Gå til innhold

Selvskryt :-)

Anbefalte innlegg

Gjest nickolinea
Skrevet

Jeg har sobril liggende som jeg vet jeg kan ta om angsten blir ille nok i visse situasjoner. Nå har jeg "overlevd" masse i det siste uten en eneste tablett.

Derimot måtte jeg gi min mann en sobril idag i begravelse. Han skulle spille og var så skjelven at han holdt på å ramle av stolen. Jeg greide meg uten :-).

Nå var vel dette ikke helt etter boken, men hva gjør man ikke for sin kjære? Det var et engangstilfelle og jeg skal aldri gjøre det igjen !

Kan man forresten få sobril som man kan ha liggende når man er så ille som min mann? Han er jo faktisk verre enn meg i mange sammenhenger, men han oppsøker ikke hjelp. Stor og sterk mann osv. Det er jo ikke riktig at jeg skal medisinere han?

Skrevet

Flink du er :)

Jeg har en vival, har hatt den en uke. Får litt panikk når jeg bare har en, men har ikke tatt den enda.

Skrevet

Begravelser kan være vanvittig tøft for alle og enhver. Bra gjort av deg!

Uten å være lege - så tenker jeg at det var helt ok å gi mannen din en Sobril i denne anledningen. Jeg driver en del med musikk, og noen ganger kan jeg skjelve så pass at det blir litt vanskelig å spille. Ikke hver gang, men noen ganger om jeg f.eks. føler jeg ikke kan stoffet mitt helt, at jeg skal spille i en helt ekstraordinær situasjon . Likevel er jeg tilbakeholden. Litt skjelvende hender klarer jeg, og det er viktig at man trener på å være i den situasjonen som gjør en nervøs. Om mannen din stadig vekk har angst, vil jeg si at bare Sobril eller tilsvarende ikke er godt nok. Han ville nok fått en minstepakning, men piller er aldri en problemløser. De er en problemdemper i øyeblikket. Selv om mannen din tilsynelatende er sterk, betyr ikke det at han ikke har svake sider. Min anbefaling er at mannen din i første omgang oppsøker fastlegen. Her kan han høre om det er ok å ha noen beroligende i bakhånd, men det ville og være naturlig å snakke om andre ting å gjøre med angsten han sliter med. En fornuftig lege ville ta opp den tråden med en gang noen kom og spurte om f.eks. Sobril.

Med dette mener jeg som sagt ikke at du har gjort noe galt. Jeg spilte selv i begravelsen til min aller nermeste venninne noen gang - ville aldri ha klart det uten en Vival.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Deter ganske mange som har utrolig nytte av det benzoglassset de vet de har i lommen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...