Gå til innhold

Depresjonstriggere

Gjest bekymret for depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det av ytre faktorer som kan trigge tilbakvendende (unipolare) depresjoner og bipolare depresjoner?

Skrevet

Alkohol, andre rusmidler, økonomiske vansker, sosiale vansker, andre psykiske problemer, andre vanskelige livssituasjoner, fysiske sykdommer, dårlig fysisk form....

Skrevet

Alkohol, andre rusmidler, økonomiske vansker, sosiale vansker, andre psykiske problemer, andre vanskelige livssituasjoner, fysiske sykdommer, dårlig fysisk form....

...og noen typer medikamenter...

Skrevet

Ok. Og ustabil søvn eller døgnrytme?

Skrevet

Kraftig psykisk stress, og mye av det som nevnes av de andre. Har bp2, og har notert meg at det å drive rovdrift på meg selv er det verste jeg gjør. Svært tøffe hendelser kan utløse problemer. F.eks. mistet jeg min aller nærmeste venninne en gang. Sorgreaksjonen gikk raskt over i en alvorlig depresjon. Hvis kombinasjonen kjempestress, lite søvn, høyt alkoholinntak, plutselig vonde opplevelser kommer - er det ikke langt igjen før jeg risikerer en depressiv episode.

For en som ikke har diagnosen tilbakevendende depresjoner eller biplar lidelse... Det kan være veldig mange grunner til det. Kriser, traumer, sykdom, utbrenthet...

Uansett - det verste man gjør er i alle fall å gå rundt og bekymre seg for depresjoner! Det beste man gjør er å ta livet som det er og som det kommer. Blir man deprimert av en eller annen grunn, får man heller ta det derifra.

Skrevet

Ok. Og ustabil søvn eller døgnrytme?

Ja, det vil jeg tro. Det er vel i det hele tatt mye som kan trigge depresjon.

Skrevet

Kraftig psykisk stress, og mye av det som nevnes av de andre. Har bp2, og har notert meg at det å drive rovdrift på meg selv er det verste jeg gjør. Svært tøffe hendelser kan utløse problemer. F.eks. mistet jeg min aller nærmeste venninne en gang. Sorgreaksjonen gikk raskt over i en alvorlig depresjon. Hvis kombinasjonen kjempestress, lite søvn, høyt alkoholinntak, plutselig vonde opplevelser kommer - er det ikke langt igjen før jeg risikerer en depressiv episode.

For en som ikke har diagnosen tilbakevendende depresjoner eller biplar lidelse... Det kan være veldig mange grunner til det. Kriser, traumer, sykdom, utbrenthet...

Uansett - det verste man gjør er i alle fall å gå rundt og bekymre seg for depresjoner! Det beste man gjør er å ta livet som det er og som det kommer. Blir man deprimert av en eller annen grunn, får man heller ta det derifra.

Du har rett. Det er bare dumt å gå og bekymre seg for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...