Gå til innhold

Borderline eller normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest TidligereBorderline
Skrevet

Jeg har vært ganske forelsket en stund nå. Men så går det nå dårlig. Han sier at ting går for fort og at vi må ta pause. Som jeg vet betyr at han ikke liker meg lenger.

Jeg har vært så sinnsykt lykkelig og glad når jeg har vært med han. Og nå er jeg så trist. Altså kjempetrist og tenker at jeg vil aldri bli forelsket igjen. Jeg vil leve alene resten av livet for jeg blir så såret. Sånn ordentlig borderline sutring. Jeg har den grusomme diagnosen og jeg sliter med adskillelser ,jeg var blitt veldig glad i han men nå er det over. Og jeg er veldig lei meg og gråter mye.

Jeg kutter ikke meg selv, jeg driver ikke med noe stalking i forhold til han, jeg tenker ikke at livet mitt er over. Eller innimellom så gjør jeg det. Men jeg har tro på at jeg kommer meg igjennom dette.,Men jeg har det kjempevondt nå. Og innimellom kommer tankene at jeg klarer ikke dette etc. Men stort sett bare lever jeg meg igjennom det. Eller sutrer meg igjennom det.Ser triste vidoer på Youtube, leser meldinger etc.

Men er dette borderline eller det normalt ?

Skrevet

Jeg synes dette høres ut som "vanlig" kjærlighetssorg. Jeg oppfatter det også som om du også har en viss selvironi eller distanse til tanker av typen "Jeg vil leve alene resten av livet for jeg blir så såret. ".

Håper du ikke kommer til å være knust så lenge :-)

Skrevet

Jeg synes dette høres ut som "vanlig" kjærlighetssorg. Jeg oppfatter det også som om du også har en viss selvironi eller distanse til tanker av typen "Jeg vil leve alene resten av livet for jeg blir så såret. ".

Håper du ikke kommer til å være knust så lenge :-)

Jepp sant det. Jeg må nesten innimellom smile av hvilken klisje jeg er med å høre på Celine dion All by myself etc.

Rart når man har vært i psykiatrien så lenge så blir reaksjoner vanskelige. At en tolker ting kanskje feil. Sånn i prinsippet er vel egentlig diagnosen min fjernet men kjenner meg enda til tider igjen i den. Men det er når jeg er megatrist fordi jeg har mistet han jeg var forelsket i. Det er kanskje ikke tegn på at jeg er borderline men bare kjærlighetssorg.

Jeg er en heldig jente som fra å leve totalt isolert har mange venner som vil ha meg med ut for å "oppmuntre" meg. Eller som tolerer min "sutring". Kanskje jeg ikke er sånn borderlinemonster jeg før har følt. Det å leve livet med skuffelser,nederlag, oppturer, kjærlighetssorg og forelskelse er på mange måter nytt terreng for meg. Også uten terapeut som var min livsline. Jeg tror vennene mine takler litt sutring fra meg egentlig og at jeg ikke er borderline invaderende. Eller gjør jeg noe galt.

Hjelpes det friske livet er så vanskelig.

Skrevet

Jepp sant det. Jeg må nesten innimellom smile av hvilken klisje jeg er med å høre på Celine dion All by myself etc.

Rart når man har vært i psykiatrien så lenge så blir reaksjoner vanskelige. At en tolker ting kanskje feil. Sånn i prinsippet er vel egentlig diagnosen min fjernet men kjenner meg enda til tider igjen i den. Men det er når jeg er megatrist fordi jeg har mistet han jeg var forelsket i. Det er kanskje ikke tegn på at jeg er borderline men bare kjærlighetssorg.

Jeg er en heldig jente som fra å leve totalt isolert har mange venner som vil ha meg med ut for å "oppmuntre" meg. Eller som tolerer min "sutring". Kanskje jeg ikke er sånn borderlinemonster jeg før har følt. Det å leve livet med skuffelser,nederlag, oppturer, kjærlighetssorg og forelskelse er på mange måter nytt terreng for meg. Også uten terapeut som var min livsline. Jeg tror vennene mine takler litt sutring fra meg egentlig og at jeg ikke er borderline invaderende. Eller gjør jeg noe galt.

Hjelpes det friske livet er så vanskelig.

''Hjelpes det friske livet er så vanskelig.''

Tittelen på boka "I never promised you a rosegarden" sier i grunnen det meste ;-)

Du har sannsynligvis jobbet svært mye med deg selv for å ha kommet dit du er i dag, og nettopp det at du tåler kjærlighetssorg såpass "godt" gjør at det er lite nærliggende for meg å tenke psykdom som følge av det du skriver.

(Hvis du er den jeg tenker på (dvs. hun som skrev om det å skulle avslutte i terapi), så er det godt å høre at du klarer deg såpass godt uten terapeuten. )

Skrevet

''Hjelpes det friske livet er så vanskelig.''

Tittelen på boka "I never promised you a rosegarden" sier i grunnen det meste ;-)

Du har sannsynligvis jobbet svært mye med deg selv for å ha kommet dit du er i dag, og nettopp det at du tåler kjærlighetssorg såpass "godt" gjør at det er lite nærliggende for meg å tenke psykdom som følge av det du skriver.

(Hvis du er den jeg tenker på (dvs. hun som skrev om det å skulle avslutte i terapi), så er det godt å høre at du klarer deg såpass godt uten terapeuten. )

Jo det stemmer. Men jeg jukser litt da. Jeg bruker litt mine gode venner og famile som gir meg mye støtte. Også bruker jeg dette forumet også da-

Skrevet

Jo det stemmer. Men jeg jukser litt da. Jeg bruker litt mine gode venner og famile som gir meg mye støtte. Også bruker jeg dette forumet også da-

Det er da ikke juks - det er jo nettopp sånn folk flest får støtte her i livet :-)

Gjest Onsdagsnatt
Skrevet

Fryktelig Normalt! :-) Sleng på en bøtte iskrem så har du meg i "det" moduset. :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alt du har gjort etter bruddet har vært helt normalt. Det er intet "borderline" i dette.

Derimot:

''Jeg har vært ganske forelsket en stund nå. Men så går det nå dårlig. Han sier at ting går for fort og at vi må ta pause.''

S: Borderlinepersoner har en tendens til å bli altoppslukende og storme fremover i forhold. Det kan lett gi dette resultatat.

''Som jeg vet betyr at han ikke liker meg lenger.''

Dette inneholder vel en borderlineoverdrivelse?

Gjest like2know
Skrevet

Alt du har gjort etter bruddet har vært helt normalt. Det er intet "borderline" i dette.

Derimot:

''Jeg har vært ganske forelsket en stund nå. Men så går det nå dårlig. Han sier at ting går for fort og at vi må ta pause.''

S: Borderlinepersoner har en tendens til å bli altoppslukende og storme fremover i forhold. Det kan lett gi dette resultatat.

''Som jeg vet betyr at han ikke liker meg lenger.''

Dette inneholder vel en borderlineoverdrivelse?

Jeg lurer på om det er en typisk borderlinetendens om en med sin fornuft vet at slike vonde følelser er overdrevet men likevel lar de få styre en...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...