morsan Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Husets tenåring (14) strålte som en sol da høydemålinger nå på sensommeren viser at han endelig tangerer moderen i høyde (177 cm). En kompis har "skrytt" av å være høyere en mora si i mange år, men så er hun bare 156 cm da, så han hadde en litt "enklere" jobb mht å passere henne! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Datra på 14 venter bare på å ta meg igjen...tviler på hun greier det, for hun er ikke av de høyeste og er nå ca 165 (jeg er 172) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Datra på 14 venter bare på å ta meg igjen...tviler på hun greier det, for hun er ikke av de høyeste og er nå ca 165 (jeg er 172) Men en dame på 165 er 'nett', det kan man ikke si at en mann på 165 er ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Nevøen min, som også er 14, var rimelig fornøyd på forsommeren da han oppdaget at han var blitt høyere enn meg. Snart er han også høyere enn faren sin (men der har han en relativt enkel jobb sammenlignet med mange andre, da broren min bare er noen få cm høyere enn meg ;-)) Tror de synes det er ordentlig stas! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Nevøen min, som også er 14, var rimelig fornøyd på forsommeren da han oppdaget at han var blitt høyere enn meg. Snart er han også høyere enn faren sin (men der har han en relativt enkel jobb sammenlignet med mange andre, da broren min bare er noen få cm høyere enn meg ;-)) Tror de synes det er ordentlig stas! Ja, det er gøy å "ta igjen" de voksne i familien. :-) Nevøen min (15) tangerte meg i november, og det førte også til et bret glis. .-) Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ja, det er gøy å "ta igjen" de voksne i familien. :-) Nevøen min (15) tangerte meg i november, og det førte også til et bret glis. .-) Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd! Ja, det å bli 140 cm var en stor milepæl her også. Husker jeg tok med nevøen og kompisen på Tusenfryd da de akkurat var blitt store nok til å kjøre alt. Jeg satt på en benk mesteparten av tiden og delte ut penger samt ble solbrent ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ja, det er gøy å "ta igjen" de voksne i familien. :-) Nevøen min (15) tangerte meg i november, og det førte også til et bret glis. .-) Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd! ''Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd!'' Der fikk vi et problem i Bø Sommarland. 11-åringen er akkurat 140 cm, men tør ikke å begi seg inn i noen av de attraksjonene som krever en høyde på minst 140 cm. Derimot ville han gjerne prøve flere av de som var for alle under 140 cm, men der var jo den øvre grensen 140... Jeg sa at han bare kunne ta dem allikevel siden han er akkurat på grensa, men den gutten bryter ikke regler nei - så vi endte med å gå rundt og se på attraksjoner isteden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 ''Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd!'' Der fikk vi et problem i Bø Sommarland. 11-åringen er akkurat 140 cm, men tør ikke å begi seg inn i noen av de attraksjonene som krever en høyde på minst 140 cm. Derimot ville han gjerne prøve flere av de som var for alle under 140 cm, men der var jo den øvre grensen 140... Jeg sa at han bare kunne ta dem allikevel siden han er akkurat på grensa, men den gutten bryter ikke regler nei - så vi endte med å gå rundt og se på attraksjoner isteden :-) uffda... ;-) Ja, det er slik på Tusenfryd også, at 140 er "for langt" for noen av attraksjonene. Men det har ikke vært noe problem her egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Men en dame på 165 er 'nett', det kan man ikke si at en mann på 165 er ;-) Sant nok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Men en dame på 165 er 'nett', det kan man ikke si at en mann på 165 er ;-) 'nett' - grøss og gru... Hilsen ei som ikke er nett - på 148,6. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 'nett' - grøss og gru... Hilsen ei som ikke er nett - på 148,6. :-) *S* Kanskje jeg burde skrive at man "kan" anses som nett...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Min 15-åring kom hjem fra ferie og var like høy som storebroren, 1,84m. Han er da 20 cm høyere enn storesøstra si og 8 cm høyere enn faren sin. Men han vokser nok ikke så mye mer, han kom tidlig i puberteten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Datra på 14 venter bare på å ta meg igjen...tviler på hun greier det, for hun er ikke av de høyeste og er nå ca 165 (jeg er 172) Dattera mi er 1,64 og jeg er like høy som deg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, det er gøy å "ta igjen" de voksne i familien. :-) Nevøen min (15) tangerte meg i november, og det førte også til et bret glis. .-) Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd! Jeg er glad jeg har fått begge ungene gjennom den høydeperioden da de har lov å kjøre ting dersom de har med seg en voksen. Enkelte parker har masse ubehagelige attraksjoner med den regelen. Jeg elsket slike ting selv i sin tid, men nå holder det. I hvert fall fram til jeg får barnebarn som skal kjøre tekopp-karuseller og denslags småtteri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 15-åringen min er 1.87 nå. La du merke til hvor rart det så ut på gitarforestillingen i vinter? Han spilte faktisk med en jevngammel gutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, det er gøy å "ta igjen" de voksne i familien. :-) Nevøen min (15) tangerte meg i november, og det førte også til et bret glis. .-) Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd! ''Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd!'' Hehe, det var vinterens mål her i huset også, og den ene er over - og den andre såvidt under... DET var krise, det, og mange tårer felt. (Og mora forsåvidt glad til, jeg synes nemlig berg-og-dalbaner er noe forferdelig herk!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Dattera mi er 1,64 og jeg er like høy som deg ) Ok;) Når man er 14 vil man trolig vokse litt mer? Hun fikk mens når hun var 12... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ok;) Når man er 14 vil man trolig vokse litt mer? Hun fikk mens når hun var 12... ''Når man er 14 vil man trolig vokse litt mer? Hun fikk mens når hun var 12...'' Jenter strekker seg vel gjerne ikke mer enn noen få cm til når de har fått mensen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 15-åringen min er 1.87 nå. La du merke til hvor rart det så ut på gitarforestillingen i vinter? Han spilte faktisk med en jevngammel gutt. He he, ja, jeg la merke til høydeforskjellen, men visste ikke at de var jevnaldrende :-) Tviler på at min har gener til å bli 1,87, men tiden vil vise. :-) I Italia har de forresten et uttrykk som benyttes på to personer der den ene er høy og tyn og den andre er lav: "artikkelen 'il'" De har også et uttrykk "artikkelen 'lo'", så da kan man jo tenke seg hvordan de to ser ut ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ok;) Når man er 14 vil man trolig vokse litt mer? Hun fikk mens når hun var 12... Ikke så mange jenter tror jeg. Men guttene vokser gjerne mye lenger, men min har nok begynt å sinke etter nå, vokste 12 cm i fjor sommer og enda mer året før, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.