Anja76 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Bor alene med to barn på 10 og 13 år. Jobber turnus og har også noen nattevakter, om enn ikke så ofte. Barna sover da hos slektninger. Vil gjerne høre andres meninger om hvor gamle barna bør være før de kan være hjemme alene om natten. Er da borte fra 22 om kvelden til 0745 på morgenen. Arbeidsplassen er 5 minutter unna med bil. Synes det er for tidlig å være hjemme alene i den alderen de nå er, men når er det forsvarlig...? Alle barn er jo forskjellige, men hvor gamle har dine barn vært første gang de har vært hjemme alene om natten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg tror at dersom de var klare selv, og mente det var ok. Så hadde jeg gått for det DERSOM de hadde noen å gå til i umiddelbar nærhet, som visste at de var alene. Hvis ikke, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onsdagsnatt Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det synes jeg er helt ok så lenge den på 13 er noenlunde ansvarsbevisst (det varierer jo som kjent svært! :-) Har du gode naboer ville jeg hørt om en av dem kunne være tilgjengelige for barna slik at barna visste de kunne gå der om det var noe. Ser ingen problemer med dette i det hele tatt dersom du har en ok nabo som de kan gå til. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det er jo helt avhengig av om ungene vil det selv eller ikke. Jeg ser ikke for meg at 11-åringen min hadde villet det overhodet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 en 13 åring hadde jeg ikke hatt noe problemer med å ha alene hjemme, dersom de selv syns det er ok. En 10 åring er for ungt, selv om de selv skulle føle det er greit. Tror ikke jeg ville latt den yngste være alene hjemme før 12, selv med et tre år eldre søsken tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anja76 Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Jeg tror at dersom de var klare selv, og mente det var ok. Så hadde jeg gått for det DERSOM de hadde noen å gå til i umiddelbar nærhet, som visste at de var alene. Hvis ikke, nei. De er meget selvstendige, spesielt 13 åringen. Blir vel sånn av å vokse opp med en "Tårnfrid-alenemor" ;-) Fra spøk til alvor: Har et par gode naboer jeg kan alliere meg med, og jeg tror de hadde synes det hadde vært greit selv. Det er vel JEG som synes det blir verst når tiden kommer... Veldig glad for å få synspunkter på dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anja76 Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 en 13 åring hadde jeg ikke hatt noe problemer med å ha alene hjemme, dersom de selv syns det er ok. En 10 åring er for ungt, selv om de selv skulle føle det er greit. Tror ikke jeg ville latt den yngste være alene hjemme før 12, selv med et tre år eldre søsken tilstede. Takk for innspill:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 De er meget selvstendige, spesielt 13 åringen. Blir vel sånn av å vokse opp med en "Tårnfrid-alenemor" ;-) Fra spøk til alvor: Har et par gode naboer jeg kan alliere meg med, og jeg tror de hadde synes det hadde vært greit selv. Det er vel JEG som synes det blir verst når tiden kommer... Veldig glad for å få synspunkter på dette! Har en på 16 hvert øyeblikk og vet at jeg MÅ slippe ham på konserter og ting som skjer med venner. Han er verdens mest fornuftige, jeg henter selv på kveld/natt osv. Allikevel..magen min sier at jeg må låse ham inne med kameraovervåkning... Jeg tror det er slik for alle mammaer. En prøvelse man bare må komme seg igjennom. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg er utrolig restriktiv med å la barna være hjemme alene om natta. Jeg har en meget ansvarsbevisst 14 åring, og nettopp derfor. Jeg vil ikke at hun skal sitte med ansvaret om noe skulle skje, fordi hun ikke ville klare å leve med det. Jeg ønsker ikke å pålegge henne et slikt stort ansvar Så her er det ikke snakk om å være hjemme alene om natta ( hun aleine kan være ok), før den yngste kan ta vare på seg selv. Litt sært standpunkt kanskje, men har med erfaringer fra venner som har levd med at de hadde ansvaret når noe gikk galt. Og det har verdt vondt, selv om de ikke er blirr spesielt bebreidet. Og bare for å si det... 14 åringen er litt fornærmet for meg for dette. så nå får hun passe dem til kl 24...:-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det er jo helt avhengig av om ungene vil det selv eller ikke. Jeg ser ikke for meg at 11-åringen min hadde villet det overhodet. Ikke min elleveåring heller, men fjortenåringen derimot..... Hun synes jeg er altfor streng som ikke lar henne få overnatte alene hjemme Det største problemet er at hun aldri i livet hadde våkna dersom brannalarmen e.l. hadde gått... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg er utrolig restriktiv med å la barna være hjemme alene om natta. Jeg har en meget ansvarsbevisst 14 åring, og nettopp derfor. Jeg vil ikke at hun skal sitte med ansvaret om noe skulle skje, fordi hun ikke ville klare å leve med det. Jeg ønsker ikke å pålegge henne et slikt stort ansvar Så her er det ikke snakk om å være hjemme alene om natta ( hun aleine kan være ok), før den yngste kan ta vare på seg selv. Litt sært standpunkt kanskje, men har med erfaringer fra venner som har levd med at de hadde ansvaret når noe gikk galt. Og det har verdt vondt, selv om de ikke er blirr spesielt bebreidet. Og bare for å si det... 14 åringen er litt fornærmet for meg for dette. så nå får hun passe dem til kl 24...:-). ''Jeg har en meget ansvarsbevisst 14 åring, og nettopp derfor. Jeg vil ikke at hun skal sitte med ansvaret om noe skulle skje, fordi hun ikke ville klare å leve med det. Jeg ønsker ikke å pålegge henne et slikt stort ansvar'' Viktig poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Nabogutten sov hos oss da mora hadde nattevakt til han var godt og vel i ungdomsskolealder. Mora var engstelig i tilfelle brann, og guttungen syntes visst det var koselig. Jeg er derfor usikker på hva som var grunnen til at han var ganske stor da det tok slutt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg ville ikke latt de sove aleine, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det synes jeg er helt ok så lenge den på 13 er noenlunde ansvarsbevisst (det varierer jo som kjent svært! :-) Har du gode naboer ville jeg hørt om en av dem kunne være tilgjengelige for barna slik at barna visste de kunne gå der om det var noe. Ser ingen problemer med dette i det hele tatt dersom du har en ok nabo som de kan gå til. :-) Hva om det skulle begynne å brenne..? Det skjer jo mest sannsynlig ikke, men hvis.... uff! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Har en på 16 hvert øyeblikk og vet at jeg MÅ slippe ham på konserter og ting som skjer med venner. Han er verdens mest fornuftige, jeg henter selv på kveld/natt osv. Allikevel..magen min sier at jeg må låse ham inne med kameraovervåkning... Jeg tror det er slik for alle mammaer. En prøvelse man bare må komme seg igjennom. ;0) Jeg syns det er stor forskjell på å slippe en 16 åring på konsert ol og på å la en 13 åring og en 10 åring SOVE hjemme alene.... STOR forskjell 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onsdagsnatt Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hva om det skulle begynne å brenne..? Det skjer jo mest sannsynlig ikke, men hvis.... uff! Men en 13 åring gikk i 7endeklasse tidligere, en 13 åring er ikke 8 år. På tide å begynne å bli litt voksen. MEN jeg ville aldri tillatt det dersom det ikke var en nabo som de kunne løpe bort til om det var noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 11 åringen min hadde syntes det var storveis å få sove alene hjemme - sammen med ei venninne/ kompis. Selv ville eg nok tenkt på brann, og hadde ikke tillatt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeptJenta Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg er utrolig restriktiv med å la barna være hjemme alene om natta. Jeg har en meget ansvarsbevisst 14 åring, og nettopp derfor. Jeg vil ikke at hun skal sitte med ansvaret om noe skulle skje, fordi hun ikke ville klare å leve med det. Jeg ønsker ikke å pålegge henne et slikt stort ansvar Så her er det ikke snakk om å være hjemme alene om natta ( hun aleine kan være ok), før den yngste kan ta vare på seg selv. Litt sært standpunkt kanskje, men har med erfaringer fra venner som har levd med at de hadde ansvaret når noe gikk galt. Og det har verdt vondt, selv om de ikke er blirr spesielt bebreidet. Og bare for å si det... 14 åringen er litt fornærmet for meg for dette. så nå får hun passe dem til kl 24...:-). ''Jeg er utrolig restriktiv med å la barna være hjemme alene om natta. Jeg har en meget ansvarsbevisst 14 åring, og nettopp derfor. Jeg vil ikke at hun skal sitte med ansvaret om noe skulle skje, fordi hun ikke ville klare å leve med det. Jeg ønsker ikke å pålegge henne et slikt stort ansvar'' du ..... "så langt" tenkte ikke jeg som mamma .... takk skal du ha !!! De setningene der syns jeg er viktig å ta med seg videre i livet !!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Mine har ikke vært alene om natta - og jeg tror det blir mange år til ennå. De er 12, 10 og 7 år. Selv om 7-åringen hadde overnattet et annet sted, tror jeg ikke ungene selv hadde likt det - heller ikke vi voksne. Kanskje når den eldste er 15 eller 16 år? Vanskelig å si..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Mine er 11 og 13 og har sovet alene hjemme en gang. Men vi har en bestefar i egen leilighet i samme hus, så det blir på en måte ikke helt alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.