Gjest husker bare mer og mer Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Jeg har gått hos psykolog en stund, og trodde det var best om jeg fikk hjelp til å takle symptomene og se fremover. Så opplever jeg egentlig at det ikke blir så mye bedre, og at det er mye underliggende som presser på og virker som at opprettholder symptomene. Jeg har begynt å lese om relasjonsskader, og kjenner meg utrolig godt igjen i hva det kan gjøre med barn å oppleve visse ting, og jeg bryter sammen når jeg begynner å huske hvordan jeg har følt det. Jeg vet jo at jeg ikke har hatt det bra, men visste ikke at det stikker SÅ dypt som det tydeligvis gjør. Hva er da løsningen? Er det noe håp om at jeg skal heles ved å snakke om dette, eller er det bare en gammeldags forestilling? Bør jeg slutte å lese om slike ting, eller er det riktig å grave det opp? 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Det er helt riktig at i mange tilfeller er det klok å løfte blikket og se fremover. Men, i noen tilfeller er man nødt til å gjøre en grundig rengjøring av skuffer og skap, for i det hele tatt å holde fokuset her & nå og kunne komme seg videre. Det er ikke farlig å grave i fortiden men farlig å bli sittende fast der. Hva som er best for deg bør du avgjøre i samråd med din behandler. Spør vedkommende, fortell hva du skriver her og hør hva vedkommende mener. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Hvis du har en bra terapeut som du føler tillit til, så bare kjør på. Hvis ikke, vær ytterst forsiktig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. august 2011 Skrevet 21. august 2011 Det som tvinger seg på og plager en uten at en graver, det bør bearbeides. Det som ikke kommer frem uten at en graver, det kan få ligge. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 21. august 2011 Skrevet 21. august 2011 Det som tvinger seg på og plager en uten at en graver, det bør bearbeides. Det som ikke kommer frem uten at en graver, det kan få ligge. Det var også et bra svar :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.