Gå til innhold

Rift i skrittet på barn

Gjest flower03

Anbefalte innlegg

Gjest flower03

Hei Jeg har en jente på 8 år. Jeg har vært hos 2 forskjellige leger med henne, hun har noen bittesmå rift øverst i skrittet, hun har en del utflod (det har hun hatt i noe år), og det klør. Sopp får jeg beskjed om, og smøre med canesten krem, dette er gjort siden før sommer, men riftene blir større og større, og fortsatt klør det og svir. Er det noe annet jeg kan gjøre? hilsen fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ofte plaget av det samme. Har akkurat oppdaget dette preparatet:

http://www.apotekdirekte.no/ds_product_info.php?products_id=6406

Det er basert på aloe vera, og både lindrer og forebygger slike sprekker, sopp og eksem i underlivet. Det er ikke noe hokuspokus slik at det forsvinner på en dag eller to, men jeg synes det har hjulpet på meg.

men ta bare litt om gangen, det kommer en litt sånn varme-følelse når en smører det på, som varer ett minutt eller to, så går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Symptomene du beskriver med rift, utflod og kløe er ikke uvanlig. For trange benklær, dårlig hygiene eller for mye vask, bruk av irriterende såper elle badesalt kan virke provoserende.Purulent utflod fra skjeden sees ofte sammen med øvre luftvegsinfeksjoner og skyldes derfor bakterier hun har i halsen. Småmark kan også gi symptomer som du beskriver, det samme kan fremmedlegeme i skjeden. Jenter kan putte fremmelegemer i skjeden.

Lokalbehandling med bakeriedrepende salve er vanlig. Mistenkes sopp, kan caneste brukes. Det må utelukkes at hun ikke har fremmedlegeme i skjeden slik jeg beskrev. En finger i endertarmen med press mot skjeden vil kunne bekrefte/avkrefte mistanken og vise om det er puss i sekretet. I tilllegg til antibiotikasalve vil lokalbehandling av riftene med vandig klorhexidin hjelpe. Det bør tas bakeriologisk prøve av sekretet fra skjeden for å påvise hvilken bakterie eller sopp hun har, for valg av salve. Bruk luftige benklær, ikke for sterk vask.

Du vil kunne trenge en lege til å veilede deg i behandlingen og variasjon av denne.

Din datter er 8 år.

Fra 6-12 mnd før menstruasjonen begynner vil det ofte kunne komme noe utflod. Det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...