PieLill Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 ''Tonje Steinsland lager TV for barn om terrordagen 22. juli. Innslagene skal vises for de minste skolebarna over helgen.'' http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Lager-skole-TV-om-terrordagen-2556156.html Er det virkelig meningen og servere terrorhandlinger for førsteklassingene allerede første uken, lenge før de har blitt kjent ordentlig kjent med skolen, læreren og hverandre? Og lenge før læreren kjenner elevene godt nok til å kjenne deres reaksjonsmønster? Kan ikke i det minste førsteklassingene få lov å glede seg over første skoledag og første skoleuke uten å måtte dele den med terrorhandlinger? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Man får creepy assosiasjoner til et visst manifest der ordet "hjernevask" ble brukt. Galskapen mates og vokser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Helt sjukt! Håper skolene som abonnerer kan utsette å se på akkurat disse episodene, til de selv føler at barna er klare for å se det. Evt til de selv føler de er klare til å undervise om det, på nøytralt grunnlag. Vi skal selvfølgelig snakke om dette, og mange barn er kanskje personlig berørte rundt om i landet - det føler jeg er noe annet. Men for mange har man fått dette litt på avstand nå, jeg syns de burde vente iallefall litt ut på høsten så de får skolestarten "i fred" - i mangel på bedre formulering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Fullstendig skivebom!!! La barna få starte skolen uten å bli påminnet det som skjedde i sommer. Er det naturlig å ta det opp, så gjør det, men ikke la det bli et eget tema for 1. klassingene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Vi fikk ark i dag når de kom hjem. Det blir ikke tatt opp fra 1 til 4 klasse med mindre noen ber spesifikt om det. Og da antar jeg at de som trenger det får muligheten og at de andre slipper. Litt mer greier for 5-7 klasse og absolutt obligatorisk markering for 10. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Nei nei nei nei - hvis skolen ikke direkte er rammet av tapet av en elev de andre elevene kjenner til, så synes jeg ikke at man skal lage noen stor sak ut av dette. Spesielt ikke de små barna, foreldrene til disse har tatt sine sikkert veloverveide avgjørelser med tanke på hvor mye/lite de skal fortelle barna sine, etter hva de vet at barna tåler, og jeg synes ikke skolen skal ta opp igjen dette så lang tid etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det er jo bare noe TV2 Skole tilbyr, og heldigvis ikke noe skolene må vise elevene. Så lenge TV2 skole påtar seg å lage nyheter for skolebarn, er det forsåvidt naturlig at de tilbyr en nyhetssending om sommerens desidert største hendelse, også. Når det er sagt, er jeg glad for at skolen til minstemor ikke har noen planer om å vise fram dette til skolestarterne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 På min arbeidsplass skal de ha en kort markering på skolen ved skolestart imorgen. Denne utgjør bare en bitteliten del av selve åpningen, og det er kun 2.- 7.klasse som deltar. 1.klassingene skal ikke være innom temaet første skoledag, med mindre noen selv tar det opp (hva har du opplevd i ferien osv). Vi snakka om at det heller kunne være naturlig å ta opp temaet litt senere, f.eks. i forbindelse med RLE-faget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Nei nei nei nei - hvis skolen ikke direkte er rammet av tapet av en elev de andre elevene kjenner til, så synes jeg ikke at man skal lage noen stor sak ut av dette. Spesielt ikke de små barna, foreldrene til disse har tatt sine sikkert veloverveide avgjørelser med tanke på hvor mye/lite de skal fortelle barna sine, etter hva de vet at barna tåler, og jeg synes ikke skolen skal ta opp igjen dette så lang tid etterpå. Enig med deg! Men skolene fikk beskjed fra direktoratet om at de SKULLE ha en markering for terroraksjonen 22.juli på første skoledag, faktisk... På min arbeidsplass ville rektor gjøre et stort nummer utav det, men vi lærere stritta imot, og mente at dette tar vi når det blir naturlig, når elevene sjøl begynner å snakke om det, i en setting det er naturlig. Har selv en 4.klassing som nesten ikke sov de første 2 ukene etterpå, og vi prata masse. Nå er det på en måte "glemt", i den grad man glemmer sånt, og å rippe opp i det igjen nå, er jeg ikke interressert i ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Man får creepy assosiasjoner til et visst manifest der ordet "hjernevask" ble brukt. Galskapen mates og vokser. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg er hjertens enig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.