Kalevaala Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Andingo Bitter Breial ønsker å bli storslagent husket. Dette vil vi ikke gi ham, og skal derfor dra ham ned på landjorda igjen ved bl.a. å bruke navnet Anders akkurat som før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Anders er et såpass vanlig navn i Norge, at jeg tror ikke folk vil forbinde et barn som heter det, med terroristen. Så min mening er at dersom Anders hadde vært et aktuelt navn for oss å velge, så tror jeg ikke jeg hadde latt være å bruke det bare på grunn av terroristens navn. Men tiåringen min kom hjem fra skolen på torsdag og sa at de hadde snakkt om 22. juli i klassen, og læreren hadde sagt nettopp det du sier, at det trolig ikke vil være noen som kaller barnet sitt for Anders heretter. Og det synes jeg var tåpelig sagt av en lærer.... ''læreren hadde sagt nettopp det du sier, at det trolig ikke vil være noen som kaller barnet sitt for Anders heretter. Og det synes jeg var tåpelig sagt av en lærer....'' Det er jeg helt enig i - hun kunne heller sagt noe om at navnet skjemmer ingen. Men på den annen side er det ikke så lett å veie alle uttalelser på gullvekt hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Andingo Bitter Breial ønsker å bli storslagent husket. Dette vil vi ikke gi ham, og skal derfor dra ham ned på landjorda igjen ved bl.a. å bruke navnet Anders akkurat som før. Godt poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 den tanken har jeg ikke tenkt. Anders er jo et veldig vanlig navn og vi må ikke begynne å se skeivt på alle som heter Anders. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Anders er et såpass vanlig navn i Norge, at jeg tror ikke folk vil forbinde et barn som heter det, med terroristen. Så min mening er at dersom Anders hadde vært et aktuelt navn for oss å velge, så tror jeg ikke jeg hadde latt være å bruke det bare på grunn av terroristens navn. Men tiåringen min kom hjem fra skolen på torsdag og sa at de hadde snakkt om 22. juli i klassen, og læreren hadde sagt nettopp det du sier, at det trolig ikke vil være noen som kaller barnet sitt for Anders heretter. Og det synes jeg var tåpelig sagt av en lærer.... Enkelte lærere burde ikke vært lærere....tenk å si sånt!!!?? Jeg har virkelig ikke ord. Stakkars den gutten som heter Andres på den skolen... Nå blei jeg faktisk skikkelig sint!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 '' Så min mening er at dersom Anders hadde vært et aktuelt navn for oss å velge, så tror jeg ikke jeg hadde latt være å bruke det bare på grunn av terroristens navn. '' Jeg hadde i hvertfall ikke gått for navnet for et barn som ble født i 2011, etter terrorangrepene. Da hadde jeg nok ventet til Fyren var helt ute av nyhetsbildet. Merkelig dette, jeg har nesten ikke ofret denne fyren en tanke jeg... jeg har iallefall ikke tenkt stakkars de som heter Anders ol. Jeg syns du overdriver dette veldig. La oss nå glemme denne fyren og la være å snakke om ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Anders er et vanlig navn. De aller fleste har vel hyggeligere assosiasjoner til det navnet. Dessuten blir han som regel nevnt med fult navn. Da blir det litt mindre Anders. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Anders er et såpass vanlig navn i Norge, at jeg tror ikke folk vil forbinde et barn som heter det, med terroristen. Så min mening er at dersom Anders hadde vært et aktuelt navn for oss å velge, så tror jeg ikke jeg hadde latt være å bruke det bare på grunn av terroristens navn. Men tiåringen min kom hjem fra skolen på torsdag og sa at de hadde snakkt om 22. juli i klassen, og læreren hadde sagt nettopp det du sier, at det trolig ikke vil være noen som kaller barnet sitt for Anders heretter. Og det synes jeg var tåpelig sagt av en lærer.... ''Men tiåringen min kom hjem fra skolen på torsdag og sa at de hadde snakkt om 22. juli i klassen, og læreren hadde sagt nettopp det du sier, at det trolig ikke vil være noen som kaller barnet sitt for Anders heretter. Og det synes jeg var tåpelig sagt av en lærer....'' Usedvanlig tåpelig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Nei, jeg tror navnet Anders "overlever" dette - det er "for ordinært" til bare å bli forbundet med gjerningsmannen fra 22/7. Henry var ikke like vanlig, men hadde ikke et klart dropp etteer krigen (jevnt og trutt nedover fra ca 1920-ca 1960). http://www.ssb.no/emner/00/navn/gutter/henry.gif 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ikke hvis jeg het Breivik til etternavn. ''Ikke hvis jeg het Breivik til etternavn.'' Artikkelen under sto på trykk kort etter 22/ - "Navnebrødre fortviler: - Som å våkne og hete Adolf Hitler " http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080774 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 ''Men tiåringen min kom hjem fra skolen på torsdag og sa at de hadde snakkt om 22. juli i klassen, og læreren hadde sagt nettopp det du sier, at det trolig ikke vil være noen som kaller barnet sitt for Anders heretter. Og det synes jeg var tåpelig sagt av en lærer....'' Usedvanlig tåpelig. mvh Enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Anders er et så vanlig og gjennomsnittlig navn at jeg ikke tror det vil bli stigmatisert av denne ene hendelsen. Selv måtte jeg tenke litt før jeg kom på hvorfor du spurte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 ''Ikke hvis jeg het Breivik til etternavn.'' Artikkelen under sto på trykk kort etter 22/ - "Navnebrødre fortviler: - Som å våkne og hete Adolf Hitler " http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080774 Ja, jeg leste det. Kan ikke være særlig morsomt nei :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Nei, det tror jeg ikke. Anders er et så vanlig navn at ABB ikke har noe enerett på det. Heldigvis blir han aldri omtalt bare som Anders, etternavne(ne) er alltid med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg tror Anders vil bli brukt i samme omfang som før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.