trollemor;o) Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Mine barn blir nå hjemme ca 2 timer alene før vi kommer fra jobb. Det blir ikke noe problem, men kunne tenke meg å høre om det er noen som har gode ideer til enkel mat etter skoletid? Noe de kan greie å lage selv uten at det blir for mye styr. (da gidder de nemlig ikke) De er 9 og 13 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Knekkebrød eller brødskiver? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 9-åringen lager seg rett i koppen eller nudler (grøss), mens 12-åringen lager seg ostesmørbrød. Evt tar de cornflakes el.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Frokostblanding og melk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Polarbrød, yoghurt, brødskiver, knekkebrød, frukt, grønnsaker... Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. *hehe* De dagene ble det middag til kvelds for å si det sånn. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Risgrøt fra Fjordland, varmes 2 - 3 minutter i mikro'n. http://www.fjordland.no/page?id=2205&key=244961 Trondhjems lapskaus på boks (nesten like god som hjemmelaget) http://www.trondhjems.no/index.php?mapping=9&id=44 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 For å være på den sunne siden: brødskiver eller knekkebrød. På den litt mindre sunne siden: Grove pannekaker eller ostesmørbrød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Brødskiver, knekkebrød, kornblanding? Pastasalat, suppeposer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ostesmørbrød, tomatsuppe, porsjonspose med risgrøt, nudler, makkaroni, middagsrester, havregrøt, havregryn, mais. dette er noe jeg kommer på som mine lager :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Knekkebrød eller brødskiver? Ja, men innimellom kan det være kjekt å ha noe annet. Efaringen tilsier at knekkebrød og brød er kjedelig og da lar de heller være å spise... dette gjør at de er møkksure når vi kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zipper Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Niåringen vil gjerne ha nudler, rett i koppen og denslags, men pysemamma er redd for at han skal brenne seg... Dessuten sorterer det litt under "tullmat", men innimellom er det greit. Det minner meg forresten på at vi må kjøpe ny vannkoker. Ostesmørbrød i smørbrødgrillen er poulært, ymse frokostblandinger med nøkkelhull, smoothie og selvsagt frukt, brødskive og knekkebrød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Guttungen på 10 spiser gjerne yoghurt med musli oppi, gjerne noen bær eller frukt oppi også. Eller han hiver en halvstekt baguett i ovnen og har pålegg på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Mine spiser ofte havregryn med melk, eller de lager seg ostesmørbrød eller arme riddere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ostesmørbrød (gjerne i toastjern, så blir det ikke noe styr med stekeovn osv.), rett i koppen - eller brødmat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Polarbrød, yoghurt, brødskiver, knekkebrød, frukt, grønnsaker... Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. *hehe* De dagene ble det middag til kvelds for å si det sånn. ) ''Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. '' Håper du innprenter dem å overvåke brødristingen - jeg har erfart at brødskiven satte seg fast (for tykk) slik at det tok fyr - høye flammer opp av risteren - og opp under overskapet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Har fått mange gode ideer her og må nok bare passe på å ha ting i hus... Tusen takk for alle gode forslag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 ''Mine elsker ristet brød og en periode i fjor stappet de gjerne i seg bortimot et halvt brød tilsammen før jeg rakk å komme hjem fra jobb. '' Håper du innprenter dem å overvåke brødristingen - jeg har erfart at brødskiven satte seg fast (for tykk) slik at det tok fyr - høye flammer opp av risteren - og opp under overskapet... Ferdig skåret brød via skjæremaskina på butikken gir akkurat passe tykke brødskiver. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Mine syns det er stas å varme middagsrester fra dagen før i microen, evt. spiser de det kaldt. F.eks. litt pastarester og kylling o.l. Så ingen middagsrester kastes hos oss :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ferdig skåret brød via skjæremaskina på butikken gir akkurat passe tykke brødskiver. ) Jo,- det er vel så - men mekanikken kan fortsatt svikte. Det var skremmende høye flammer fra brødet/risteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hva skjedde med å spise brødskiver? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.