Gå til innhold

ABB: 8 uker i isolasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Livsvarig fengsel!
Skrevet

Hvis man i utgangspunktet er litt gal,stormannsgal og har til dels store vrangforestillinger om samfunnet og ens egen viktighet,hvor lurt er det da å plassere en "litt gal" person i 8 ukers isolasjon?

Jeg prøver ikke på noen som helst måte å forsvare en massedrapsmann,men å forstå lovens bokstav og et sykt sinn.Er det slik at han kan være paraniod scizofren,narsisistisk og ha psykopatiske trekk?

Er det noen mulighet å hente ut noe fornuftig hvis denne gale mannen bare forsvinner inn i mye dypere sinnsykdom? Har de sakkyndige godtkjent 8 ukers isolasjon? Får han beroligende så han får sove?

Det er en kjent torturmetode å både isolere folk i uker og måneder,og å ta fra de muligheten for 6-7 timers søvn hver natt.

(Jeg godtar at han får maks 6 timer hver natt)

Er det meningen at man etter 21 års fengsel skal "spa ham inn" på Gaustad eller Dikemark for resten av livet?

Det må da være en utrolig mulighet for skandinavias psykiatere å studere en slik psykopat og massemorder.

Vi skjøt Quisling.Er usikker på om han henrettet ove 100 mennesker.Breivik må vel få en tilsvarende straff i fredstid.

21 års forvaring eller ubegrenset.Men la han ikke bli så gal at ettertiden vil gi ham 1 gram sympati.

Hvor er Geir Lippestad?

Skrevet

Jeg vil tro at de har vurdert at han ikke er for syk til å sitte på cella. Hvis han har en persolighetsforstyrrelse så er det kanskje bare sånn han er? I Norge nekter man vel ikke folk en normal natts søvn.

Skrevet

Han får jo også mat flere ganger om dagen. Får snakke med advokat og fengselsprest. Han vil sikkert se folk oftere enn mange eldre som sitter alene dag etter dag.

Skrevet

Jeg tror nok ikke d et er intensjonen å torturere fyren til galskap. At noen tenker det ville være fortjent for han er en annen sak - jeg kan forstå det rent intellektuelt, men å faktisk gjøre det strider mot mine etiske verdier. Han skal ha sin straff, og jeg håper de dømmer han etter internasjonal lov til tredve år for forbrytelser mot menneskeheten.

Jeg snakket med psykiateren min om det å bli psykotisk en gang, og da kom vi inn på at det kan skje oss alle his man utsettes for f.eks. total mangel på søvn. Isolasjon uten noe som helst inntrykk er et annet eksempel som trekkes fram. Selv om ABB sitter på isolat, er han ikke uten noen inntrykk. Jeg vil tro at dagene hans har mer eller mindre form for innhold likevel. Når avisene har så lite å bry seg med at de bruker en helside på å fortelle hvilke TV-serier han vil se på - så vitner det i alle fall om at han ikke sitter og stirrer i veggen hele tida.

Skulle nok tro at han får medisinsk tilsyn om noe skulle gå galt - enten psykisk eller fysisk. Hva som psykiatrisk feiler fyren er ikke så godt å spekulere i, men at han er alvorlige skader på personligheten er jo tydelig...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han er isolert mot omverdenen. Han får dog snakke med prest, advokat og ansatte. Om det observeres tegn på alvorlig helseskade, vil en treffe de nødvendige tiltak.

Det er meningstløst å spekulere på hva som vil skje med han om 14 eller 21 år. Det må en ta stilling til når den tid kommer.

Skrevet

Han er isolert mot omverdenen. Han får dog snakke med prest, advokat og ansatte. Om det observeres tegn på alvorlig helseskade, vil en treffe de nødvendige tiltak.

Det er meningstløst å spekulere på hva som vil skje med han om 14 eller 21 år. Det må en ta stilling til når den tid kommer.

'' Om det observeres tegn på alvorlig helseskade''

Jeg trodde den "alvorlige helseskaden" for lengst var observert av de aller fleste.

Skrevet

'' Om det observeres tegn på alvorlig helseskade''

Jeg trodde den "alvorlige helseskaden" for lengst var observert av de aller fleste.

Som djevelen leser Bibelen.

Om det observeres tegn på ytterligere alvorlig helseskade som følge av isolasjonen, ............

Skrevet

Som djevelen leser Bibelen.

Om det observeres tegn på ytterligere alvorlig helseskade som følge av isolasjonen, ............

Men hvis en person hypotetisk sett var i psykose så ville vedkommende ikke bli satt i fengsel men satt inn på en psykiatrisk klinikk?

Skrevet

Men hvis en person hypotetisk sett var i psykose så ville vedkommende ikke bli satt i fengsel men satt inn på en psykiatrisk klinikk?

Hvis det allerede ved pågripelsen var åpenbart at vedkommende var psykotisk, ville han blitt innlagt på en regional sikkerhetsavdeling (psykiatrien).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...