemidler. Jeg tror egentlig hun strekker seg lengst mulig for å tilfredsstille hans ønsker som hun alltid har gjort. Eks på dette er at han nektet å ta imot rullestol fra hjelpemiddelsentralen for å lette hennes hverdag. Han mente at hun fikk gå med krykker så langt hun kunne og at vi heller fikk bære henne når hun ikke orket å gå mer. Det gikk så langt at hun trålet og gikk til hun fikk så vondt i bena at hun måtte ligge når hun kom hjem fra feks kjøpesenter. Hun skammet seg over å sitte i denne rullestolen og når jeg likevel tok den i bruk, ville hun skjule dette for faren sin. Huff, her renner det snart over ....

Skrevet

Absolutt ingen bra løsning, men sånn er det. Den yngste koser seg hos meg, men hver gang hun skal reise fra faren vil hun liksom helst være der. Litt rart, for slik hun fremstiller det for meg, gjølr de ikke annet enn å krangle.

Må neven at min datter er bevegelseshemmet og avhengig av hjelpemidler. Jeg tror egentlig hun strekker seg lengst mulig for å tilfredsstille hans ønsker som hun alltid har gjort. Eks på dette er at han nektet å ta imot rullestol fra hjelpemiddelsentralen for å lette hennes hverdag. Han mente at hun fikk gå med krykker så langt hun kunne og at vi heller fikk bære henne når hun ikke orket å gå mer. Det gikk så langt at hun trålet og gikk til hun fikk så vondt i bena at hun måtte ligge når hun kom hjem fra feks kjøpesenter. Hun skammet seg over å sitte i denne rullestolen og når jeg likevel tok den i bruk, ville hun skjule dette for faren sin. Huff, her renner det snart over ....

Jeg føler med deg. Han virker ikke å være så god for ungene heller.

Kan du dokumentere tingene han gjør? Har du jevn kontakt med familievernkontor, lege eller andre som kan bistå deg.

Sannsyligvis vil du ende opp med å måtte sette hardt mot hardt av hensyn til både barna og deg selv. I en slik situasjon må du være væpnet til tennene med fakta, beviser og dokumentasjon. Og en rivende god advokat.

Jeg håper ting kan løses på en smidigere måte. Men hvis ikke, er det best du er godt forberedt.

mvh

Skrevet

Har du en flink advokat? I fall ikke vil jeg på det sterkeste anbefale deg å finne deg en.

Gjest drittlei eksen
Skrevet

Jeg føler med deg. Han virker ikke å være så god for ungene heller.

Kan du dokumentere tingene han gjør? Har du jevn kontakt med familievernkontor, lege eller andre som kan bistå deg.

Sannsyligvis vil du ende opp med å måtte sette hardt mot hardt av hensyn til både barna og deg selv. I en slik situasjon må du være væpnet til tennene med fakta, beviser og dokumentasjon. Og en rivende god advokat.

Jeg håper ting kan løses på en smidigere måte. Men hvis ikke, er det best du er godt forberedt.

mvh

Jeg har kontakt med min psykolog. Ble syk for noen år siden og klappet helt sammen. Psykologen rådet meg til å flytte fra fyren og etter mange års slit, klarte jeg endelig å gjøre det. Han lovet da at han skulle gjøre livet mitt så surt som mulig, og han har holdt løftet sitt.

Har egentlig ikke snakket så mye om dette i etterkant. Når jeg nevnte dette for min nåværende psykologen, som i hovedsak har vært inne i bildet på grunn av min Bp2 (ja, gjett om ikke eksen har brukt dette mot meg), ble hun helt forskrekket. Nå føler jeg bare at jeg må få slutt på dette. Nekter å bli syk flere ganger pga dette. Vil jo helst bare leve et helt vanlig liv i fred og fordragelighet med jobb, kjæreste, hus og unger. Vet bare ikke om jeg orker så mye mer ..

Skrevet

Jeg har kontakt med min psykolog. Ble syk for noen år siden og klappet helt sammen. Psykologen rådet meg til å flytte fra fyren og etter mange års slit, klarte jeg endelig å gjøre det. Han lovet da at han skulle gjøre livet mitt så surt som mulig, og han har holdt løftet sitt.

Har egentlig ikke snakket så mye om dette i etterkant. Når jeg nevnte dette for min nåværende psykologen, som i hovedsak har vært inne i bildet på grunn av min Bp2 (ja, gjett om ikke eksen har brukt dette mot meg), ble hun helt forskrekket. Nå føler jeg bare at jeg må få slutt på dette. Nekter å bli syk flere ganger pga dette. Vil jo helst bare leve et helt vanlig liv i fred og fordragelighet med jobb, kjæreste, hus og unger. Vet bare ikke om jeg orker så mye mer ..

Det du forteller om er sjokkerende.

Skaff deg for all del en advokat du vet kan jobben.

mvh

Gjest drittlei eksen
Skrevet

Det du forteller om er sjokkerende.

Skaff deg for all del en advokat du vet kan jobben.

mvh

Jammen jeg skjønner liksom ikke helt hva advokaten kan gjøre. Han tvinger jo ikke ungene til å være hos seg. Han oppfører seg bare dårlig overfor meg og selvfølgelig ungene når han rakker ned på meg.

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Slik jeg ser det, så må du forsøke å reflektere over hva du tror vil være best for barna. Synes du skal kontakte familiekontoret for å drøfte situasjonen. Be om å få en samtale alene først, og så kan evt. familiekontoret innkalle ham også etterhvert. Barnas egen oppfatning, om de har noen, skal også tillegges vekt.

Jeg ville startet med dette for å se om det er mulig å finne en samværsordning for barna uten å øke konfliktnivået.

Skrevet

Jammen jeg skjønner liksom ikke helt hva advokaten kan gjøre. Han tvinger jo ikke ungene til å være hos seg. Han oppfører seg bare dårlig overfor meg og selvfølgelig ungene når han rakker ned på meg.

''Dette fikser han ikke og har bedt ungene holde igjen og nekte og flytte med meg. Han har sagt til ungene at de kan bo hos ham. Til meg sier han at jeg til gjengjeld får ta ungene hver helg og i tillegg ordne alt det praktiske som foreldremøter, shopping, legebesøk osv osv. Dette vet jeg han sier for å få siste ordet slik han er vant til.''

Han har potensiale til å stelle i stand nok bråk til å sette flere jurister i arbeid. Bedre å være føre var. Du beveger deg på et minefelt.

mvh

Gjest tuddelei
Skrevet

Kjenner du noen menn som kan forklare han t y d e l i g at NÅ er det nok?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...