Gå til innhold

mister besinnelsen i fylla

Anbefalte innlegg

Gjest Opgitt over meg selv
Skrevet

Hei jeg er i 40 åra å har verdens beste dame på samme alder. Vi bor ikke sammen men møtes ofte. Jeg har barn men ike så ofte som hun,jeg har en følelse av att det er jeg som ønsker å se henne mest mulig å kommer til henne, mens hun skylder på barn, sliten pga av jobb osv når hun ikke kan komme til meg. Jeg har ingen mistanker om utroskap, men skuffelsen er stor når vi ikke møtes, det klarer jeg ikke skjule å blir såret og opgitt. Problemet mitt er jeg finner ikke helt roen med at det virkelig er meg hun vil ha, å ved inntak av alkohol blir jeg veldig sårbar å lei meg eller ufin. Klarer ikke å ha det gøy når vi er på sosiale sammenkomster sammen å det intaes alkohol, spesielt om vi ikke sitter sammen å da bekker jeg ofte i meg for mye å sier dumme ting eller får total blackout(ikke voldelig). Jeg er en følsom person å får mest lysst til å avslutte livet dagen derpå når slikt skjer (sist det skjedde spistejeg ikke på en uke, selvstraffelse tror jeg det er). Har ingen problemer med att hun dra på ting uten meg, så vil ikke si jeg er sjalu heller. Har Du noen råd for hvordan jeg kan styre alkoholinntak å ha det gøy når vi er ute sammen, å i tilegg ikke henge meg op i bagateller i hverdagen ? På forhånd takk.

Gjest kjenner_lusa
Skrevet

Om du virkelig er glad i henne: kutt alkoholen helt og holdent.

Det gjorde mannen min, reddet ekteskapet (OG han savner det ikke!)

Skrevet

Svaret er innlysende. Du må slutte å drikke alkohol. Fullstendig.

Gjest opgitttttt
Skrevet

Svaret er innlysende. Du må slutte å drikke alkohol. Fullstendig.

Ja har selv foreslått dette for henne, men hun mener d må gå an å drikk å ha det artig, så det alternativet er ikke godtatt av henne

Gjest opgittttttt
Skrevet

Om du virkelig er glad i henne: kutt alkoholen helt og holdent.

Det gjorde mannen min, reddet ekteskapet (OG han savner det ikke!)

Ja jeg er virkelig glad i henne, og klarer meg fint uten drikking, men hun synes ikke det er noen løsning å slutte, mener jeg må ta meg sammen å om ikke er det over.

Jeg har ingen behov for å drikke, drakk nå i august å da har jeg ikke drukket siden januar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal bestemme deg for å slutte helt med alkohol. Du tåler det ikke.

Skrevet

Det du beskriver er jo sjalusi.Sjalusi som blir værre med alkohol. Om dama di, synes du fortsatt skal drikke, så må du ikke høre på henne, men være den voksne og slutte med alkohol.

Skrevet

Ja har selv foreslått dette for henne, men hun mener d må gå an å drikk å ha det artig, så det alternativet er ikke godtatt av henne

Hun høres svært umoden og bortimot uintelligent ut må jeg bare si. Jeg ville i første omgang kuttet ut alkoholen om jeg var deg, siden du sier at den ikke er nødvendig for deg.

Etterpå ville jeg vurdert om kjæresten er nødvendig for deg også.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja jeg er virkelig glad i henne, og klarer meg fint uten drikking, men hun synes ikke det er noen løsning å slutte, mener jeg må ta meg sammen å om ikke er det over.

Jeg har ingen behov for å drikke, drakk nå i august å da har jeg ikke drukket siden januar.

Du skrev at dama di sier at du skal fortsette å drikke, men ta deg sammen, ellers er det over? Misforstod jeg, eller vil hun gjøre det slutt hvis du slutter å drikke? Du kan ikke la en annen person bestemme at du skal drikke alkohol. Som de andre sier: Du må slutte, for du tåler det ikke. Hvis dama di bare er ute etter en person å feste med, er hun ikke glad i deg. Slutt med alkohol, og så får vi håpe du beholder henne. Fortsetter du å drikke, mister du henne uansett, siden du blir så dum i fylla.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ja har selv foreslått dette for henne, men hun mener d må gå an å drikk å ha det artig, så det alternativet er ikke godtatt av henne

''

Godtar hun ikke at du slutter å drikke!? Høres ytterst merkelig ut, all den tid drikkingen får slike konsekvenser.

Eller har du fremstilt det slik overfor henne at dere evt. må slutte begge to? Du kan vel ikke kreve eller forvente at hun helt skal avstå fra alkohol om hun har glede av det og behersker inntak på en moderat måte.

Skrevet

Det er da vel ikke opp til henne om du skal drikke eller ikke? Hvis du ikke har det bra når du drikker, så er det ikke opp til henne å godta noen alternativer!!

Skrevet

Du mener vel ikke at du velger å la henne bestemme dette? Du har vel ikke nektet henne å drikke? Gjør hun det slutt med dere hvis du ikke slutter å drikke...?

Aldri i verden om jeg som et voksent menneske hadde latt meg styre av ektefelle/kjæreste på denne måten.

Skrevet

''så det alternativet er ikke godtatt av henne''

Dette er det bare du som bestemmer.

Skrevet

Det er jo en fin måte for henne å holde deg under "pisk og gulrot".

Hun vil ikke at du skal slutte å drikke, fordi da føler hun at hun kanskje må skjerpe seg selv. Og det er hun ikke interessert i. For selv har hun kontroll, slipper seg løs og flørter (?)

Episodene når du er full gir henne en type bekreftelse hun liker (din sjalusi) OG muligheten til å skikkelig tråkke på deg dagen etter, du angrer og hun er det stakkars offeret som blir mishandlet. (Alle andre ser og lurer på hvorfor hun ikke forlater krypet = deg) Og så blir hun "storsinnet" som tilgir deg og går videre.

Alt i alt et hyggelig par?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...