Gå til innhold

Et rent helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting interesserer meg. Har en kjedelig jobb jeg går til tre ganger i uken, ellers gjør jeg ingenting og de føles ut som jeg holder på å bli gal. Jeg vil være mer sammen med andre, samtidig som jeg vil være alene og unngår folk. Alt er kjedelig. På vei til postkassen i dag grublet jeg på om jeg skulle ta selvmord. Tar lamictal og remeron. Kan dette endre seg om jeg kutter ut lamictalen? Eller burde jeg ta enda mer remeron? Bruker 15 mg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Føler med deg. 15 mg Remeron er ikke mye, selv stod jeg på 60 engang.

Skrevet

Leit å lese at du ikke har det bra.

Du spør om du bør slutte med Lamictalen. Selv sluttet jeg med Lamictal nå på vårparten. Selvmordstankene økte som følge av dette. Selvom det var et nederlag å måtte begynne med disse igjen så har de suicidale tankene blitt kraftig redusert.

Jeg håper at du kan få god hjelp i RL.

Alt godt,

Skrevet

Leit å lese at du ikke har det bra.

Du spør om du bør slutte med Lamictalen. Selv sluttet jeg med Lamictal nå på vårparten. Selvmordstankene økte som følge av dette. Selvom det var et nederlag å måtte begynne med disse igjen så har de suicidale tankene blitt kraftig redusert.

Jeg håper at du kan få god hjelp i RL.

Alt godt,

Jeg har tatt lite lamictal siste to ukene i håp om at jeg skulle kjenne lyst igjen. Men kanskje du har rett i at det er dumt å slutte. Kanskje virkningen blir motsatt. Men det er umulig å si før en har testet det ut. Jeg var på randen av selvmord i vinter. Tør ikke snakke med legen om det, fordi han blir opprørt. Sist jeg nevnte ordet selvmord svarte han "Jeg vet ikke hva jeg skal si". Men har begynt med en psykiater. Kanskje jeg skal tørre å si noe til henne på mandag. Gruer meg til helgen nå. Blir lange kjedelige dager. Jeg kunne ha tatt meg en båttur, ridd på tur, shoppet for 2000 kr, besøkt venner, gått på fotballkamp. Men nei. Ikke lyst til noe som helst.

Gjest pointless
Skrevet

Hvis du ønsker å være med i sosiale sammenkomster, så kanskje kommunen din har et tilbud til folk som sliter psykisk.

Her jeg bor kalles det "Optimisten" og i nabokommunen for "Huset". Der møter du andre som sliter og sammen kan dere gjøre noe hyggelig som f.eks gå turer, bake, strikke, male, etc.

Gjest pointless
Skrevet

Jeg har tatt lite lamictal siste to ukene i håp om at jeg skulle kjenne lyst igjen. Men kanskje du har rett i at det er dumt å slutte. Kanskje virkningen blir motsatt. Men det er umulig å si før en har testet det ut. Jeg var på randen av selvmord i vinter. Tør ikke snakke med legen om det, fordi han blir opprørt. Sist jeg nevnte ordet selvmord svarte han "Jeg vet ikke hva jeg skal si". Men har begynt med en psykiater. Kanskje jeg skal tørre å si noe til henne på mandag. Gruer meg til helgen nå. Blir lange kjedelige dager. Jeg kunne ha tatt meg en båttur, ridd på tur, shoppet for 2000 kr, besøkt venner, gått på fotballkamp. Men nei. Ikke lyst til noe som helst.

Kanskje ringe en venn, skrive en sms og be noen til deg? Det pleier å hjelpe litt på humøret om en får besøk også. En behøver ikke alltid å gå ut selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du beskriever klassiske depresjonssymptomer. Reduksjon av medisinene vil høyst sannsynlig gjøre deg verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...