Gå til innhold

Klarer ikke mer terror

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Vise empati?''

Ja, empati. Noe aspergere ikke kan. Du skriver jo han blir lei seg når du holder for ørene og går ut av rommet. Og det forstår jeg godt.

Han kan ikke noe for dette, like lite som du kan noe for at du har asperger. Men *bottom line* er: Du er moren. Du er den voksne.

Hei!

ja det har du jo rett i.

Jeg føler meg bedre nå fordi jeg har ørepropper og er på mitt rom.

Skal hvile litt så kanskje jeg orker å gå å gå ut i stuen om litt.

Jeg syns nå at jeg oppfører meg som de mennene jeg har lest om med asperger som jeg ikke liker å identifisere meg med.

Skrevet

Hei!

jeg skjønner det.

Veldig godt.

men jeg klarer ikke høre de lydene der.

Nå føler jeg meg faktisk mye bedre for jeg hører ikke en gang meg selv skrive, det er stille og deilig, men de indre organer hører jeg, men det er en kjent lyd.

Kanskje jeg med ørepropper i morgen forklarer han at denne lyden er like frustrerende for meg som bestikk og smatting er for han. Vi har en del plastbestikk da vi begge i perioder blir fullstendig utslitt av lydene visse familimedlemmer lager.

Vi er egentlig veldig nære vi to, han er mer nær meg enn sin far tror det har med at jeg pleier være den som forstår han, vi forstår hverandre. Derfor er det ekstra vondt for meg å tenke fornuftige tanker, men ikke klare handle ønsket.

I kveld er jeg for sliten for å gå til han , men imorgen tidlig skal jeg lage pannekaker til han og forklare ting og la han kose sånn som han liker aller best.

(o: klem :o)

Skrevet

(o: klem :o)

Hei!

Takk.

Trodde det kunne være bra med verbal juling, men ser at jeg roer meg med ordene som trøster.

Jeg er:

1) fortvilt over meg selv

2) irritert på meg selv

3) Syns jeg oppfører meg feil

4) evner ikke å handle annerledes

5) Tenker feil og låser meg fast

6) er klar over at min atferd ikke er bra

7) Finner ikke en måte å takle slike ulyder ( som er som å få bilhorn satt rett i trommehinnen)

8) Isolerer meg når jeg ikke vil men pga av ulyd

Hvorfor er du lydømfindtlig? Derfor forstår du det altså.

Gjest Vær litt snill med hverandre
Skrevet

Hei!

Det er en form for hosting som de mente har gått over i tics, min mann sier det er mye en uvane, noe han bør kunne kontrollere/eller bevisstgjøres mer, men jeg vet ikke hva jeg skal tro, jeg tenker tics for det høres og ser forferdelig slitsomt ut for han, jeg syns på samme tid forferdelig synd på han. Han blir så sliten.

Han hadde det før sommeren, og fikk det kraftig i dag, så jeg er redd det blir like ille som det var i vår.

Har hørt at hoste også kan skyldes astma.

Skrevet

Har hørt at hoste også kan skyldes astma.

Hei!

ja han har astma medisiner, men ingen allergi, men vi bruker dette nå, og i lange perioder, ja for tenk om det er sykdom, reell sykdom og ikke tics, det er ikke lett å være sikker.

Skrevet

Hei!

ja han har astma medisiner, men ingen allergi, men vi bruker dette nå, og i lange perioder, ja for tenk om det er sykdom, reell sykdom og ikke tics, det er ikke lett å være sikker.

Jenta mi på ti år har litt kremting, og astmalegen hennes sier at det har med astmaen å gjøre. Det plager ikke meg, men legen hennes legger veldig merke til det med en gang vi kommer inn på legekontoret.

Ellers må jeg si at jeg forstår at du kan plages av slik kremting. En periode på 2-3 mnd bodde jeg hjemme hos min mor mens jeg var voksen (skrev på hovedoppgaven), og da hadde hun slik kremting. Jeg holdt på å bli sprø! Men sa ingenting, for hun kunne ikek noe for det. Vet ikke hvorfor hun kremtet slik, jeg hadde ikke lagt merke til det før, og hun gjør det vansligvis ikke så intenst som hun gjorde da.

Skrevet

Hei!

Det er en form for hosting som de mente har gått over i tics, min mann sier det er mye en uvane, noe han bør kunne kontrollere/eller bevisstgjøres mer, men jeg vet ikke hva jeg skal tro, jeg tenker tics for det høres og ser forferdelig slitsomt ut for han, jeg syns på samme tid forferdelig synd på han. Han blir så sliten.

Han hadde det før sommeren, og fikk det kraftig i dag, så jeg er redd det blir like ille som det var i vår.

Er hosten buldrende, litt som røykhoste eller som han skulle hatt tuberkulose?

Uansett kan stadig hosting og kremting skape fysisk irritasjon i halsen som i sin tur øker trangen til å hoste og kremte. Kan kjennes som man har noen i halsen selv om man man ikke har det. (Litt som det kan føles som man fortsatt har et rusk i øyet fordi man har gnidd seg mye.)

Medisinen mot en slik problemstilling er å passe på at man drikker nok vann, gjerne hyppige slurker, sukkerfrie halsdrops - og gjøre absolutt alt man kan for å unngå og hoste. Må man likevel hoste/kremte må det gjøres mest mulig forsiktig og minst mulig "opprivende" for halsen.

Sier ikke at dette er hele årsaken til din sønns problem, men det kan være en mulig delårsak som er verdt å se litt på.

mvh

Skrevet

Hei!

Jeg er litt bedre nå, men det er fordi jeg går med ørepropper og knapt hører noen. Jeg sitter på mitt rom og hører ingen ubehagelige lyder.

Jeg syns likevel det er leit for jeg vil gjerne hjelpe min mann og mine barn med noe, men jeg stivner av den lyden, jeg kan høre den svakt gjennom øreproppene når jeg går ut, men det er bedre.

Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre, det er en løsning men ikke helt bra, men jeg ber han i vertfall ikke holde opp.

Men i sånne stunder føler jeg meg sær og slem. Min mann lo og sa "Ja du er sær", jeg ble overrasket, men han smilte og sa noe mer. Jeg gikk på rommet mitt og ønsket bare at dette ikke hadde skjedd.

I morgen tidlig tar jeg på øreproppene før jeg starter dagen, for jeg hører svakt hva andre sier, men blir ikke plaget av lydene i den grad.

Jeg tror det som Mariaflyfly sier kan være rett. At du har brukt så mye krefter og energi på begravelsen, at du er ekstra ømfintlig for kremtingen til gutten din i dag. Når du får hvilt ut, og får begravelsen litt på avstand, vil du forhåpentligvis reagere mindre på kremtingen.

Skrevet

Er hosten buldrende, litt som røykhoste eller som han skulle hatt tuberkulose?

Uansett kan stadig hosting og kremting skape fysisk irritasjon i halsen som i sin tur øker trangen til å hoste og kremte. Kan kjennes som man har noen i halsen selv om man man ikke har det. (Litt som det kan føles som man fortsatt har et rusk i øyet fordi man har gnidd seg mye.)

Medisinen mot en slik problemstilling er å passe på at man drikker nok vann, gjerne hyppige slurker, sukkerfrie halsdrops - og gjøre absolutt alt man kan for å unngå og hoste. Må man likevel hoste/kremte må det gjøres mest mulig forsiktig og minst mulig "opprivende" for halsen.

Sier ikke at dette er hele årsaken til din sønns problem, men det kan være en mulig delårsak som er verdt å se litt på.

mvh

Hei!

Det kan være noe i det du skriver, jeg skal både tenke på det, samt snakke med min mann om dette.

Takk.

Skrevet

Jenta mi på ti år har litt kremting, og astmalegen hennes sier at det har med astmaen å gjøre. Det plager ikke meg, men legen hennes legger veldig merke til det med en gang vi kommer inn på legekontoret.

Ellers må jeg si at jeg forstår at du kan plages av slik kremting. En periode på 2-3 mnd bodde jeg hjemme hos min mor mens jeg var voksen (skrev på hovedoppgaven), og da hadde hun slik kremting. Jeg holdt på å bli sprø! Men sa ingenting, for hun kunne ikek noe for det. Vet ikke hvorfor hun kremtet slik, jeg hadde ikke lagt merke til det før, og hun gjør det vansligvis ikke så intenst som hun gjorde da.

Hei!

Takk.

Min mann blir også "sprø", men han takler det bedre enn meg, lydene.

Fint å høre at flere syns slik kremting er irriterende.

Skrevet

Jeg tror det som Mariaflyfly sier kan være rett. At du har brukt så mye krefter og energi på begravelsen, at du er ekstra ømfintlig for kremtingen til gutten din i dag. Når du får hvilt ut, og får begravelsen litt på avstand, vil du forhåpentligvis reagere mindre på kremtingen.

Hei!

Håper det.

Men før sommeren sa jeg sårende ting til min sønn da jeg fikk nok på et tidspunkt,

Jeg skal forklare han litt mer hvorfor jeg blir så sprø av disse lydene og kanskje må min psykiater hjelpe oss, for hun er svært flink til å forklare å sette ord på ting.

Skrevet

Glemte å si en ting:

Jeg er ganske lydømfintlig sjøl. Når jeg er sliten, særlig psykisk sliten (f.eks i en eksamensperiode), er det mye, mye verre enn ellers.

Hvis det var i dag du skulle i begravelse, er det ikke rart du er sliten og "oppbrukt", slik som du grua deg. Forhåpentligvis er dette bedre i morra eller om et par dager.

Å, er du også lydømfintlig? Jeg er inne i en litt "dårlig periode" nå:-)

Ørepropper er uvurderlig.

Skrevet

Å, er du også lydømfintlig? Jeg er inne i en litt "dårlig periode" nå:-)

Ørepropper er uvurderlig.

Jeg får ikke ørepropper til å funke.

Som regel blir det mye bedre dersom jeg bare får vært litt i fred og får lukka øynene en halvtime. Men det er jo ikke alltid man kan gjøre det. :)

Skrevet

Jeg får ikke ørepropper til å funke.

Som regel blir det mye bedre dersom jeg bare får vært litt i fred og får lukka øynene en halvtime. Men det er jo ikke alltid man kan gjøre det. :)

Hvordan får du de ikke til å funke? Litt kjipt når man har øresus samtidig, men det er en vanesak.

Skrevet

Hvordan får du de ikke til å funke? Litt kjipt når man har øresus samtidig, men det er en vanesak.

De forsterker "indre lyder", som f.eks når jeg svelger. Også blir dunkinga i hodet forsterka. Jeg har mye stresshodepine, den er ofte kombinert med at jeg er sliten, og det er da jeg blir lydømfintlig. Jeg klarer ikke helt å forklare det.

Skrevet

De forsterker "indre lyder", som f.eks når jeg svelger. Også blir dunkinga i hodet forsterka. Jeg har mye stresshodepine, den er ofte kombinert med at jeg er sliten, og det er da jeg blir lydømfintlig. Jeg klarer ikke helt å forklare det.

Skjønner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...