Gå til innhold

Kan jeg gi blod? NHD

Gjest vurderer blodgivning

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer blodgivning
Skrevet

Jeg vurderer å melde meg for å gi blod, men er usikker på om jeg kan fordi jeg går på medisiner. Jeg går fast på Lamictal og tar Imovane og Vallergan innimellom. Tror du dette kan hindre meg i å gi blod?

Jeg må jo sjekkes uansett hvis jeg skal gi blod, men er greit å vite om det å gi blod er utelukket pga disse medisinene. Jeg har lavt blodtrykk også, men vet ikke om det har noe å si.

Skrevet

Har lurt på om alle kan bli organ donator, må man sjekke organene først da, eller gjør de det når vi er dø?

Skrevet

Har lurt på om alle kan bli organ donator, må man sjekke organene først da, eller gjør de det når vi er dø?

Om man kan donere organer avhenger mye av dødsårsaken og litt om helse. Ingenting sjekkes i forhold til dette før det er aktuelt, forutsatt at du ikke skal donere mens du lever.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...