Gå til innhold

NHD: Dosering SSRI

Gjest cipralexspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest cipralexspørsmål
Skrevet

Hei!

Har gått på Cipralex i til sammen 10 uker nå, trappet langsom opp. Siste opptrapping var fra 10 mg til 20 mg for tre uker siden. Etter det synes jeg heldgvis at jeg endelig begynner å merke en bedring på depresjonen.

MEN; jeg har samtidig blitt veldig trøtt og gjespete, og har lett hodepine hele tiden.

Har der noe for seg å gå ned til 15 mg for å se om det hjelper mot trøttheten? Kan det være lurt å ta medisin om kvelden i steden for om morgenen?

Som sagt synes jeg endelig det hjelper LITT, men ikke nok...

Kan jeg håpe på ytterligere bedring fremover eller har jeg nå oppnådd den effekten jeg kan regne med?

Takk for svar

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Her måe en prioritere. Depresjonsfrihet virker for meg viktigere enn å unngå noe gjesping.

2. Ja, de som blir trøtte av SSRI (og det er faktisk en del), bør ta det om kvelden.

3. Du kan forvente fremgang i minst 3 mnd.

Gjest cipralexspørsmål
Skrevet

1. Her måe en prioritere. Depresjonsfrihet virker for meg viktigere enn å unngå noe gjesping.

2. Ja, de som blir trøtte av SSRI (og det er faktisk en del), bør ta det om kvelden.

Takk for svar!

Bedring av depresjon er selvsagt viktigere enn noe gjesping! Jeg opplever jetlag-trøtthet som er ganske plagsom...

Har det noe for seg å gå ned til 15 mg?

Skrevet

Det skal jeg jammen prøve.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar!

Bedring av depresjon er selvsagt viktigere enn noe gjesping! Jeg opplever jetlag-trøtthet som er ganske plagsom...

Har det noe for seg å gå ned til 15 mg?

Nei, nå skal du ikke redusere dosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...