Gå til innhold

NHD: Er det mulig?

Gjest Hva tror du om AAB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sant det. Men allikevel er det ofte slik det er.

Nei, når man er voksen har man ansvar for sitt eget liv. Jeg tror ikke alle foreldre kan klandres for alle kriminelle barn.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

13

• Elis31

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• frosken

2

Skrevet

Sant det. Men allikevel er det ofte slik det er.

Når et menneske mangler empati vil jeg tro det er en slags medfødt feil.

Gjest alvende
Skrevet

Når jeg leser innlegg fra de mer ekstreme "dyrevennene" og deres organisasjoner, synes jeg ofte at jeg ser slike holdninger.

Enig!

Skrevet

Jeg har dyp sympati med foreldrene. Dersom et menneske vokser opp uten empati burde jo foreldrene oppdage det? Det kan de jo uten at vi vet det. Men jeg lurer litt på han lever i en innbilt verden. Der han tror han er i krig.

Husker intervju fra barn som vokste opp med han at noen ikke likte han og at han drepte maur. Og fremsto som litt kald tror jeg.

''Dersom et menneske vokser opp uten empati burde jo foreldrene oppdage det? Det kan de jo uten at vi vet det. Men jeg lurer litt på han lever i en innbilt verden. Der han tror han er i krig. Husker intervju fra barn som vokste opp med han at noen ikke likte han og at han drepte maur. Og fremsto som litt kald tror jeg.''

Det har vært publisert ganske sprikende opplysninger om hans barndom. De fleste som vokste opp sammen med ham har dog uttrykt stor overraskelse over hvordan han har utviklet seg. En klassekamerat jeg har snakket med, kan ikke huske noe som helst urovekkende.

Gjest ren tipping.
Skrevet

''Dersom et menneske vokser opp uten empati burde jo foreldrene oppdage det? Det kan de jo uten at vi vet det. Men jeg lurer litt på han lever i en innbilt verden. Der han tror han er i krig. Husker intervju fra barn som vokste opp med han at noen ikke likte han og at han drepte maur. Og fremsto som litt kald tror jeg.''

Det har vært publisert ganske sprikende opplysninger om hans barndom. De fleste som vokste opp sammen med ham har dog uttrykt stor overraskelse over hvordan han har utviklet seg. En klassekamerat jeg har snakket med, kan ikke huske noe som helst urovekkende.

Med det er også en barndomsvenn som har uttalt at vennens far var bekymret for han som liten. Hans egen far har beskrevet han som et litt innesluttet barn.

Skrevet

Med det er også en barndomsvenn som har uttalt at vennens far var bekymret for han som liten. Hans egen far har beskrevet han som et litt innesluttet barn.

Ja, det stemmer at noen har uttalt dette. Men mange har sagt at de ikke har oppfattet noe som påfallende.

• 4 uker senere...
Gjest grublendeikveld
Skrevet

Av prinsipp velger jeg å ikke ha noen offentlig mening om ABB. Vi får avvente rettspsykiaternes vurderinger.

respekterer deg for den beslutningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...