Gå til innhold

Skolestart og mat etter skolen

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Mine barn blir nå hjemme ca 2 timer alene før vi kommer fra jobb. Det blir ikke noe problem, men kunne tenke meg å høre om det er noen som har gode ideer til enkel mat etter skoletid? Noe de kan greie å lage selv uten at det blir for mye styr. (da gidder de nemlig ikke)

De er 9 og 13 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polarbrød, yoghurt, brødskiver, knekkebrød, frukt, grønnsaker...

Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. *hehe* De dagene ble det middag til kvelds for å si det sånn. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være på den sunne siden: brødskiver eller knekkebrød.

På den litt mindre sunne siden: Grove pannekaker eller ostesmørbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesmørbrød, tomatsuppe, porsjonspose med risgrøt, nudler, makkaroni, middagsrester, havregrøt, havregryn, mais.

dette er noe jeg kommer på som mine lager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød eller brødskiver?

Ja, men innimellom kan det være kjekt å ha noe annet. Efaringen tilsier at knekkebrød og brød er kjedelig og da lar de heller være å spise... dette gjør at de er møkksure når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niåringen vil gjerne ha nudler, rett i koppen og denslags, men pysemamma er redd for at han skal brenne seg... Dessuten sorterer det litt under "tullmat", men innimellom er det greit. Det minner meg forresten på at vi må kjøpe ny vannkoker. Ostesmørbrød i smørbrødgrillen er poulært, ymse frokostblandinger med nøkkelhull, smoothie og selvsagt frukt, brødskive og knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Guttungen på 10 spiser gjerne yoghurt med musli oppi, gjerne noen bær eller frukt oppi også.

Eller han hiver en halvstekt baguett i ovnen og har pålegg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polarbrød, yoghurt, brødskiver, knekkebrød, frukt, grønnsaker...

Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. *hehe* De dagene ble det middag til kvelds for å si det sånn. :o)

''Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. ''

Håper du innprenter dem å overvåke brødristingen - jeg har erfart at brødskiven satte seg fast (for tykk) slik at det tok fyr - høye flammer opp av risteren - og opp under overskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange gode ideer her og må nok bare passe på å ha ting i hus... Tusen takk for alle gode forslag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. ''

Håper du innprenter dem å overvåke brødristingen - jeg har erfart at brødskiven satte seg fast (for tykk) slik at det tok fyr - høye flammer opp av risteren - og opp under overskapet...

Ferdig skåret brød via skjæremaskina på butikken gir akkurat passe tykke brødskiver. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine syns det er stas å varme middagsrester fra dagen før i microen, evt. spiser de det kaldt. F.eks. litt pastarester og kylling o.l. Så ingen middagsrester kastes hos oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig skåret brød via skjæremaskina på butikken gir akkurat passe tykke brødskiver. :o)

Jo,- det er vel så - men mekanikken kan fortsatt svikte. Det var skremmende høye flammer fra brødet/risteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...