Gå til innhold

må spør

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gikk ikke bra, som vanlig normaliserte hun ALT selv om jeg sa jeg er redd og føler meg syk. Måtte ikke sykeligjøre alt, hun sa så mye dumt i dag og jeg holdt på å besvime (sant). "klarer du å gå ut, eller detter du sammen"? sa hun når jeg gikk. Frisk jeg :)

Hun virket irritert, som jeg gjør dette med vilje. Sa jeg skulle gå til legen, han sa jo han ville hjelpe. Irritert igjen "han ga deg jo zyprexa, gammel forferdelig medisin som du legger på deg masse av. Jaja det gjør du av de du har fått nå og, det gjør du av alle AP".

Fortalte ting jeg vet andre ville reagert på, men det var normalt. Tviler veldig på meg selv nå, har ikke lyst til henne mer. Hun er jo så snill og har felt mange tårer pga mine opplevelser, men i dag virket hun irritert. Men sa "ta nå de medisinene før du blir innlagt, det vil du jo ikke, det blir ikke så kjekt".

Og jeg måtte sove om nettene måtte jeg forstå...???

Hun klaget og på psykiateren som var så travel, derfor tok det lang tid å finne ut av. Men fikk mer quetiapin, enten 4 om kvelden,eller 1 morgen,2-3 om kvelden. Tror jeg er ferdig med dem nå. Ironisk, ser nå at min gamle psykolog ville hjelpe meg.

Hun sammenligner meg og seg selv, men er rart. Jeg er liksom pasient, hun er behandler. Hadde håpet på andre piller å sove på. Mistet all motivasjon til å ta meds nå, takker meg til alkohol og alternative medtoder. Dårlig enda, men kan vel takke meg selv...jeg sover jo ikke. Alle ble slik av å ikke sove sa hun.

Og det var rart at jeg var bedre i dag siden jeg ikke hadde sovet i natt, hun ble trøtt og uopplagt av å ikke sove. Ja, for vi er jo samme person...nei gidder ikke mer! Har vel fått det som jeg vil, de ser på meg som frisk, men tiltak kunne jeg ikke i, er for ustabil. What?

Kjære behandler, håper du leser dette. Jeg vil ikke se deg mer!!!!

Jeg er redd din behandler ikke har den kompetanse som kreves for å hjelpe deg.

Det du beskriver er ikke normalt.

Du trenger medisiner fast, regelmessig og over lang tid. Ta din Seroquel/quetiapin hver eneste kveld. Jeg synes du kan ta 100 mg inntil du har fått snakket med din psykiater.

Skrevet

Du trenger medisiner fast, regelmessig og over lang tid. Ta din Seroquel/quetiapin hver eneste kveld. Jeg synes du kan ta 100 mg inntil du har fått snakket med din psykiater.

''Det du beskriver er ikke normalt.''

Det er ikke normalt i betydningen "riktig, hensiktsmessig". Men dessverre er det normalt i betydningen "vanlig, utbredt".

Argh.

Gjest lyst på morfin
Skrevet

Jeg synes du skal ta medisinene dine hver dag fremover, ikke hopp over noen dager. Jeg vet at du er ambivalent i forhold til medisiner, men jeg tror at du trenger medisiner for å klare å sortere tankene dine.

Når fikk du ny time?

Fikk ny time med hun og psykiater 30 august, men har ikke lyst til det for tror ikke det blir bedre av det. Hun skulle på ferie neste uke. Bestilte legetime i dag, skal neste fredag. Er jo redd pga kroppslige plager og. Har inderlig lyst på vival, skal trygle legen om det.

Gjest lyst på morfin
Skrevet

Takk, skal gjøre det. Gruer meg til neste time og har lyst å avbestille, tror ikke de forstår. Psykiateren hadde jo sakt til behandleren at jeg var heldig som hadde henne, tror det var med tanke på alt "overnaturlig" jeg tror på.

Hun fra mitt gamle dps mente det ikke var så dumt hvis jeg ble innlagt, mente jeg trengte hjelp nå. Men behandleren sa "det blir ikke noe kjekt", må være en grusom plass. Ikke kjekt dette heller, men skal klare meg.

Skrevet

Fikk ny time med hun og psykiater 30 august, men har ikke lyst til det for tror ikke det blir bedre av det. Hun skulle på ferie neste uke. Bestilte legetime i dag, skal neste fredag. Er jo redd pga kroppslige plager og. Har inderlig lyst på vival, skal trygle legen om det.

Det er bra at du skal til psykiater neste gang og ikke bare snakke med henne. Håper du tar medisinene som foreslått frem til den tid.

Bra at du også har bestilt en time hos fastlegen. Snakk om alle de kroppslige symptomene du har hatt den senere tid, og i tillegg synes jeg du skal fortelle om frustrasjonen over behandleren din.

Gjest lyst på morfin
Skrevet

Det er bra at du skal til psykiater neste gang og ikke bare snakke med henne. Håper du tar medisinene som foreslått frem til den tid.

Bra at du også har bestilt en time hos fastlegen. Snakk om alle de kroppslige symptomene du har hatt den senere tid, og i tillegg synes jeg du skal fortelle om frustrasjonen over behandleren din.

Får prøve å si det til han, han ville jo hjelpe sa han før sommeren. Ville jeg skulle komme igjen, fikk time og men så måtte jeg bli med sønnen min på sykehus. Har skjedd mye denne sommeren, for mye. Men han virket "strengere", måtte ta zyprexa sa han. Men det er jo forferdelig meds sa hun i går, men skal ta seroquel.

Var ikke så dårlig da jeg var hos han, verre nå. Føler det er min egen feil, føler meg som et null.

Skrevet

Får prøve å si det til han, han ville jo hjelpe sa han før sommeren. Ville jeg skulle komme igjen, fikk time og men så måtte jeg bli med sønnen min på sykehus. Har skjedd mye denne sommeren, for mye. Men han virket "strengere", måtte ta zyprexa sa han. Men det er jo forferdelig meds sa hun i går, men skal ta seroquel.

Var ikke så dårlig da jeg var hos han, verre nå. Føler det er min egen feil, føler meg som et null.

Jeg oppfatter deg også som dårligere enn du har vært før. Du kan fortelle fastlegen din om hva behandleren din sa om medisiner, hun gjør det ikke noe enklere for deg på den måten.

Hvis du ønsker å bli innlagt, så kan du si det til fastlegen og så kan han undersøke litt hvilke muligheter som finnes.

Gjest lyst på morfin
Skrevet

Jeg oppfatter deg også som dårligere enn du har vært før. Du kan fortelle fastlegen din om hva behandleren din sa om medisiner, hun gjør det ikke noe enklere for deg på den måten.

Hvis du ønsker å bli innlagt, så kan du si det til fastlegen og så kan han undersøke litt hvilke muligheter som finnes.

Grunnen til at jeg merker jeg er dårligere er jo det fysiske, og ungene sier det tar lang tid før jeg svarer. Alt er rart nå, tar meg ofte til hode for det er så rart oppi der, og svimler ofte. Og får elektriske støt overalt. Måtte drikke vann sa behandler, men det hjelper ikke.

Virker som hun er mest opptatt av seg selv, hun forteller om seg selv og plager hun har. "Er ikke helt bra skjønner du" sa hun. Inni meg tenkte jeg "Drittkjerring, du kan få prøve dette her".

Gjest lyst på morfin
Skrevet

Vil ikke bli innlagt! Klarer meg jo, men hadde vært godt med vival. Er veldig urolig, det er ganske ubehagelig. Og jeg liker ikke når folk snakker til meg. Men i dag har det gått bedre, jeg sov jo i natt. Er så glad for det :)

Skrevet

Vil ikke bli innlagt! Klarer meg jo, men hadde vært godt med vival. Er veldig urolig, det er ganske ubehagelig. Og jeg liker ikke når folk snakker til meg. Men i dag har det gått bedre, jeg sov jo i natt. Er så glad for det :)

Så bra at du sov godt i natt:-)

Siden du ikke ønsker en innleggelse, så er det ekstra viktig at du sørger for å ta medisinene dine hver eneste dag. I tillegg må du forklare psykiateren du skal treffe i slutten av måneden om hvordan du har hatt det i sommer. Du kan evt. ta med deg noe av det du har skrevet her på dol når det har vært ekstra vanskelig.

Jeg tror at du kan få det mye bedre dersom psykiateren klarer å finne frem til optimal medisinering for deg.

Gjest lyst på morfin
Skrevet

Så bra at du sov godt i natt:-)

Siden du ikke ønsker en innleggelse, så er det ekstra viktig at du sørger for å ta medisinene dine hver eneste dag. I tillegg må du forklare psykiateren du skal treffe i slutten av måneden om hvordan du har hatt det i sommer. Du kan evt. ta med deg noe av det du har skrevet her på dol når det har vært ekstra vanskelig.

Jeg tror at du kan få det mye bedre dersom psykiateren klarer å finne frem til optimal medisinering for deg.

Har mista litt troa på psykiatrien her, men skal ta medisinen fordi dere sier det. Har mer tro på dere! Føler dere vil hjelpe, tror ikke de vil det her, de vil bare bli kvitt meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...