Gå til innhold

Hvor mange diagnoser kan en person ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på etter å ha lest kort om bipolar 2. For eksempel, kan en være bipolar 2, narcissist og ha tvangslignende/rigid adferd samtidig?

Og heter det i så fall noe annet om man har det som beskrevet?

Hvor mye/mange kan man ha uten å slutte å fungere som menneske på noe plan? Jeg tenker at mange med slike diagnoser er i stand til å fungere tilsynelatende bra i en situasjon, feks. på jobb og så går de hjem og tar det ut på familien.

Ble spørsmålet forståelig tro..?

Skrevet

Som en tidligere psykolog sa "Det er helgradering"

Hehehe.. ingen skarpe skiller da, hos noen? Det er fasinerende.

Skrevet

Jeg er BP2, eupf, unnvikende pf. og paranoid pf. Litt av en cocktail.Jeg lo bare da jeg fikk de to siste. Jeg tror alle har en pf hvis man tar den testen. Fungerer fint jeg.

Skrevet

Hehehe.. ingen skarpe skiller da, hos noen? Det er fasinerende.

Tror som Gondor i grunn, at alle har en PF. Syns de burde konsentrere seg om de mest sentrale symptomer, resten er bare tull. Og så spørs det hvem som ser deg, folk i psykiatrien er ulike de og med forskjellige oppfatninger.

Skrevet

Jeg er BP2, eupf, unnvikende pf. og paranoid pf. Litt av en cocktail.Jeg lo bare da jeg fikk de to siste. Jeg tror alle har en pf hvis man tar den testen. Fungerer fint jeg.

Oi, det var litt av en blanding. Ikke lett å holde styr på hva som kommer av hva der, vel?

Jeg tror også de fleste av oss får et eller annet hvis vi tar disse nettestene. Jeg fikk asberger for et par år siden:)

Skrevet

Tror som Gondor i grunn, at alle har en PF. Syns de burde konsentrere seg om de mest sentrale symptomer, resten er bare tull. Og så spørs det hvem som ser deg, folk i psykiatrien er ulike de og med forskjellige oppfatninger.

Jeg har ingen diagnoser jeg vet om i alle fall. ;0) Jeg forsøker å forstå/forklare ting jeg har opplevd i nær familie, som jeg finner ganske fantastisk.

Skrevet

Oi, det var litt av en blanding. Ikke lett å holde styr på hva som kommer av hva der, vel?

Jeg tror også de fleste av oss får et eller annet hvis vi tar disse nettestene. Jeg fikk asberger for et par år siden:)

Har det gått over? Jeg mener asperger?

Skrevet

Har det gått over? Jeg mener asperger?

Neida, jeg har det fortsatt. Jeg kan skru det av og på som jeg vil selv, så det fungerer i grunnen helt utmerket;) Jeg har sluttet å ta slike tester, da. Jeg er litt redd for å finne ut hva mer det kan være med meg.

Skrevet

Neida, jeg har det fortsatt. Jeg kan skru det av og på som jeg vil selv, så det fungerer i grunnen helt utmerket;) Jeg har sluttet å ta slike tester, da. Jeg er litt redd for å finne ut hva mer det kan være med meg.

Nok får være nok. Det er viktig å definere seg selv som et normalt menneske selv om en har diagnoser.

Skrevet

Nok får være nok. Det er viktig å definere seg selv som et normalt menneske selv om en har diagnoser.

Så absolutt. Man er som man er, og man gjør så godt man kan som regel. Det bør være bra nok:)

Skrevet

Jeg har ingen diagnoser jeg vet om i alle fall. ;0) Jeg forsøker å forstå/forklare ting jeg har opplevd i nær familie, som jeg finner ganske fantastisk.

Ok :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det lurer jeg på etter å ha lest kort om bipolar 2. For eksempel, kan en være bipolar 2, narcissist og ha tvangslignende/rigid adferd samtidig?

S: Ja, det kan en.

S: Nei, det heter ikke noe annet.

Hvor mye/mange kan man ha uten å slutte å fungere som menneske på noe plan? Jeg tenker at mange med slike diagnoser er i stand til å fungere tilsynelatende bra i en situasjon, feks. på jobb og så går de hjem og tar det ut på familien.

S: Det er nok med en, om det er den riktige og i tilstrekkelig grad. Noen har mange diagnoser, men greier likevel å fungere.

Skrevet

S: Ja, det kan en.

S: Nei, det heter ikke noe annet.

S: Det er nok med en, om det er den riktige og i tilstrekkelig grad. Noen har mange diagnoser, men greier likevel å fungere.

Takk. Jeg tror jeg kunne ha spurt om ti tusen ting til, men egentlig handler det om at det er ingen mening/årsak i familieproblemene mine.

Det er livsløgnen som Ibsen skrev om som lever i folk først og fremst, og da spiller det vel liten rolle hva slags diagnoser de evnt måtte ha forøvrig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...