Gå til innhold

Glad tenåring

morsan

Anbefalte innlegg

Jeg er glad jeg har fått begge ungene gjennom den høydeperioden da de har lov å kjøre ting dersom de har med seg en voksen. Enkelte parker har masse ubehagelige attraksjoner med den regelen.

Jeg elsket slike ting selv i sin tid, men nå holder det. I hvert fall fram til jeg får barnebarn som skal kjøre tekopp-karuseller og denslags småtteri.

Jeg elsket Tusenfryd og dets like helt til jeg ble omtrent 30 år. Nå kan også jeg styre meg.

Men jeg har likevel kjørt med junior flere ganger, selv om det ikke har vært påkrevd fra parkens side, rett og slett fordi han har mange venner som ikke tør å kjøre de tøffeste attraksjonene, og han vil gjerne ha med seg noen....

Jeg krysser fingrene for at vennene etterhvert blir for store til å ha på seg at de ikke tør noe som morra til X gjør;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Når man er 14 vil man trolig vokse litt mer? Hun fikk mens når hun var 12...''

Jenter strekker seg vel gjerne ikke mer enn noen få cm til når de har fått mensen?

Det er vel individuelt. Jeg fikk mensen som 13-åring, men fortsatte å vokse til jeg var 15-16 år. Husker ikke hvor høy jeg var som 13-åring, men jeg vokste ca 3 cm etter konfirmasjonen (14,5 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når man er 14 vil man trolig vokse litt mer? Hun fikk mens når hun var 12...''

Jenter strekker seg vel gjerne ikke mer enn noen få cm til når de har fått mensen?

Det er mulig du har rett i det.... Men litt rart om det stemmer i og med at mange jo får mensen allerede i 11-12-årsalderen idag, og da er de jo gjerne ikke så høye heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange jenter tror jeg. Men guttene vokser gjerne mye lenger, men min har nok begynt å sinke etter nå, vokste 12 cm i fjor sommer og enda mer året før,

Det er sikkert riktig. Kvinnene på farssiden hennes er ikke særlig høye, så hun har nok arvet høyden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du har rett i det.... Men litt rart om det stemmer i og med at mange jo får mensen allerede i 11-12-årsalderen idag, og da er de jo gjerne ikke så høye heller?

Etter å ha sett litt på nettet ser det ut til at jo yngre man er når mensen kommer jo mer kan man regne med å vokse etterpå. :o) Logisk nok. *hehe* Men de færreste vokser mer enn 10 cm etterpå i alle fall, vanligvis noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett litt på nettet ser det ut til at jo yngre man er når mensen kommer jo mer kan man regne med å vokse etterpå. :o) Logisk nok. *hehe* Men de færreste vokser mer enn 10 cm etterpå i alle fall, vanligvis noe mindre.

Ah, ok ;)

Hm..... hun vokste ekstremt mye rett etter at mensen kom, så vil tro hun ikke har mye mer å gå på. Nå venter hun bare på å få str 39-40 i sko slik at hun kan kuppe penskoa mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Husker forresten at det også var veldig stas å passere 140 cm, pga høydegrensene på Tusenfryd!''

Der fikk vi et problem i Bø Sommarland. 11-åringen er akkurat 140 cm, men tør ikke å begi seg inn i noen av de attraksjonene som krever en høyde på minst 140 cm.

Derimot ville han gjerne prøve flere av de som var for alle under 140 cm, men der var jo den øvre grensen 140...

Jeg sa at han bare kunne ta dem allikevel siden han er akkurat på grensa, men den gutten bryter ikke regler nei - så vi endte med å gå rundt og se på attraksjoner isteden :-)

Ha ha- Akkurat sånn er min sønn også. Regler kan man IKKE bryte nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert riktig. Kvinnene på farssiden hennes er ikke særlig høye, så hun har nok arvet høyden deres.

Det er det samme som hos oss. Bestemora hennes rakk meg under armen og tanta hennes var 1,60.

Det hadde vært verre om det var guttene som hadde arvet den lengden da, på min side er alle lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok ;)

Hm..... hun vokste ekstremt mye rett etter at mensen kom, så vil tro hun ikke har mye mer å gå på. Nå venter hun bare på å få str 39-40 i sko slik at hun kan kuppe penskoa mine :P

Haha, min har 37 i sko også, jeg har samme skostørrelse som deg også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, min har 37 i sko også, jeg har samme skostørrelse som deg også ;o)

Min har faktisk str. 38 nå - så spent på om jeg får ha skoa mine i fred i løpet av det neste året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har faktisk str. 38 nå - så spent på om jeg får ha skoa mine i fred i løpet av det neste året ;)

Ja, da kan du begynne å lure :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen har ikke tatt igjen med enda... Men hun var knallfornøyd i mai da bunaden min passet, i det minste lengdemessig. I fjor tråkket hun på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentungen har ikke tatt igjen med enda... Men hun var knallfornøyd i mai da bunaden min passet, i det minste lengdemessig. I fjor tråkket hun på den.

'' i det minste lengdemessig''

Hi hi...

Min søster har to tenåringsdøtre, og den ene har passert moren og den andre ikke, og det er ikke sikkert at hun som både er yngst og minst kommer til å vokse særlig mer.

I min søskenflokk ble to av døtrene høyere enn mor, mens en ikke ble det, så det er jo ikke alltid slik at man blir høyere for hver generasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt minst i (kjerne)familien forlengst... Tror det skjedde ved ca 13-14-års alder, ja.

- Og du lever godt med det du også, kan jeg tenke meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenåringsmom

Dattera mi er 1,64 og jeg er like høy som deg :o)

Samme her, jeg er 180 cm høy, og datteren min når meg aldri igjen, hun er nå 15 1/2 år og stoppa på 165 cm for et par år siden. ;)

Eldstemann på 17 1/2 år er akkurat like lang som meg, dvs 180 cm og blir nok ikke høyere enn det. men han veier 25 kg mindre enn meg da....enda jeg er ikke feit en gang! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...