Gå til innhold

Hvordan har dere kommet over følelsen av å.....

Anbefalte innlegg

Gjest pointless
Skrevet

''Lurer på om det hjelper meg å hjernevaske meg selv med mantraer av typen "nå er jeg trygg" og "jeg er verdt like mye som alle andre", men det funker ikke heeelt...''

Tror det kan funke hvis en holder på med det over tid. Selv om det ikke egentlig kan sammenlignes med din situasjon vil jeg bare fortelle om en dame jeg så på TV i går som hadde mistet mannen sin i selvmord. Hun slet blant annet med skam og skyldfølelse. For å komme seg ut av det sporet begynte hun å si gode ting til seg selv. Hun strøk seg selv sogar på kinnet og skrøt av seg selv. "Du er god!" "Du er flink", osv. Det hjalp henne.

Skrevet

''Lurer på om det hjelper meg å hjernevaske meg selv med mantraer av typen "nå er jeg trygg" og "jeg er verdt like mye som alle andre"''

Ja, jeg tror at det virker.

Det virker nemlig den andre veien - om man hele tiden sier til seg selv at man ikke er noe verdt, og at man ikke er trygg.

Så jo, logisk sett bør det fungere med positivt fortegn også. Men det tar nok tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...