Gå til innhold

Blinde og mørke

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hvis en måtte ha levd i mørke f.eks et par år...og det eneste lyset en hadde...f.eks var ifra et stearing-lys...så rekner jeg med at en over tid ville vært mer utsatt for depresjon.. Hvordan fungerer dette for de blinde? Har de et visuelt mørke som påvirker dem negativt (mer utsatt for depresjon)? Eller er det kanskje slik, at siden mange aldri har sett, så blir det aldri rettet noe fokus mot noe visuelt mørke? (ikke noe fokus mot det visuelle i det hele tatt, og dermed ikke mørket?)

Skrevet

Det har jeg ikke hørt noe om, men det er svært interessant og ganske sannsynlig. Jeg har til gjengjeld hørt (uten å huske kilden) at blinde er mer disponert enn andre for å utvikle angst, fordi de ikke kan se farene som truer (obviously).

Skrevet

Det jeg har hørt om blinde er at når synsevnen er gått tapt, så vil andre sanser utvikle seg bedre. En bedre utviklet hørsel, bedre følsomhet osv kan oppveie for det som er tapt.

Hvordan dette innvirker på depresjon vet jeg ikke noe om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...