Gjest cipralexspørsmål Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 Hei! Har gått på Cipralex i til sammen 10 uker nå, trappet langsom opp. Siste opptrapping var fra 10 mg til 20 mg for tre uker siden. Etter det synes jeg heldgvis at jeg endelig begynner å merke en bedring på depresjonen. MEN; jeg har samtidig blitt veldig trøtt og gjespete, og har lett hodepine hele tiden. Har der noe for seg å gå ned til 15 mg for å se om det hjelper mot trøttheten? Kan det være lurt å ta medisin om kvelden i steden for om morgenen? Som sagt synes jeg endelig det hjelper LITT, men ikke nok... Kan jeg håpe på ytterligere bedring fremover eller har jeg nå oppnådd den effekten jeg kan regne med? Takk for svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 1. Her måe en prioritere. Depresjonsfrihet virker for meg viktigere enn å unngå noe gjesping. 2. Ja, de som blir trøtte av SSRI (og det er faktisk en del), bør ta det om kvelden. 3. Du kan forvente fremgang i minst 3 mnd. 0 Siter
Gjest cipralexspørsmål Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 1. Her måe en prioritere. Depresjonsfrihet virker for meg viktigere enn å unngå noe gjesping. 2. Ja, de som blir trøtte av SSRI (og det er faktisk en del), bør ta det om kvelden. 3. Du kan forvente fremgang i minst 3 mnd. Takk for svar! Bedring av depresjon er selvsagt viktigere enn noe gjesping! Jeg opplever jetlag-trøtthet som er ganske plagsom... Har det noe for seg å gå ned til 15 mg? 0 Siter
Gondor Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 1. Her måe en prioritere. Depresjonsfrihet virker for meg viktigere enn å unngå noe gjesping. 2. Ja, de som blir trøtte av SSRI (og det er faktisk en del), bør ta det om kvelden. 3. Du kan forvente fremgang i minst 3 mnd. Det skal jeg jammen prøve. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 Takk for svar! Bedring av depresjon er selvsagt viktigere enn noe gjesping! Jeg opplever jetlag-trøtthet som er ganske plagsom... Har det noe for seg å gå ned til 15 mg? Nei, nå skal du ikke redusere dosen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.