Gå til innhold

Ensom

Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er ensom for tiden. Skjønner at jeg isolerer meg fra omverdenen, pga. sykdommen min... eller rett og slett så føles det som om jeg gjør det fordi jeg skammer meg over å være den jeg er, og, men endel av den jeg er kommer jo av sykdommen, så.

Men når behovet for menneskelig kontakt plutselig er normalt stort? Hva gjør man da? Når man har "brent alle bruer"...

Gjest også ensom
Skrevet

Jeg tror ikke alle broer er brent, men man har kanskje mistet de vennene man engang hadde og da må man bygge seg opp et nytt nettverk...

Og da kan man jo prøve å begynne så smått med det når man kjenner behovet for å ikke være alene lenger. Man kan feks finne seg en hobby eller en aktivitet der man treffer andre mennesker, så vil omgangskretsen etterhvert bygge seg opp igjen. Håper jeg. (Jeg er nemlig akkurat kommet til det punktet at jeg skal prøve å bygge meg opp et nettverk selv, så jeg håper det fungerer)....

Gjest SingelSammen
Skrevet

Jeg tror ikke alle broer er brent, men man har kanskje mistet de vennene man engang hadde og da må man bygge seg opp et nytt nettverk...

Og da kan man jo prøve å begynne så smått med det når man kjenner behovet for å ikke være alene lenger. Man kan feks finne seg en hobby eller en aktivitet der man treffer andre mennesker, så vil omgangskretsen etterhvert bygge seg opp igjen. Håper jeg. (Jeg er nemlig akkurat kommet til det punktet at jeg skal prøve å bygge meg opp et nettverk selv, så jeg håper det fungerer)....

Hei, jeg har akkurat, faktisk i dag, meldt meg inn i foreningen "SingelSammen". De har en nettside hvor man kan lese om alle mulighetene og tilbudene. Det koster kr. 290 i året.

Jeg føler det ofte vanskelig i forhold til andre mennekser selvom jeg også har et slags sosialt gen. Jeg er egentlig ikke ute etter noen kjæreste men mer orientere meg litt i kretser for alene-mennesker. De fremmer også alene-boeres behov og ønsker. Jeg vet det er vanskelig når den psykiske helsen spenner ben for en. Jeg har en psykoselidelse, schizofreni, som gjør at jeg kan oppleve samvær vanskelig. Men heldigvis går det stort sett greit. Jeg ville bare nevne denne foreningen for deg. Håper uansett at du for det bedre og får mot til å være mindre ensom.

Lykke til!

Gjest også ensom
Skrevet

Hei, jeg har akkurat, faktisk i dag, meldt meg inn i foreningen "SingelSammen". De har en nettside hvor man kan lese om alle mulighetene og tilbudene. Det koster kr. 290 i året.

Jeg føler det ofte vanskelig i forhold til andre mennekser selvom jeg også har et slags sosialt gen. Jeg er egentlig ikke ute etter noen kjæreste men mer orientere meg litt i kretser for alene-mennesker. De fremmer også alene-boeres behov og ønsker. Jeg vet det er vanskelig når den psykiske helsen spenner ben for en. Jeg har en psykoselidelse, schizofreni, som gjør at jeg kan oppleve samvær vanskelig. Men heldigvis går det stort sett greit. Jeg ville bare nevne denne foreningen for deg. Håper uansett at du for det bedre og får mot til å være mindre ensom.

Lykke til!

takk, den foreningen hadde jeg ikke hørt om

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...