Gå til innhold

Zoloft erfaringer?

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Har fått resept på denne medisinen i dag. Har tidligere gått på cipralex (god effekt,men stor vektøkning) Venlafaxin,(liten effekt,men følelse av å være fjern og likegyldig) Så nå har jeg fått resept på Zoloft. Ba egentlig om wellbutrin,men fikk ikke det,siden psykriateren hadde dårlig erfaring med den medisinen hjemme i Danmark.... Skal mulig få welbutrin som tillegsmedisin om zoloft ikke gir nok effekt sa han. Om tre måneder. Så sitter jeg hær da med enda en resept og enda mer usikkerhet... Noen som har noe positivt å si om Zoloft? Finner jo mye negativt om alle medisiner på nett,men tror det er flere med negative erfaringer som deler erfaringene sine med andre. Håper iallefall det. Så... Noen som bruker eller har brukt zoloft? Har den hjulpet? Skulle ønske jeg ikke trengte medisiner...men har innsett at det er nødvendig,iallefall nå. Hva er det forresten med welbutrin? Hvorfor skal det være så vanskelig å få dette,da dette vistnok ikke er en medisin som går ut over vekt og sexlyst? Er ganske lei av å prøve meg frem på disse medisinene...men en dag er det kanskje noe som hjelper meg til en mer levelig hverdag. Så lei av å være utslitt konstant.

Skrevet

Jeg har gått på zoloft i over 10 år. Jeg fikk den for tvang, eneste bivirkning jeg har opplevd er lavt libido. Det har dog vært hele tiden. Vet ikke om det er slik for kvinner.

En annen mulig bivirkning jeg hadde da jeg kun gikk på zoloft og ikke zyprexa (som er min hovedmedisin, da jeg vistnok er schizofren) var økt tankekjør, om dette var pga zoloften eller på tross av den vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg har gått på zoloft i over 10 år. Jeg fikk den for tvang, eneste bivirkning jeg har opplevd er lavt libido. Det har dog vært hele tiden. Vet ikke om det er slik for kvinner.

En annen mulig bivirkning jeg hadde da jeg kun gikk på zoloft og ikke zyprexa (som er min hovedmedisin, da jeg vistnok er schizofren) var økt tankekjør, om dette var pga zoloften eller på tross av den vet jeg ikke.

Hei s777,

Mulig at du har skrevet det et annet sted, men går du bare på Zyprexa nå, og i tilfelle hvor stor dose?

Trenger selvfølgelig ikke å svare meg hvis du synes at det er påtrengende. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv går på Zyprexa og har samme diagnose som deg.

Ønsker deg en fin kveld,

Beste hilsener fra

Gjest minimosa
Skrevet

Jeg har desverre ingen erfaringer å dele med deg. Sa psykiateren hvilke negative erfaringer han hadde gjort med Welbutrin?

Sool1365380740
Skrevet

Jeg har desverre ingen erfaringer å dele med deg. Sa psykiateren hvilke negative erfaringer han hadde gjort med Welbutrin?

Var det jeg lurte på,men fikk ikke noe klokt svar fra han. Dårlig effekt kanskje? Ikke lett å finne rett medisin eller doser i denne jungelen av medisiner.... Får bare stole på den medisinen han har gitt meg da. Så får vi se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...