Gå til innhold

Truxal og depresjon.

Anbefalte innlegg

Gjest nickless
Skrevet

Jeg er veldig rar når det gjelder medisiner. Fikk truxal pga angst og uro. Nå tror jeg sannelig jeg har blitt mindre deprimert og har fått mere tiltakslyst. Dette betyr kanskje at depresjonen min kommer mye av angsten? Er det skadelig å bruke 25 mg truxal pr døgn, evt noe mere innimellom, i lange perioder?

Skrevet

Truxal er det vanlig å bruke over tid.Gammelt vel utprøvd medisin. Ikke avheninghetsskapende.

Skrevet

Jeg har brukt 3x50mg i et par år nå, har ikke tatt skade av det, men er blitt avhengig. Gikk et par dager uten fordi det var helg og jeg hadde glemt å kjøpe inn, det var to fæle dager med masse uro og angst.

Gjest nickless
Skrevet

Jeg har brukt 3x50mg i et par år nå, har ikke tatt skade av det, men er blitt avhengig. Gikk et par dager uten fordi det var helg og jeg hadde glemt å kjøpe inn, det var to fæle dager med masse uro og angst.

Jeg har brukt doser på 100-150 mg truxal tidligere og bråsluttet. Da får man en angstfølelse ja, men jeg vil ikke si at dette er det samme som å bli avhengig. Da jeg sluttet med sobril hadde jeg voldsom angst i flere uker, det gir seg bare etter noen dager om jeg seponerer truxal.

Synes ikke angst er så ille jeg når jeg vet hvorfor jeg har den. Den angsten jeg har til vanlig er "farligere" på en måte. Jeg blir veldig syk av den.

Jeg har ihvertfall mere energi når jeg bruker truxal enn uten. Dette kan jo sikkert også være fordi jeg sover mye bedre.

Gjest nickless
Skrevet

Truxal er det vanlig å bruke over tid.Gammelt vel utprøvd medisin. Ikke avheninghetsskapende.

Takk for det :-). Da spiser jeg truxal med god samvittighet. Kan jo også bruker som "pynt" på brødskiva, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...