EnolaGay Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Lillemann Tarzan har en fettkul i nakken, den har alltid vært der og er sjekket av lege. Den har imidlertid vokst litt siden da. Og nå sier han at han har en til. Jeg kjente etter, og det er en liten erteaktig hard kul på venstre side av halsen, under halspulsåren, inni muskulaturen på halsen. Ikke så bevegelig som den under huden i nakken. Litt i villrede hva jeg gjør.. Stoler på at den nye ER en fettkul. Eller går til legen og ber samtidig om fjerning av den store..? Er et en "stor" greie foresten? Lokalbedøvelse..? (Han er 7 år) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg ville fjernet dem, ettersom det neppe er et samleobjekt. Det er en meget rask sak å få det gjort. De kan også sendes til biopsi etterpå, "just in case". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Jeg ville fjernet dem, ettersom det neppe er et samleobjekt. Det er en meget rask sak å få det gjort. De kan også sendes til biopsi etterpå, "just in case". Med vennlig hilsen Samleobjekt...*flirer* Du får sagt det! Vi har drøyd fjerning fordi det er å lage hull i den lille kroppen. Men, jeg tenker du har rett.. vi får ringe! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Vi har også en gutt med kul i nakken, og skal på utredning nå. Vet at de er obs på endring i størrelse på slike kuler + bevegelighet, så jeg ville absolutt fått sjekket den andre kulen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Vi har også en gutt med kul i nakken, og skal på utredning nå. Vet at de er obs på endring i størrelse på slike kuler + bevegelighet, så jeg ville absolutt fått sjekket den andre kulen. Takk! Sør sitt kontante svar vippet meg kjapt over tvilen så vi bestiller time ja. ;0) Pappaen tar ham med og sjekker alt og fjerner kulen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Mannen min har/hadde en fettkul på skulderen. Første gang jeg oppdaget den sendte jeg ham til lege. Trodde det var noe skumlere. Legen fjernet den og sa at det kunne vi godt gjøre selv også. Den har sakte men sikkert kommet tilbake, og her om dagen sa jeg at nå var det nok. Det var ikke pent heller med den klumpen. Jeg tok den som en gigantisk kvise, og brukte vel noen minutter på å tømme den. Helt fasinerende hvor mye hvit gugge det faktisk var plass til inni der. Nå er han glatt og fin igjen. Var ikke noe vondt å ta den sa han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Mannen min har/hadde en fettkul på skulderen. Første gang jeg oppdaget den sendte jeg ham til lege. Trodde det var noe skumlere. Legen fjernet den og sa at det kunne vi godt gjøre selv også. Den har sakte men sikkert kommet tilbake, og her om dagen sa jeg at nå var det nok. Det var ikke pent heller med den klumpen. Jeg tok den som en gigantisk kvise, og brukte vel noen minutter på å tømme den. Helt fasinerende hvor mye hvit gugge det faktisk var plass til inni der. Nå er han glatt og fin igjen. Var ikke noe vondt å ta den sa han. Men da laget du hull selv? Det er ingen "åpning" på guttungen sin kul, bare glatt fin hud over. Jeg lager ikke hull i den ungen på egen hånd nei *grøss* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Men da laget du hull selv? Det er ingen "åpning" på guttungen sin kul, bare glatt fin hud over. Jeg lager ikke hull i den ungen på egen hånd nei *grøss* Ikke noe hull nei, og ikke gul som en kvise. Jeg tok rett og slett to fingre så godt jeg kom under kulen (ikke neglene) og klemte. Da blåste kulen seg opp og ble hvit på tuppen. Ga ett ekstra lite "puff" og så eksploderte hele greia. Ble ikke noe synlig hull verken før eller etter, ikke noe blod, fettet var som litt stiv majones, så det var ikke sølete på noe vis. Og som sagt, ikke vondt. Etterpå var huden bare fin og glatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Ikke noe hull nei, og ikke gul som en kvise. Jeg tok rett og slett to fingre så godt jeg kom under kulen (ikke neglene) og klemte. Da blåste kulen seg opp og ble hvit på tuppen. Ga ett ekstra lite "puff" og så eksploderte hele greia. Ble ikke noe synlig hull verken før eller etter, ikke noe blod, fettet var som litt stiv majones, så det var ikke sølete på noe vis. Og som sagt, ikke vondt. Etterpå var huden bare fin og glatt. Ohah..*stirre* Det gjør jeg ikke med pjokken min. Dessuten tror jeg den ligger inni en "hinne" inni der. Best å gå til lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.