Gå til innhold

Piercing i navelen til 12-åring

Gjest En av foreldrene....

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er en av de tingene jeg ikke hadde giddet å ta en diskusjon på, verken med faren eller ungen.

Hadde det vært en tattis så hadde jeg blitt sint, men en piercing blir jo bare et hull hvis man fjerner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

7

• Lillemus

6

• tonie

5

• trollemor;o)

4

Det er vel _ingen_ tvil om hvem av foreldrene som er urimelige når en 12-åring får piercing i navlen?! Jeg hadde blitt så forbanna at faren hadde kommet krypende med halen mellom beina og bedt om godt vær - garantert!

''Det er vel _ingen_ tvil om hvem av foreldrene som er urimelige når en 12-åring får piercing i navlen?! Jeg hadde blitt så forbanna at faren hadde kommet krypende med halen mellom beina og bedt om godt vær - garantert!''

Jeg mener det er opplagt at den som har tillatt dette har gjort feil. Men det er langt fra opplagt at OP er mor, og at det er den andre som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg tok piercing under leppa da jeg gikk i 8 klasse. Husker ikke hvor gammel jeg var da, men syns det var helt greit jeg :)

Du kan vel regne? ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onsdagsnatt

Jeg tok piercing under leppa da jeg gikk i 8 klasse. Husker ikke hvor gammel jeg var da, men syns det var helt greit jeg :)

Litt forskjell på 12 og 14???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde definitivt blitt rasende, og latt den andre forelderen få høre hva jeg synes om å gjøre noe slikt uten at vi har blitt enige.

Så hadde jeg latt det ligge, og sørget for at ungen ble opplært i sårhygiene så h*n slapp infeksjoner som kan gjøre navlen stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både med tanke på infeksjonsfare, rifter og utvikling av kontaktallergier, synes piercing i navelen på en 12-åring er nærmest hjernedødt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ja, jeg hadde reagert. Fordi at det er slike ting en snakker om. Piercinger er det veldig delte meninger om når er OK, så det er noe foreldre godt kan snakke om.

Jeg reagerer også på å sette 12-åringen i en slik situasjon. Visste absolutt ikke den foreldreren som tok med barnet at den andre kom til å reagere?

Så er det noe med at noen ganger vil den ene foreldreren komme i popularitetsboka til barnet, og kan dermed gi etter på slik, for å få credit og goodwill. Jeg sier ikke at det har skjedd her, men det har jeg opplevd selv og sett endel av. Håper ikke det var tilfellet her. :o)

Jeg har hatt mange piercinger, så jeg har ikke så mye imot det sånn sett, men jeg har endel imot at foreldre ikke kommuniserer, selv på slike ting. Personlig synes jeg 12 år er litt ungt.

Jeg tok som 15-åring. Jeg har dessverre arr jeg i dag, selv om jeg behandlet piercingen pent (fikk også infeksjon, men den ble behandlet), så tok jeg den ut etter noen år, og dessverre viser det at jeg har hatt noe i navlen ja.

(I tillegg er jeg tvilende til studioet som ikke følger de rådene regler, som de fleste studioer følger, selv om det ikke er vedtatt ved norsk lov. At ett studio går med på 15-åring sammen med foreldre, ja, men ikke hele 4 år ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er vel _ingen_ tvil om hvem av foreldrene som er urimelige når en 12-åring får piercing i navlen?! Jeg hadde blitt så forbanna at faren hadde kommet krypende med halen mellom beina og bedt om godt vær - garantert!''

Jeg mener det er opplagt at den som har tillatt dette har gjort feil. Men det er langt fra opplagt at OP er mor, og at det er den andre som har gjort det.

''Men det er langt fra opplagt at OP er mor, og at det er den andre som har gjort det.''

Men hos oss hadde det vært far som hadde gjort det i tilfelle og det var derfor jeg skrev det som jeg gjorde. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er langt fra opplagt at OP er mor, og at det er den andre som har gjort det.''

Men hos oss hadde det vært far som hadde gjort det i tilfelle og det var derfor jeg skrev det som jeg gjorde. :o)

Jeg og! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En av foreldrene...

Jeg hadde definitivt blitt rasende, og latt den andre forelderen få høre hva jeg synes om å gjøre noe slikt uten at vi har blitt enige.

Så hadde jeg latt det ligge, og sørget for at ungen ble opplært i sårhygiene så h*n slapp infeksjoner som kan gjøre navlen stygg.

Altså hadde barnet fått lov til å beholde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En av foreldrene...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1313649054' post='4630880]

Ja, jeg hadde reagert. Fordi at det er slike ting en snakker om. Piercinger er det veldig delte meninger om når er OK, så det er noe foreldre godt kan snakke om.

Jeg reagerer også på å sette 12-åringen i en slik situasjon. Visste absolutt ikke den foreldreren som tok med barnet at den andre kom til å reagere?

Så er det noe med at noen ganger vil den ene foreldreren komme i popularitetsboka til barnet, og kan dermed gi etter på slik, for å få credit og goodwill. Jeg sier ikke at det har skjedd her, men det har jeg opplevd selv og sett endel av. Håper ikke det var tilfellet her. :o)

Jeg har hatt mange piercinger, så jeg har ikke så mye imot det sånn sett, men jeg har endel imot at foreldre ikke kommuniserer, selv på slike ting. Personlig synes jeg 12 år er litt ungt.

Jeg tok som 15-åring. Jeg har dessverre arr jeg i dag, selv om jeg behandlet piercingen pent (fikk også infeksjon, men den ble behandlet), så tok jeg den ut etter noen år, og dessverre viser det at jeg har hatt noe i navlen ja.

(I tillegg er jeg tvilende til studioet som ikke følger de rådene regler, som de fleste studioer følger, selv om det ikke er vedtatt ved norsk lov. At ett studio går med på 15-åring sammen med foreldre, ja, men ikke hele 4 år ned)

Ettersom det ikke ble sagt noe på 6 uker så var det nok ganske klart at man forventet reaksjon.

Og "popularitetsboka" ble nok fyllt opp - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ettersom det ikke ble sagt noe på 6 uker så var det nok ganske klart at man forventet reaksjon.

Og "popularitetsboka" ble nok fyllt opp - dessverre.

''Og "popularitetsboka" ble nok fyllt opp - dessverre.

''

Huff. Dessverre er det noen ganger slik ja. Og det er det som får meg til å steile! Ikke gjør slikt når en vet at den andre vil ha motforestillinger, snakk i det minste om det.

Og så ikke si noe, siden det ble holdt tett i 6 uker...

Dermed setter en jo 12-åringen i en vanskelig situasjon, for barnet vet jo dermed at dette ikke var helt okey, ble gjort i skjul.

Så sitter den andre forelderen igjen som svarteper. Slike ting får meg eitrende forbanna, om enn ikke så mye piercingen, men hele greia, uansett hva det måtte gjelde (innenfor rimelighetens grenser da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hadde barnet fått lov til å beholde den?

Usikker, kommer an på barnet og hva situasjonen hadde "kostet" med hensyn til familiesamarbeid osv.

Om den unge damen hadde laget leven og ikke skjønt problemet selv, så hadde jeg muligens latt henne være og tatt det totalt ut over den andre forelderen.

Om hun var mer tilgjengelig for samtale, så hadde jeg i alle fall snakket med henne og hørt hva hun tenkte om hele saken. Jeg hadde ikke latt være å fortelle hva jeg mener selv, men ikke nødvendigvis sagt mer enn at jeg ikke setter pris på slikt.

Veldig delikat sak. Krever taktikk for å ikke lage mer trøbbel enn nødvendig, og markere standpunkt som for ettertiden blir respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ville definitivt ikke likt det.

Men samtidig tenker jeg at det finnes verre og viktigere ting å krangle om. Dersom 12-åringen virkelig ønsket dette, og det ble gjort på en trygg måte, ville jeg latt det hvile.

"Pick your fights!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ikke likt det.

Men samtidig tenker jeg at det finnes verre og viktigere ting å krangle om. Dersom 12-åringen virkelig ønsket dette, og det ble gjort på en trygg måte, ville jeg latt det hvile.

"Pick your fights!".

Ja,man velger sine kamper, men dette er en av de kampene JEG ville tatt... Det er jo forsent i etterkant, men piercing er noe jeg helt klart vil kjempe imot. Som flere sier i tråden så er jo piercing litt 2003, så forhåpentligvis slipper jeg å ta noen slike kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...